The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

15 marca 2012

Wieści z gacktoświata - marzec 2012

Gacktowieści luty 2012 -> tutaj
Gacktowieści styczeń 2012 -> tutaj
Gacktowieści grudzień 2011 -> tutaj
Gacktowieści listopad 2011 -> tutaj
Gacktowieści październik 2011 -> tutaj 

Spis treści:


  • Yellow Fried Chickenz - Mata, Koko De Aimasho PV
  • Graduation Ceremony at Fuji News (2012.03.09)
  • [Hangame] Yellow Fried Chickenz - Comment for Dragon Nest
  • "Out of Music" 2012.04 Vol 17.
  • Camui Gakuen
  • Magabon, wywiad
  • Message Gackto przygotowana na 11 marca (polskie napisy) na J-Melo
  • Rocznica trzęsienia ziemi i tsunami: 11 marca
  • Wpis z bloga Gackto, 11 marca (tłumaczenie)
  • Zdjęcia z wyjazdu YFCz i Show Your Heart do Tohoku
  • Yellow Fried Chickenz - 14 marca - wydanie pierwszej płyty
  • Program radiowy Niconico z 14 marca, całość - 40 minut
  • YFCz Blog
  • Show Your Heart
  • Impreza Louis Vuitton
  • 6. Festiwal Filmowy w Hongkongu (6th Asian Film Awards)


Ostatnio zasiadam do gacktowieści raz na miesiąc, bo częściej nie mam czasu, ale niektóre rzeczy na bieżąco oglądam, choć nie zawsze mam czas czytać. Teraz rozejrzałam się trochę po stronach fanowskich i co widzę - dwie afery w fandomie! O jednej pisze na swoim blogu Lady Irena, że podobno 11 marca, w dzień rocznicy trzęsienia ziemi w Japonii, gdy część osób zwracała uwagę na to, że GACKT zmienił kolor włosów, to inni głośno się na to oburzali, zwracając uwagę, że "w taki dzień" nie godzi się zwracać uwagę na takie rzeczy... eee? WTF? Czego nie lubię, to nadgorliwości. Lady Irena pisze we właściwy dla siebie sposób:
"Омерзительно смотреть, как некоторые "звёзды фандома" пытаются предстать высокоморальными личностями, обсирая тех, кто В ЭТОТ ДЕНЬ вместо того, чтобы скорбеть по жертвам цунами, обсуждает новый цвет волос ГАКТА. Если человек где-то в Твиттере или у себя в блоге обмолвился о новом цвете волос ГАКТА или высказал своё мнение по этому поводу, это автоматически подразумевает, что этому человеку абсолютно по х... на прошлогоднюю трагедию?".
Zgadzam się też z tym, co dalej pisze Lady Irena, że nie jest w porządku, jeśli ktoś (ona nazywa te osoby "gwiazdami fandomu", ale nie orientuję się jeszcze, kogo ma na myśli) stawia się ponad resztą, oceniając z punktu widzenia "moralności", kto się właściwie albo niewłaściwie zachował. Sama się bardzo ucieszyłam, gdy zobaczyłam zdjęcia z ceremonii upamiętniającej ubiegłoroczne trzęsienia ziemi, że GACKT ma znów ciemne włosy. Nie widzę powodu, dla którego miałabym się tą radością nie podzielić - co zresztą zrobiłam ^^.

Inną sprawą jest to, że często sama nie zgadzam się z komentarzami Lady Ireny - które pisze po rosyjsku - często bardzo krytycznymi wobec Gackto. Moim zdaniem jest ona przykładem z kolei fana "wymagającego wobec Gackto", czego z kolei ja nie rozumiem, a z czym spotykam się ostatnio często.

Właśnie o tej drugiej sprawie napisał ostatnio Tenshin - że część fandomu, jak on to stwierdził - głównie kobiety - bardzo się ostatnio zgorszyła tym, że GACKT gdzieś opowiadał o swoim penisie. Ej? Co się z tymi fanami Gackto dzieje?... Dziewczyny prawie zaglądają mu z spodnie, rozpisują się o "magnumie", po necie krążą fanfiki, które opisują szczegółowo sceny erotyczne Gackto z innymi jrockowcami, wszystko wysnute z wyobraźni fanek, zasypują go na twitterze pytaniami erotycznymi - a nagle zdziwienie i oburzenie, że na tymże twitterze coś napisał o penisie?... Pomijając już absurdalność tego, że część fanów oczekuje od niego, by był "święty", gdy sama jest "perwersyjna", to dziwi mnie krótka pamięć fanów, którzy gorszą się tymi tweetami i najnowszymi okładkami YFCz, a zapominają, jak wyglądała trasa koncertowa "Mars", co GACKT opowiadał w programach telewizyjnych - i skąd w ogóle wzięło się określenie "magnum", i zdają się zupełnie nie przyjmować do wiadomości tego, co napisał z "Gacktionary", gdzie jasno widać, jakie jest jego podejście do seksu. Pamieć fanów jest taka krótka, że chyba już zapomnieli, jak wyglądała seria zdjęć z pozycjami seksualnymi zaprezentowanymi przez Gackto i GacktJob w 2010...

Mnie w żaden sposób nie zgorszyły okładki nowej płyty YFCz (która nota bene właśnie ukazała się dzisiaj), nie widzę w nich nic szokującego ani perwersyjnego. Dziwi mnie, że kogoś w tym świecie może jeszcze szokować goły tyłek - w świecie, gdy gwiazdy popkultury, nie pomijając naszych polskich celebrities, pokazują tyle ciała, ile się tylko da, a teledyski amerykańskich girlsbandów wyglądają jak filmy erotyczne. A tu nagle zonk, nie wiadomo z czego, że na okładce ręka Gackto - z jego charakterystycznym gestem - na tle gołej damskiej pupy... A na drugim zdjęciu facet (być może GACKT) i męskie ręce, które ściągają z niego spodnie - a jedynym ciałem, jakie tu widać, są wydepilowane uda.

Z opiniami fanów idealizujących Gackto i oczekujących od niego, by był wcieleniem idei idealnego "księcia z bajki" spotkałam się również przy okazji koncertu Kayi i Satsukiego. To, co mnie wyjątkowo dziwi, i o czym już pisałam, to że te oczekiwania są wyjątkowo duże (nie słyszałam, by podobnej doskonałości oczekiwano od jakiegokolwiek innego japońskiego artysty), mają się nijak do charakteru Gackto i tego, co sam robi, mówi i pisze, bazują na jakimś micie rozpowszechnianym przez fanów "jaki to GACKT kiedyś był, a teraz nie jest", który to mit, jak mi się czasem wydaje, wyrasta chyba z wyobrażeń opartych na roli Gackto w filmie "Moon Child", a nie z tego, jaki GACKT rzeczywiście był.

Jaki GACKT rzeczywiście był czy jest to nikt z nas nie wie, wiemy tylko tyle, ile on sam napisze i powie, ale nie rozumiem tworzenia sobie jego jakiegoś obrazu na podstawie jedynie wybranych elementów z jego biografii, odrzucając te, które do idealnego obrazu nie pasują. GACKT nie jest idealny, ma swój określony charakter, różne cechy, które mogą zachwycać, irytować, drażnić, podobać się lub nie. Ja osobiście nie mam z tym problemu, żeby angażować się emocjonalnie w człowieka, którego wady widzę. Bo on ma swoje wady, i ma do nich prawo. Jest człowiekiem, jest facetem, a także, o czym chyba wiele osób zapomina, jest Japończykiem wychowanym w japońskiej kulturze (a tam jest inne podejście do seksu), i nie jest chrześcijaninem - więc podejrzewam, że skojarzenia części fandomu, że seks to coś "brudnego", "nieodpowiedniego", "wstydliwego" czy "grzesznego", są mu całkowicie obce.

Yellow Fried Chickenz - Mata, Koko De Aimasho PV (video do pobrania na stronie Tenshina - thanks to Tenshin). Mi się nie podoba - ale szczerze to nie chciało mi się go nawet do końca obejrzeć...


Graduation Ceremony at Fuji News (2012.03.09). Tradycyjny coroczny występ Gackto na ceremonii szkolnej (thanks to Tenshin). Kilka sekund tylko. Ale przypomniało mi się, jak w tamtym roku śpiewał na podobnej ceremonii, tuż przed trzęsieniem ziemi.


Info na stronie JpopAsia. Jest tam kilka zdjęć.


[Hangame] Yellow Fried Chickenz - Comment for Dragon Nest. Podoba mi się to, że GACKT wystąpił dla odmiany nie z Takumin i Jonem, ale z Chachamaru i You. You wygląda ślicznie ^^ . Video można pobrać na stronie Tenshina (thanks to Tenshin).




"Out of Music" 2012.04 Vol 17. Skany a stronie Pyroyale (thanks to Pyroyale). Na plakacie całego zespołu tak wyretuszowali Shinyi nogi, że ich w ogóle nie ma... (66).

Gackt.
You i Jon.
Chachamaru.

Camui Gakuen: na stronie Camui Gakuen można zobaczyć inne gadżety, także wcześniejsze, i kartki ze zdjęciami Gackto.




Magabon, wywiad, źródło:


Message Gackto przygotowana na 11 marca (polskie napisy) na J-Melo.  Video pobrać można na stronie Tenshina (thanks to Tenshin). Dal mnie to dziwnie wygląda, jak on mówi po angielsku. Jakby język angielski zmieniał mu mimikę...


Rocznica trzęsienia ziemi i tsunami: 11 marca:

 YFCz, GACKT i Mayo Kawasaki (fundacja Show Your Heart), pojechali do Tohoku, by wziąć udział w uroczystościach upamiętniających tragedię sprzed roku.




Więcej zdjęć z podróży Gackto i Mayo Kawasakiego do Tohoku na blogu Mayo Kawasakiego.


I znalezione jeszcze jedno zdjęcie:


Wpis z bloga Gackto, 11 marca. Tłumaczenie Amaiakuyume (thanks to Amaiakuyume).

No Matter How Many Years Pass, We Will Never Forget This Day, March 11th
TO ALL OF MY DEARS 
Since that day that we cannot and must not forget,
exactly one year has passed.
Looking back, it's like the blink of an eye.
Despite that, I can't forget how terribly long those few days felt.
That's more important to remember than anything else. 
We must join hands,
and be grateful,
that we are living in this moment,
that we have encountered many friends,
that we can be here smiling like this,
and that we have been able to feel the worth of those who are by our sides. 
Today is a day to reconfirm
that we will walk on,
carrying out the things we must,
including that which was left by those who departed before us. 
I suppose for the victims,
this must bring back heartbreaking memories.
We must take this moment
to remember today as the beginning of a new journey. 
Today,
I am traveling to Tohoku with my friends from YFC and SYH, and Mayo Kawasaki,
and I want to give even one more memorial stone an offering of flowers. 
Everyone has just taken the bullet train north with the same feeling in their hearts,
that this is what we should do first today. 
It will soon be dawn.
Today the sky is clear and cold. 
GACKT
Zdjęcia z wyjazdu YFCz i Show Your Heart do Tohoku. Więcej zdjęć: źródło zdjęć.




Yellow Fried Chickenz - 14 marca - wydanie pierwszej płyty. 



Na stronie oficjalnej zespołu można posłuchać fragmentów utworów.

"Not Alone" (dzięki Ismara za linka):

"Mosou Boys" - bonus do płyty YFCz:


Program radiowy Niconico z 14 marca, całość - 40 minut - można pobrać na stronie Tenshina (thanks to Tenshin).


Takumi gra fragment "The End of the Day":

YFCz Blog:

06.03.2012. Urodziny Chachamaru.


14.03.2012. Wpis Gackto.

15.03.2012: THANK YOU to everyone for your support today!!
Make sure to spread the word about the NEW ALBUM!!
(wpis Jona, więcej zdjęć w oryginalnym wpisie).

Show Your Heart. Na stronie fundacji można zobaczyć zdjęcia sprzed roku, gdy fundacja prowadziła zbiórkę pieniędzy i organizowała dostarczanie niezbędnych rzeczy dla osób poszkodowanych w katastrofie. Więcej zdjęć na stronie oficjalnej SYH.




A tu dwa Minimki... ^^ (już wiem, że to są screeny z J-Melo, za zdjęcia Thanks to Tenshin).




I jeszcze takie zdjęcia z Jonem:


To prawdopodobnie z "Areny 37".

Zdjęcia z imprezy, na której między innymi był GACKT i Miyavi (nie wiem, co to za impreza, ale wygląda na dosyć elegancką, może związana z modą). Więcej zdjęć na stronie Lady Ireny (thanks to Lady Irena). I na stronie japońskiej TUTAJ (jest tu też zdjęcie Miyaviego).



GACKT w Hongkongu:


Zdjęcia na chińskiej stronie TUTAJ. I na stronie Lady Ireny - większe (thanks to Lady Irena) i tutaj, tutaj.






Wywiad z telewizji hongkońskiej - po angielsku ;-)) TUTAJ. Pobrać video można na stronie Lady Ireny (thanks to Lady Irena).


6th Asian Film Awards:

Więcej zdjęć TUTAJ (thanks to Lady Irena).

Więcej zdjęć TUTAJ (thanks to Lady Irena).

"Ghost". Więcej zdjęć TUTAJ (thanks to Lady Irena).

Plik do pobrania na stronie Lady Ireny (thanks to Lady Irena).

Więcej z backstage - TUTAJ i TUTAJ i TUTAJ.

Więcej zdjęć tutaj (thanks to Ladu Irena).

(Thanks to Lady Irena).

Czerwony dywan, tylko przez dwie sekundy go widać: VIDEO.

Video można pobrać na stronie Lady Ireny (thanks to Lady Irena).

"Ghost" wykonany na 6. Festiwalu Filmowym w Hongkongu:


GACKT - GHOST (6AFA) przez gackutonoyume

30 komentarzy:

  1. Wiesz w pewnym sensie on nas przyzwyczaił do wizerunku chodzącego, wymuskanego ideału, a perwers to jego drugie imię. Osobiście podpisuje się pod stwierdzeniem, które gdzieś wyczytałam:
    irytuje mnie samym tym, że jest. Przy tym jednak mam dla niego dużo szacunku i widzę jak bardzo zmienił się jego sceniczny wizerunek od momentu kiedy pierwszy raz go poznałam (jakieś 4 czy 5 lat temu) A czemu nie podoba ci się nowe pv.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jego sceniczny wizerunek zmienia się od lat 90. regularnie i cały czas.
      PV jest smutne, prawie się popłakałam, a oni skaczą jak idioci do wesołej piosenki... ;-)

      Usuń
  2. Czasami tylko wydaje mi się że zapominamy o jednym, tym najważniejszym . O samej muzyce, czy nam się podoba czy też nie. Ginie ona gdzieś niemal zapomniana w całej tej gadaninie po tytułem powinien się tak zachować, ubrać, wypowiadać (niepotrzebne skreślić) czy nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat tego nie zauważyłam, bo często osoby, które wypowiadają się krytycznie na temat osoby Gackto, wypowiadają się również na temat muzyki, więc z mojego doświadczenia ludzie mówią o wszystkim. Choć nie zawsze to jest tak, że mają szerszy jego obraz. To znaczy właśnie swoje sądy opierają na muzyce i zewnętrznym wizerunku, a nie interesują się, co GACKT poza tym robi. A tak się składa, w jego przypadku, że to, kim on jest, to jakieś 50% dotyczy spraw pozamuzycznych. Ja się właśnie spotykam z opiniami wyrażanymi no. na podstawie tylko muzyki i wizerunku Gackto w YFCz - a to jest wycinek jego działalności.

      Usuń
  3. Eh...co do 1szej części. Jestem tym już tak znudzona, że nawet nie chce mi się o tym pisać.

    Klip mi się podoba, choć część zespołu wydaje się cierpieć na niekontrolowane ruchy kończyn xD
    Chacha męczący się z wymówieniem 'YFC' mnie ubawił. Jak zwykle G mówi, a reszta robi za tło.
    Może tak Ci dziwnie, dlatego że on stara się mówić wyraźnie i rzeczywiście ma inną mimikę. Nienaturalną ;)

    Jeśli ktoś jest zainteresowany to pojawiły się teksty piosenek z płyty YFC.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismara, dzięki za teksty piosenek :-)

      Usuń
  4. Jak tu fanów nie kochać? Boziu ludzie mnie zadziwiają.Pozytywne jest to,że się uśmiałam,poprawiło mi to humor,oj tak:)Ludzie to ludzie są różni,zawsze coś przekręcą.On jest taki jaki chce być ,a nie taki jaki oni chcieli,żeby był i widać ,że tego nie rozumieją.Nikt nie będzie udawał kogoś kim nie jest tylko dlatego,że komuś to nie pasuję!Aż dziw bierze,że krew można sb popsuć tymi wypocinami! A oni zapomnieli,że kocha się człowieka nie dlatego jak on wygląda, jak się zachowuje,ale takiego jakim on jest w całości.Zaakceptować to i tyle.Smutne to jest ,bo to jawna niesprawiedliwość,a ja jestem na coś takiego bardzo wyczulona,że mam ochotę ich opieprzyć.Ale i tak to nic nie da ,bo zrobią po swojemu.Człowiek mądry nie przejmuję się takimi rzeczami,bo wie ,że to strata czasu są ważniejsze sprawy.No przynajmniej ja tak mówię.Ech się rozpisałam.
    Pozdrawiam Madzia**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "kocha się człowieka nie dlatego jak on wygląda, jak się zachowuje,ale takiego jakim on jest w całości" - zgadzam się ^^.

      Usuń
  5. A z dzieckiem wygląda uroczo.Wogóle faceci z małymi dziećmi wyglądają słodko.Tylko przeraża mnie to jak on ją trzyma.
    Madzia**
    PS.Widać ,że wprawa by mu się przydała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, trzyma ją jedną ręką na biodrze ;-)

      Usuń
    2. Ja mam wprawę i też tak trzymam dzieci xP O ile nie są za ciężkie.

      Usuń
    3. To wtedy można drugą ręką zajmować się innymi rzeczami. Wydaje mi się, że mamy często noszą tak dzieci jedną ręką na biodrze, żeby drugą móc coś szykować na przykład.

      Usuń
    4. Tak jest lepiej trzymać dziecko.Sama o tym bardzo dobrze wiem,bo mam dużą rodzinę i nieraz musiałam się zajmować dzieckiem,a dzieci były(i są) w różnym wieku.
      Madzia**

      Usuń
    5. Prawda, to wygodna pozycja, jak musisz robić kilka rzeczy naraz xD

      Usuń
  6. Dzięki za kolejną porcję „Gacktowieści”. Widząc na zdjęciach czarne włosy Gackto, pomyślałam sobie: nareszcie!! . Ale czy tylko ja widzę na nich błysk fioletu? I co to za dziwaczny bulwers fanów odnośnie wypowiedzi nawiązujących min. do elementów fizjonomii w wersji „magnum”?  Przecież nie od wczoraj Gackt kreuje się na sex-bestię. ;¬-) Nie wiem, może to mój dość długi staż fanowski (siedem lat), albo daleko posunięta tolerancja dla wszelkiej maści wygłupów Gackto. Jakkolwiek by to nazwać, akceptuję to, co robi czy mówi, ponieważ jest to sprawą drugo- a nawet trzeciorzędną. Najważniejszą rzeczą dla mnie jest jego muzyka, a te pikantne szczególiki: gesty, słowa, czasami tylko dodają smaczku. Dla mnie to taki rodzaj kokieterii, przymrużenie oka. Długo można by pisać, facet dysponuje wręcz kosmicznym sex-apeal’em i potrafi to wykorzystać, więc dlaczego mu tego zabraniać? BTW nigdzie nie znalazłam oświadczenia Gackta w którym postanawia zostać wzorem moralnym, ikoną, symbolem, mesjaszem, czy Bóg jeden wie czym jeszcze, więc „po co te wstrząsy”? …Chyba że znowu coś przegapiłam 
    P.S. Okładki płyty mnie rozwaliły :-)) Ma gość pomysły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cat, dzięki za podziękowanie ^^. Masz rację w tym, co napisałaś o Gackto i fanach. Czasem ludzie za bardzo się chyba przyzwyczajają do swojego wyidealizowanego jego wizerunku. A potem jest zonk, jak GACKT robi coś, co do tego wizerunku nie pasuje.

      Usuń
    2. No tak. W przypadku Gackto warto przyjąć jedną zasadę: należy przewidzieć, że będzie on nieprzewidywalny. :-))) A wtedy delikatne psyche co niektórych fanów pozostaną bezpieczne :-)))

      Usuń
    3. No tak, nieprzewidywalność - to w nim lubię ;-), choć nawet jak wydaje mi się, że na wszystko jestem gotowa, to on mnie zaskakuje. Ale to jest własnie fascynujące ^^.

      Usuń
  7. Ja też to zauważyłam.Bardzie przypominają fioletowe niż czarne.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli zagubiłam coś z tego miesiąca, to proszę o podpowiedź! A najlepiej z linkiem! :-)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcie kimającego Gacka - bezcenne! :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. I wygląda na to, że w Hongkongu miał na ręku złoty zegarek. To coś nowego.
    I w ogóle podziwiam go, że dał radę tam sam rozmawiać po angielsku i udzielać tylu wywiadów :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. Na samą myśl,że gadał po angielsku chce mi się śmiać.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, dobrze, niech gada :-)) Coraz lepiej mu idzie :-)

      Usuń
  12. I w końcu jest brunetem,kurde!Aż się na gapić nie mogę.Hm..co do jego strojów to musi mieć stylistę,nie?Krawat czerwony mi się podoba:)
    Madzia**
    PS.Minimki ,nie no tym to mnie rozwaliłaś:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja wiem Miriel,ja wiem,ale i tak nic na to nie poradzę:)Cóż człowiek nie nauczy się danego języka jeśli nie będzie w nim mówił,obcokrajowcy u nas w Polsce kaleczą nasz język,ale się starają w nim mówić poprawnie.I to jest fajne!
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobra przyznaję angielski mu się poprawił,bo go rozumiem ,co ona tam gada,ale jak jak on stoi przed fotografami i tą rękę ma wyciągniętą to nasuwa mi się myśl,czy on musi zawsze tak stać? Jakby to nie miał innej pozycji.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails