The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

31 grudnia 2012

Phalaenopsis - storczyki

Długo zastanawiałam się, czy do kolekcji moich roślin, dosyć jednorodnej, ale licznej, dołączyć storczyki. Coraz bardziej mi się podobały, ale słyszałam, że są trujące, trudne w uprawie i że gdy przekwitną, rzadko kiedy powtarzają kwitnienie. Jednak w czerwcu tego roku zdecydowałam - chcę storczyka ^^.

Pierwszego, bladoróżowego dostałam na urodziny, zaraz dokupiłam bardziej różowego do kompletu, i przez kilka miesięcy cieszyłam się ich pięknymi kwiatami. Postanowiłam, że gdy pierwsze przekwitną, dokupię jeszcze jednego, tak by wymieniały się tym kwitnieniem. Późną jesienią więc, gdy pierwsze dwie rośliny przekwitły, a łodygi zaczęły im usychać, dokupiłam trzeciego storczyka, tym razem o wyraziście ciemnoróżowym kolorze.

Jakie było moje zdziwienie, gdy od razu te pierwsze dwa storczyki zabrały się do ponownego kwitnienia! I teraz na moim parapecie kwitną wszystkie trzy naraz, każdy o kwiatach w innym odcieniu różu ^^.

Oto pierwszy z moich storczyków, na razie ma tylko jeden kwiat, ale łodyżka wygląda tak, jakby sobie powoli planowała wypuścić więcej pączków ;-).


Tu kwitnący drugi storczyk, ten trochę ciemniejszy:




A tu ten, który jest u mnie od jesieni i wciąż kwitnie ^^




Bardzo się nimi cieszę ^^. Stoją sobie razem na parapecie w Rivendell, koty się nimi nie interesują ;-).

6 komentarzy:

  1. Kocham storczyki i mam ich kilka Rosną fantastycznie i kwitną niemal cały rok. Nie dbam o nie szczególnie, ale dostarczam tego, co potrzebują. Może dlatego tak się odwdzięczają. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DD, dzięki za komentarz. Mam nadzieję, że u mnie też mają to, czego potrzebują :-). Podlewam je obficie raz na jakiś czas, a potem pozwalam im sobie trochę przeschnąć. Jakby się zmieścił, to bym jeszcze czwartego upchnęła na tym parapecie, tak mi się podobają:-)
      Pozdrawiam i życzę wszystkiego co najlepsze w nowym roku ^^.

      Usuń
  2. Storczyki są piękne.Moja siostra miała jednego,ale usechł. Tia co do uschnięcia to raczej wina siostry nie dbała o niego jak należy.Też chciałam mieć storczyka,ale nie wiem czy się zdecyduję.
    Szczęśliwego Nowego Roku! <3
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, dziękuję za komentarz. Storczyki można odrobinę przesuszyć, a nawet trzeba, ale gdy już widzimy, że w doniczce jest zupełnie sucho, trzeba je obficie podlać.
      Mnie storczyki zachwyciły i będę myślała o jakiejś dodatkowej półce dla nich, bo na parapecie już mi się więcej nie zmieści ;-).

      Usuń
  3. Cóż, mój storczyk, którego ponownymi kwiatami tak się cieszyłam, przeszedł już do historii.
    I wśród innych, do tej pory bujnych, roślin też ma miejsce jakiś bunt. Sprzątajac przed świętami wyniosłam prawie pełen worek uschniętych liści paproci i jakiegoś pnącego, którego mama też spisała na straty (inny kwiat, parę lat temu, też zaczął tak z nagła przysychać, i żadne próby ratunku nie pomogły). Zdążyłysmy poszczepić, więc jak stwierdzi, że ma dość ma już swoich następców ;-)

    I wcale mnie nie dziwi, że masz storczyki w odcieniach różu ;-))

    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asai, pamiętam Twojego storczyka ^^. Może macie teraz z zimie za suche powietrze?
      Moje storczyki są w przezroczystych doniczkach, prawie bez ziemi, tak więc widzę, kiedy już mają całkiem sucho, i podlewam dopiero, gdy już nawet nie ma mgiełki na wewnętrznej stronie doniczki. Do tego stoją na parapecie nad kaloryferem, który całkiem mocno grzeje, więc mają taki mały tropik ;-).
      Może u Ciebie przyszedł czas na nowego storczyka? :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails