The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

17 grudnia 2011

Ozdoby świąteczne z papieru - Gwiazda ośmioramienna (róża wiatru)

Są to ośmioramienne lekko wypukłe gwiazdy na równoramiennym ośmioboku - wykonane w pojedynczego kawałka papieru, kwadratu, bez klejenia i bez przycinania. Jak już rozpracowałam, jak się je robi, to bardzo mi się spodobały, i składanie ich uważam za miły przerywnik w pracy, jakiej mam teraz dużo. Od ośmioboku odstają lekko pierwsze cztery końce gwiazdki, a następne cztery wydają się położone nad nimi. Po drugiej stronie są zupełnie płaskie. A oto diagram.



Autorką tej gwiazdy jest Hana Šindelářová. Gwiazdki te można nakleić na prezenty, na koperty, można doczepić do nich nitki lub druciki i zawiesić na choince :-). A dla mnie to są Gwiazdy Feanora ;-).

Kupiłam dziś papier do origami w kropki. Tak mi się spodobał, że jeszcze jadąc autobusem zrobiłam dwie gwiazdki. dodatkowo ozdobiłam te gwiazdki które miałam i zrobiłam do nich pętelki z druciku. Teraz prezentują się tak ^^. Plastikowe "szkiełka" i cekiny przykleiłam klejem do biżuterii.




12 komentarzy:

  1. Fajnie wyglądają ;-)

    Feanora? Przeszukuje pamięć, ale nie mam żadnych gwaździstych skojarzeń ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Feanor z Silmarillionu, syn Miriel ;-)) ojciec siedmiu wspaniałych synów ^^. Jego godłem i jego rodziny jest ośmioramienna gwiazda, we "Władcy Pierścieni" pojawia się wyryta na drzwiach do Morii, na których została wykuta przez jego wnuka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają :)Jak znajdę chwilę, to zrobię kilka jeszcze przed świętami i powieszę w różnych miejscach w domu, rodzice chyba zrozumieją ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Benihime-chan, jeśli obchodzicie w domu gwiazdkę, to chyba nie ma przeciwwskazań, żeby udekorować dom na święta :-) Ja już ubrałam w nie choinkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne są, bardzo mi się podobają. Można też je skleić plecami do siebie i wtedy nie będą miały pustych tyłów.
    Ładnie wyglądają te ozdobione świecidełkami, ale na tych w kropki ginie wzór (przynajmniej na zdjęciach i na moje oczy), chociaż papier sam w sobie jest uroczy :)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiewiórko, dziękuję :-) Myślę, że z cieniowanego papieru by ciekawy był efekt, ale takiego nie widziałam, ale może kiedyś znajdę. Jak zobaczyłam ten papier w kropki, to od razu pomyślałam, że świetnie by z niego wyszły kokardki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nathalienn, dziękuję :-) Wybierz sobie kolor, to dorzucę do candy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. http://www.youtube.com/watch?v=mDXNyg8N1Bo
    Dobra,obejrzałam ten filmik jak dają mu torta na urodziny i śpiewają ,w pewnym momencie ktoś powiedział"niedobre" i nie mogę rozpoznać głosu.Gwiazdki PIĘKNE.U mnie śniegu nie ma ,a u was?
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  9. No Madzia, trafiłaś w coś, czego nie widziałam! Widziałam inne jego urodziny z tego roku, ale tych nie, bo on chyba je w tym roku obchodził kilka razy z różnymi ludźmi. Dzięki ^^. "Niedobre", rzeczywiście ;-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Żeby nie było, ogólnie Feanora kojarzyłam, ale nie mogłam go z gwiazdą powiązać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. HA no widzisz!W końcu utrafiłam!A nie mówiłam ,że to tylko kwestia czasu ,aż coś mi wpadnie w łapki?Kilka razy obchodził sb urodziny?Kurde też tak chcę!Ty ,ale on to powiedział "niedobre"? Jak widzę tło sb zmieniłaś na bardziej świąteczne,śliczne:-))Ech nie wiem ,czy w te święta będę czułą tego ducha prawdę mówiąc nie czuję już od kilku lat.
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: