The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

4 lutego 2012

Kobiety też rockują ^^

Wczoraj w Radiu Azyll rozmawialiśmy miedzy innymi o tym, że jakoś mało kobiet w Japonii śpiewa rocka - jest ich chyba rzeczywiście dużo mniej na wokalu niż facetów. Ale to nie znaczy, że ich nie ma - może jest też tak, że wśród fanów japońskiego rocka dominują kobiety, więc słuchają głównie męskich zespołów... Może dlatego mniej się mówi o wokalistkach w japońskich zespołach. Ale one są, i całkiem sobie radzą.

Moim ulubionym zespołem, i to metalowym, z kobietą na wokalu, jest Onmyouza - lubię ich za oryginalność, za ciekawy głos Kuroneko, za piękne długie czarne włosy muzyków, za wyrazistość Matatabiego, i za nawiązującą do japońskiej tradycji i mitów stylistykę. Pomyślałam więc, że przedstawię kilka japońskich wokalistek, bo myślę, że warto je poznać:

Kuroneko w zespole Onmyouza, utwór "Nemuri":


Drugą ciekawą kobietą jest Moon Kana, która śpiewa solo, i wykonuje alternatywnego rocka, stylizuje się lolicio, ale na swój sposób. Jej piosenki nie zawsze i nie dla każdego są strawne, śpiewane są z charakterystyczną manierą. Mnie Moon Kana zainteresowała, gdy usłyszałam jej piosenkę pod tytułem "Lolita". Moon Kana, z tego, co kojarzę, jest także modelką, projektantką - miedzy innymi pluszowych zabawek, z którymi również występuje.

Moon Kana (香奈), utwór "Lolita":


Ostatnio natknęłam się na zespół z Okinawy High and Mighty Color, w którym śpiewa Halca wraz z Yusuke. Podoba mi się kontrast ich wokali :-). Zespół jednak w 2010 roku się rozpadł. A grali tak:

Halca w zespole High and Mighty Color, utwór "Enrai ~Tooku ni Aru Akari~":


Śpiewa również Anna Tsuchiya (土屋アンナ), japońska aktorka i modelka, która ma w sobie także trochę krwi amerykańskiej, irlandzkiej i polskiej. Oglądałam ją w filmie "Kamikaze Girls" o lolicie i dziewczynie z gangu, a także w filmie "Smak herbaty" z Tadanobu Asano.

Anna Tsuchiya, utwór "Change your life":


I na koniec jeszcze jeden dosyć specyficzny japoński zespół... Pierwsze spojrzenie na makijaż wokalistki to... WTF???? (OO)... A potem mnie to zafascynowało \(66)/. Jest to zespół Inugami Circus-dan (犬神サーカス団), czyli coś w rodzaju Trupy Cyrkowej Boga Psa.. no i własnie tak wyglądają ;-)... Na wokalu Inugami Kyouko.

Inugami Kyouko w zespole Inugami Circus-dan, utwór "Sen'nou":

11 komentarzy:

  1. O Annie Tsuchiyi słyszałam o reszcie nie(oprócz Onmyouza). O dziewczynach grających rocka to mało wiem,bo najwięcej jest facetów.Lubię słuchać Ayę Kamiki, Miko Fukuhara i Aikawy Nanase(co inni twierdzą,ze Aya jest jej następczynią). Fajne głosy nie takie cukierkowate,mocne.Więcej Japonek śpiewa słodki pop niż rock(co nie oznacza,że czasami nie słucham jak mi odwali). Nie miałam jak posłuchać Twojej audycji z czego bardzo żałuję z tego co słyszałam to całkiem nieźle Ci poszło:)Do następnej audycji mogłabyś dodać te panie ja się nie obrażę.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, jednak najwięcej jest facetów, wystarczy nawet obejrzeć japońską gazetę muzyczną, prawie sami faceci :-). Tych osób, które wymieniłaś, nie znam. To pop czy rock?
      Zapraszam do słuchania audycji w ten piątek od 22.00 :-).

      Usuń
  2. High and Mighty Color- Enrai ~Tooku ni Aru Akari i Anna Tsuchiya "Change your life" posłuchałam te dwie piosenki.Bardzo mi się spodobały.Ankę słuchałam jakiś czas temu ma dobre piosenki wg.mnie.Polecam Ci Olivie Lufkin am śliczne ,takie delikatne pioseneczki,a głos jak aksamit.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  3. A tak przy okazji masz słitaśny kalendarzyk:)Teraz zauważyłam.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wrażenie, że Moon Kana nie potrafi śpiewać ^^' Piosenka niespecjalnie mnie zachęca do dalszego eksplorowania jej twórczości.
    Reszta mi się podoba. Tsuchiya znana mi była tylko z Nany, ale poszperam i posłucham innych utworów. Szkoda, że High and Mighty Color już nie istnieje. Fajnie grali ;)
    Society is a living hell yes yes ^^

    Jak przeczytałam tytuł posta, to pomyślałam o Tokie ;) Ale ona nie śpiewa, a gra.
    Trafiłam też na Show-Ya :)[KLIK KLIK]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Nanie słyszałam, ale nie znam. Nie wiem, czy Moon Kana nie umie śpiewać, ale jak pierwszy raz posłuchałam Davida Bowiego, to stwierdziłam, że te facet nie powinien z siebie w ogóle głosu wydawać :-)) A jednak śpiewał :-))

      Society is a living hell - taaa... to jest dobry, i w ogóle świetny kawałek moim zdaniem. Próbowałam czegoś innego ich słuchać, ale jakoś mi nie przypasowało.

      Usuń
    2. A te kliki: stylistyka jak amerykańskie lata 80. ;-)) Ten koncertowy klip mnie zdziwił o tyle, że to rzeczywiście jest kobieta. W takim hard rocku to rzadko się zdarza :-))

      Usuń
  5. High and Mighty Color kojarzę tylko z jakimiś openingami z animców, reszty nie znam ^^'
    Do j-rockowych kobitek dorzuciłabym jeszcze exist†trace: http://youtu.be/PTC3zoXMrIg <-- nowy singiel, dzięki któremu sobie przypomniałam o ich istnieniu, a wokal Jyou brzmi cudnie.
    Co do Moon Kany, czy Kany Moon... to dziecko (tak, dziecko) można kochać albo nienawidzić, mnie wprawia w całkiem psychodeliczny nastrój i utwierdza w przekonaniu, że i ja potrafię śpiewać ^^ W każdym razie, zaliczyłabym siebie do grupy pierwszej.
    No i Miriel, co wchodzę na twój blog to pojawia się nowa rameczka, kalendarzyk, zegareczek, paseczek z jeżdżącym tekstem, Nyan Cat, ankieta... jak ty to ogarniasz xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, to wszystko babki? (hehe, w japońskich zespołach, to trzeba wiedzieć, bo po wyglądzie to nie zawsze...). super są! Dzięki!

      Co do nowych rzeczy na blogu: pojawiła się tez ramka facebookowa, bo w związku z potrzeba administrowania strony informacyjnej radiowej audycji się tam zarejestrowałam :-) Na faceboookowej stronie będą się ukazywały zaproszenia na kolejne audycje :-)

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: