The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

3 listopada 2012

Quilling, czyli papierowy filigran ^^

Wciąż fascynuje mnie papier, ale tym razem nie jest to origami, a quilling, czyli tworzenie obrazków z cienkich paseczków papieru. Paski papieru zwija się, formuje z niego spirale, które można dodatkowo formować i zaginać. Poszczególne elementy skleja się ze sobą i ewentualnie przykleja do podłoża.


Od jakiegoś czasu przyglądałam się w Internecie pracom zrobionym tą techniką i powoli się zabierałam do tego, by spróbować zrobić coś w ten sposób. Miałam wątpliwości, czy będę miała wystarczająco cierpliwości do tego, by zwijać te malutkie papierki, ale okazało się, że tworzenie kompozycji filigranowych sprawia mi dużo przyjemności. Oto pierwsze elementy:


Paski papieru zwijam na wykałaczkę, szpilkę, rączkę od pędzelka - w zależności od tego, jak bardzo ma być ściśnięta spiralka.


Jeśli chcę zrobić kwiatek z kilku takich samych płatków, ważne jest, by były one tej samej wielkości, czyli należy formować spiralki tej samej wielkości, co wymagało nabrania wprawy.  Kwiatki formować można nie tylko z paseczków, ale i z innych specjalnie wyciętych kawałków papieru. Poniżej różyczka - nie wygląda jeszcze tak, jak bym chciała:


Z takich sprężynek papierowych sklejać można nie tylko płaskie kompozycje, ale także przestrzenne. A tu jeszcze jedna próba zwinięcia papierka tak, by kwiatek przypominał różę:


Można też zwijać ponacinane prostopadle paski papieru, tu jest w ten sposób zrobiony ten fioletowy kwiatek:


To są niewielkie kompozycje, poszczególne elementy mają szerokość od 1 milimetra do 1,5 centymetra, a całe nie mają więcej niż 4 centymetry.



10 komentarzy:

  1. Och, ileż w tobie cierpliwości, na prawdę... Quillingowe kompozycje są bardzo efektowne ^^ Na przykład napis 'flight' w motylu http://2.bp.blogspot.com/_p4dtR7F8EOI/TRUhvU3jV8I/AAAAAAAAHdg/UEwB1OBMeqw/s1600/quillingart2.jpg przebiegłe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wru, dziękuję :-)). Tak, te duże kompozycje naprawdę robią wrażenie. Ja na razie robię takie małe, na razie się uczę, ale kusi mnie, żeby z czasem zrobić jakiś obrazek :-)). Dzięki za linka ^^.

      Usuń
  2. Naprawdę masz talent do tego typu rzeczy ^ ^. Wyobraźnię też trzeba mieć żeby robić takie cudeńka. Mam w szkole zajęcia papiero-plastyczne, jednak czas mnie zawsze goni. Może to dla tego nie mam do tego cierpliwości? Po części to pewnie też wina narzuconego tematu. Hah~ Kto wie. Może jeśli posiedzę w domu nad ćwiczeniem tego typu rzeczy i obeznam się trochę z tematem (a twój blog mi w tym po części pomaga) to uda mi się zrobić coś lepszego niż dotychczas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yuna, dziękuję ^^. Zajęcia z papieroplastyki - brzmi super! Ja się sama wszystkiego uczę z Internetu. No ale masz rację, trudno coś tworzyć, jak się ma na to mało czasu i jeśli się robi coś, co nie jest własnym pomysłem.

      Usuń
  3. Super! robi wrażenie. wspaniała technika :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^. Zajrzałam na Twoje blogi, są bardzo ciekawe.

      Usuń
  4. Oo ciekawe.Piękne są.Długo się robi taki jeden?
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak średnio, nie powiedziałabym, że szybko, ale nie jest to tez coś mega pracochłonnego.

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails