The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

12 listopada 2011

Święto Niepodległości



Dziękuję Ismarze za linka. Gdy tak patrzę na tę naszą historię - tu oczywiście pokazaną w ogromnym skrócie, to myślę, że dziwny ten nasz kraj. Tacy mi się ci Polacy wydają zawsze nie do końca przygotowani do wszystkiego ;-) Dużo się musieliśmy szarpać o wszystko, wszystko wyszarpywać, wydzierać, dopominać się, płacić krwią - nie było łatwo. A i teraz, jak mi się czasem wydaje, jesteśmy trochę dziećmi bawiącymi się w naród. No ale wszystko przed nami, uczymy się, i wierzę w to, że stajemy się coraz bardziej obywatelskim społeczeństwem, które jest świadome swoich obowiązków i praw.

Zmarzłam dziś przeokrutnie na uroczystościach niepodległościowych - ale miały one właściwy klimat, taki jaki powinien towarzyszyć tego typu uroczystościom. Marsz z kościoła pod pomnik Józefa Piłsudskiego w parku miejskim, który prowadzili ułani konno z płonącymi pochodniami w rękach. Było już ciemno, więc wyglądało to niesamowicie. Orkiestra, harcerze, również w pochodniami, mieszkańcy miasta - w tym półmroku i świetle pochodni i zniczy wydawało mi się, że przeniosłam się do czasów przed wojną. Hymn, potem przemówienia posłów, senatorów, samorządowców. I - zaskakujące - słowa o zgodzie, o pracy na rzecz kraju, o budowaniu, o jedności społeczności, o tym, że 11 listopada jest symbolem połączenia trzech zaborów - różnych ludzi, którzy tworzyli razem nowe państwo. Pieśń Legionów, z zimna ledwo mogłam robić zdjęcia. A przy pomniku warta - żołnierze z bagnetami i harcerze z pochodniami. Złożono kilkadziesiąt wieńców - różnych ugrupowań, różnych partii, organizacji... i wiązanka skrajnej prawicowej partii leżała sobie spokojnie obok wieńca SLD. A więc można tak. Można kulturalnie, i jak to się kiedyś mówiło - politycznie (w dawnym znaczeniu tego słowa).

4 komentarze:

  1. A można też na wesoło.Widziałam jak ludzie mieli pomysł ,żeby to święto obejść.Bardzo mi się podobało:)Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  2. W ogóle wygląda jakbyśmy przewalczyli całą historię. Ale to musiało być trudne zadanie, wybrać wydarzenia.

    Przesiedziałam cały dzień w domu, nawet nie włączając tv. A wieczorem okazało się, że ominęłam tylko informacje o zamieszkach. Pełna kultura.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzieki za filmik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też się zgadzam,wstydu nie mają ,żeby tak się zachować i to w Dzień Niepodległości.Gorzej niż świnie,nie obrażając świnek.Madzia**

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: