The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

9 stycznia 2012

Origami - kwiat lotosu

Jest to jeden ze sposobów zrobienia z papieru kwiatu lotosu - wybrałam ten, który pozwala zrobić kwiatek z jednego kawałka papieru bez cięcia i bez sklejania. Papierek składa się bardzo łatwo - po prostu kilka razy zagina się rogi kwadratu do środka. Trudniej za to jest wywinąć z tak powstałego małego kwadraciku płatki kwiatu. Łatwiej się wywija płatki, jeśli papier jest cieńszy. Dodatkowo dokleiłam do kwiatków środki, łodyżki i listki. Mam teraz w pokoju taką oto kompozycję różowo-zieloną (bardzo lubię takie połączenie kolorystyczne):




Przy okazji zobaczyłam, jak często w necie lotos mylony jest z innymi wodnymi kwiatami, szczególnie z liliami wodnymi (lilie wodne też zamierzam zrobić z papieru). I dowiedziałam się, że liście lotosu mają wyjątkową samoczyszczącą się powierzchnię.


Do zrobienia tej kompozycji użyłam: papieru origami (różowego, ciemnooliwkowego, żółtego i pomarańczowego), patyczów do szaszłyków, druciku, kleju. Dwa kwiaty lotosu zrobione są metodą origami, reszta jest wycinana nożyczkami. Pąk kwiatu zrobiłam według wzoru na tradycyjny tulipan (chowa się tam na zdjęciach, ale jest). Kwiaty i liście wetknęłam w świeczkę tealight w ozdobnej osłonce. Małe żółte kwiatki z papieru wewnątrz lotosu wycięłam ozdobnym dziurkaczem.

Sam złożony kwiat bez doklejanych elementów wygląda tak:

10 komentarzy:

  1. Wyglądają jak ten Twój zielony świecznik - śliczne są. Aż się wierzyć nie chce, że to z jednej kartki.

    pozdrawiam porannie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiewiórko, dziękuję ^^. Takie wzory z jednej kartki właśnie najbardziej lubię :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne ;-)

    Przez takie twoje posty wchodze do pokoju i się zastanawiam czy czegoś nie powiesić, położyć.
    Coraj bardziej drażni mnie wolne miejsce ;-)

    Tyle, że jeszcze nie chcę mi się na tyle aby zacząć działać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne! Się zachwyciłam, normalnie. :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Asai, dziękuję :-) To zachęcam do zrobienia czegoś z papieru :-)) Chociaż ja nie robię tych rzeczy, żeby ozdobić przestrzeń, a dla samej przyjemności robienia czegoś i cieszenia się z tego, co wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nathalienn, bardzo mi miło, dziękuję ^^.

    OdpowiedzUsuń
  7. Miriel nie spróbowałabyś zrobić ,np. z origami zwierząt? Robisz kwiaty może taka mala odmiana,co? CUUUDO!
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia, jakoś nie ciągnie mnie do robienia zwierząt. Jedynie, co zamierzam zrobić, to tradycyjnego japońskiego żurawia.

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails