The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

28 lipca 2012

Origami - kusudama Crocus (Ekaterina Lukasheva)

Jak można zauważyć - mam fazę na origami ^^. Nagle składanie czegoś z 30 papierków wcale nie wydaje mi się czymś pracochłonnym (bo mam inne bardziej pracochłonne prace do wykonania...). W nieskomplikowany sposób można zrobić coś ładnego, a jeśli na dodatek złożenie jest takie sprytne, że można łączyć elementy bez kleju, to tym bardziej mi się podoba.

Kusudama Crocus (projekt Ekaterina Lukasheva).
30 modułów (30 papierków prostokątnych 
- z 15 kwadratowych papierków)
łączone bez kleju.

Taką właśnie kusudamą jest wzór Crocus zaprojektowany przez Ekaterinę Lukashevę. Tutaj można zobaczyć jej projekty i tutorial. Do tej pory różne modułowe origami zawsze sklejałam, nawet takie, które teoretycznie można łączyć bez kleju. Tej kusudamie klej jest zupełnie niepotrzebny :-).


Tu fragment modelu - z 12 modułów. Robiłam dla urozmaicenia z dwóch rodzajów papieru.


Jest to całkiem proste origami - moduły wykonuje się nie z kwadratowych arkuszy papieru, lecz z prostokątów (2 x kwadrat). Całość składa się z 30 modułów, czyli z 15 kwadratowych papierków przeciętych na pół.


Wariacją tego modelu jest kusudama Mandragora, którą już zaczęłam robić :-). A tymczasem robię drugą wersję kusudamy Immortelle (pisałam o tym projekcie tutaj), tylko że dużo mniejszą i z żółtego papieru. Tu na razie tylko połączone trzy elementy :-).


4 komentarze:

  1. Zastanawia mnie ,gdzie Ty na to miejsce znajdziesz.Kusudamy śliczne:-)
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, od początku mam na origami przeznaczony przedpokój. Jest jeszcze w nim wiele miejsca :-).

      Usuń
  2. I nic tylko w kompleksy wpadam :P
    Skończ już, bo za ładne rzeczy Ci wychodzą:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, pewnie z czasem przejdzie, ale dopóki faza trwa, to składam papierki :-).

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: