The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

31 grudnia 2011

Origami - wiatraczki z gwiazdek Septima

Ze strony z kusudamami "Kusudama me!" nauczyłam się robić przestrzenną gwiazdkę Septima. Każde ramię gwiazdki składa się z oddzielnego kawałka papieru (kwadratu), i można złożyć gwiazdę pięcio-, sześcio-, siedmio- i ośmioramienną. Ośmioramienne wychodzą zupełnie płaskie. Można je składać bez kleju, ale pięcioramienne sklejałam ze sobą, bo inaczej mi się rozkładały same. Gwiazdki składa się łatwo i szybko. Oto moje gwiazdki - robiłam je z różnych papierów do origami, Heyda dostępnego z Emipku, w kropki i jednolitego i papierów japońskich kyo chiyogami.


A oto moje papiery do origami z kropki. Do sześciokolorowego zestawu, jaki miałam wcześniej, dokupiłam jeszcze jasnoróżowy i oliwkowozielony.


Z małych gwiazdek zrobiłam wiatraczki - użyłam patyczków do szaszłyków, szpilek do robienia kolczyków, metalowych przekładek do robienia biżuterii, kleju Ośmiorniczka i czarnej nitki. Wiatraczki kręcą się i furkoczą, gdy się na nie dmucha ^^.


A oto jeszcze kilka kokardek - nie mogłam się oprzeć, żeby nie zrobić kilka z tego uroczego papieru w kropki! Dwukolorowe kokardki wychodzą, gdy robi się je z dwóch kawałków papieru naraz, z tym że jeden kwadracik musi być trochę mniejszy.


8 komentarzy:

  1. Po pierwsze witam, jestem Wru, Twojego bloga odwiedzałam już od jakiegoś czasu, głównie ze względu na Gacktowieści, ale lubię też poczytać inne wpisy ^^. I wypadałoby wreszcie skomentować, prawda?
    Te gwiazdki nie wydają się trudne, może spróbuję?
    *trzydzieści wyrzuconych arkuszy później*
    Okay, ja się jednak do tego nie nadaję. Podziwiam Ciebie i wszystkich ludzi, którzy mają cierpliwość i zdolności do składania papieru. To niby takie maleństwa, ale zrobione samemu mają ogromny urok ^^ A kokardki? Są cudowne! Wzięłabym kilka czerwonych, przymocowała do agrafek i nosiła do jeansowej sukienki.
    Poza tym jestem papierową fetyszystką i same kolorowe arkusze rozłożone na tackach w papierniczym budzą we mnie potwora.
    W każdym razie pozdrawiam ciepło, a i szczęśliwego nowego roku! ^^.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpiękniejsze są kokardki, te kropeczki są boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyli ten papier w kropeczki co wygląda na brązowy to oliwkoowzielony?
    Niby gwiazdki, ale wiatraczki, tak bardziej letnio, odpustowo mi się kojarzą ;-)
    Kokardki oczywiście też wyglądają świetnie, zastanawiam się czy większa w tym zasługa kształtu czy kropeczek, i wskazuję na wzór ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Wru, dzięki za komentarz i super, że się pokazałaś ^^. Origami jest i łatwe i trudne, ja też czasem wyrzucam ileś arkuszy papieru, zanim nauczę się coś robić, i nie zawsze też rozumiem diagramy i objaśnienia. Ja też uwielbiam ładne papiery, no ale robienie z nich czegoś to dla mnie jeszcze większa przyjemność niż podziwianie ich czy "manie" :-)) Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asai, ten papier od lewej jest w takich kolorach: żółty w białe kropki, ciemnooliwkowy w różowe, różowy w ciemnoróżowe, czerwony w białe, czerwonofioletowy, jasnozielony, jasnopomarańczowy i niebieski :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: