The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

22 lutego 2013

Mała kusudama z papieru washi

Cały czas zachwycam się japońskim papierem washi. Po pierwszym nabożnym macaniu papierków i zarzekaniu się, że nic z nich nie zrobię, bo mi szkoda ;-), zdecydowałam się na małą kusudamę z kwiatków carambola, czyli coś, co już wcześniej robiłam. Z tym, że tym razem do kulki dodałam zielone listki :-).


Ale może pokażę trochę tych papierków, bo w końcu rozpakowałam większość zestawów. Każdy z tych zestawów washi  zawiera 32 karteczki: połowa jest gładka, różnobarwna, połowa w tradycyjne wzory. Z tym że na tę wzorzystą połowę również składają się dwa rodzaje papieru: bardziej kolorowy, ozdoby, złocony (jak bardziej ozdobne tkaniny kimon) i mniej ozdobny, bez złoceń, w prostsze, powtarzające się motywy. W tym drugim  rodzaju wzorów dominuje kolor czerwony. Te właśnie papierki wybrałam do złożenia kusudamy.

 Papier washi jednokolorowy.

 Papier washi w powtarzające się proste wzory.

Papier washi najbardziej ozdobny, wzorzysty, ze złoceniami.

A tak wyglądał mój warsztat ;-). Najpierw zrobiłam 12 kwiatków carambola (projekt Carmen Sprung), które łączy się ze sobą za pomocą kleju. Każdy kwiatek zrobiony jest z jednego papierka.



Z gładkiego jasnozielonego papieru zrobiłam listki - potrzebowałam do tego 30 małych kwadratowych arkusików. Do kusudamy doczepiłam małą kulkę z modułów Mitsunobu Sonobe (12 elementów, łączonych bez kleju).

Kusudama z kwiatków Carambola i listków
Elementy: 12 kwiatków Carambola (projekt Carmen Sprung)
i 30 listków 
Papierki: 12 wzorzystych arkuszy papieru washi 
i 30 zielonych jednolitych arkuszy papieru washi
Łączenie elementów: kwiaty na klej, listki łączone bez kleju
Średnica: 7 cm.

Doczepiona kulka sonobe, ośmiościan
Elementy: 12 modułów Mitsunobu Sonobe, złożenie modyfikowane
Papierki: 12 arkuszy wzorzystego papieru washi
Łączenie elementów: bez kleju


2 komentarze:

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails