The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

15 października 2011

Rouage - nagoya kei

Zaintrygowało mnie coś takiego... Zespół Rouage (ルアージュ). Niestety lepszej jakości videa tego zespołu nie udało mi się znaleźć... generalnie wygląda na to, że to albo jakiś zapomniany zespół, albo z jakichś powodów przemilczany...

Teledysk do utworu "Queen":



To styl nagoya kei. I lata 90. Na wokalu Kazushi, który mnie zaintrygował (ach, cóż to za długowłosy Noldo???). Skojarzył mi się trochę z wyglądu z Atsushim Sakurai, ale jak przejrzałam, niestety kiepskiej jakości i nieliczne, videa (zdjęć w ogóle prawie nie można wygooglować), to w pewnym momencie wyglądał podobnie do Gackto z czasów Setsugekki i Camui Gakuen, gdy kręcił sobie włosy.

A tu ta sama piosenka "Queen" - tylko wersja koncertowa:



Znalazłam też koncert, na którym występował z nagim torsem i fryzurą podobną do tej, jak GACKT miał na Otoko Matsuri. Tu podobne zdjęcie:


Członkowie zespołu:

Vocals: KAZUSHI (カズシ) → Ar-Page → ROUAGE → STRAY PIG → STRAY PIG VANGUARD

Guitars: RIKA (リカ) Silver~Rose(Roadie) → Ad de Vidar → ROUAGE(00/8/26脱退) → dibs / 尾張桜組 / Everlasting-K

Guitars: RAYZI (レイジ) → SILU:ET → ROUAGE → STRAY PIG → STRAY PIG VANGUARD → ソロ → flex-project

Drums: SHONO (ショウノ) → DIE-ZW3E → Ad de Vidar → ROUAGE → STRAY PIG → 引退

Ale wygląda na to, że zespół z jakichś powodów przepadł. Doczytałam się gdzieś, że jeden z muzyków po prostu zaginął - nie wiadomo, co się z nim stało. Skład się zaczął sypać i Kazushi założył z jednym z muzyków - Rayzim - zespół Stray Pig Vanguard, i wszystko wskazuje, że ten zespół nadal istnieje (znalazłam stronę internetową), choć się o nich w ogóle nic nie mówi. Posłuchać sobie i zobaczyć można, jak grają TUTAJ. Być może zespół funkcjonuje na niezależnej scenie i to dlatego.

Piszę o nich, bo uświadamiam sobie, że jest wiele rodzajów japońskiego rocka, a ja się głównie obracam w visual kei, i wydawało mi się, że "oni wszyscy brzmią tak samo". Brzmią podobnie, bo grają w tym samym stylu. A przecież nie jeden visual kei na japońskiej scenie, choć oczywiście visaul jest najbardziej widoczny. Dlatego zaciekawiło mnie, czym jest nagoya kei.

Na lascie jest taka definicja:
名古屋系 (Nagoya kei “Nagoya style”) is a subgenre of the visual kei with darker sound centered in and around Nagoya, Japan. It’s usually darker, with more prominent basslines. A lot of ‘nagoya kei’ bands prefer a “less visual” style and might wear suits and smudgy make-up.
One of the first bands to be categorized as ‘nagoya kei’ were Silver~Rose. Other bands often categorized as ‘nagoya kei’ are DEATHGAZE, lynch., Lamiel, Phobia and Merry Go Round.
The label Donuts Records West is known for carrying ‘nagoya kei’ bands, such as Lamiel and Phobia.
Na polskie Wikipedii (która jest tłumaczeniem wersji angielskojęzycznej):
Nagoya kei – odmiana visual kei mająca swoje korzenie we współczesnej scenie muzycznej w Nagoi (Japonia). Zdobyła popularność głównie w japońskiej muzyce niezależnej (lecz odnajdywana jest także w różnych formach na całym świecie). Charakteryzuje się bardziej mroczną oraz ciemną formą niż visual kei i nawiązuje głównie do zachodniego (szczególnie brytyjskiego) punk rocka.
W nagoya kei kładziony jest mniejszy nacisk na charakterystyczne kostiumy i makijaż, za to zwracana jest uwaga na skomplikowaną formę muzyki, na którą kładziony jest największy nacisk. Przykładami tego stylu są zespoły takie, jak: Deadman, Deathgaze, Kein, lynch. czy the studs.
Artykuł o nagoya kei na angielskim JaME -> tutaj. Ten sam artykuł po polsku -> tutaj.


A tu jeszcze dwa videa Rouage: "endless loop", i "Insomnia". I jeszcze video koncertowe - Kazushi we fryzurze jak GACKT z "Setsugekka" - tutaj.

Bardzo podoba mi się utwór "Bible" z płyty pod tym samym tytułem, ale nie znalazłam go nigdzie i nie wiem, jak go wstawić na bloga...

Dyskografia Rouage:

[1994] SILK (single)
[1994] ROUAGE (album)
[1994] UNDER THE ROSE (single)
[1995] ERASURE (single)
[1995] LEAVE (single)
[1995] Risoukyou (maxi-single)
[1996] Queen (single)
[1996] Bible (album)
[1996] insomnia (single)
[1997] Shiroi Yami (single)
[1997] MIND (album)
[1997] Tsuki no Sugao (single)
[1997] ever [blue] (single)
[1997] Tsumetai Taiyou (single)
[1997] CHILDREN (album)
[1998] Angel fish no namida (single)
[1998] Endless Loop (single)
[1998] -312604806- (album) *remix compilation
[1998] Shinkuu (single)
[1998] SOUP (album)
[1999] Culture (album)
[1999] プロトカルチャー (live CD)
[1999] Mune ni Furu Ame, Mune ni Saku Hana (maxi-single)
[2000] Hitomi o Akete Miru Yume (maxi-single)
[2000] Tsuki no Nagamekata (maxi-single)
[2000] Lab (album)
[2000] Hada Iro. (maxi-single)


Wingless wing

この願いを 心を抱えて (Kono negai o kokoro o kakaete)
(to pragnienie serca)
It's like a“Jesus phobia”

この手をひろげて (Kono te o hirogete)
(otwierają się dłonie)
Wingless wing

悲しいほど 空は広くて (Kanashii hodo sora wa hirokute)
(smutne niebo jest tak wielkie)
Wingless wing...My wingless wing

届かない...(Todokanai...)

12 komentarzy:

  1. Obiecałam to słucham ;-)

    "Queen" muzyka fajna, ale wokal mnie lekko denerwował, kompletnie - dla mnie - niezrozumiałe słowa.
    Za to w piosence STRAY PIG VANGUARD zaskoczył mnie wyraźny głos tego wokalisty ;-)
    Na szczęście pozostałych zaproponowanych przez ciebie piosenek sluchało mi się lepiej niż pierwszej Queen ;-)

    I... mogłabym zgromadzić na dysku ich utwory i od czasu do czasu posłuchać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż co Gacka podobny jest szczególnie na tej fotce do tej piosenki
    http://www.youtube.com/watch?v=pUNymGdEcuU&feature=related
    Co niestety nie do końca przesłuchałam,bo net chodził mi tak,że pożal się Boże a chciałam posłuchać jeszcze kilka ich piosenek.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  3. A oni mi się tak nagle spodobali, że aż mnie zgina wpół (66). Coś w tym słyszę strasznie mi albo znajomego, albo jest to muzyka, która w tym momencie jakoś mi emocjonalnie pasuje. Chociaż już kiedyś słuchałam podsobnej muzyki - rosyjskich piosenek z postpunkowym rockowym klimatem z końca lat 90. Coś w tym jest. Na przykład piosenka Rouage i teledysk do "Ever(Blue)" bardzo przypomina mi jedną z tych rosyjskich rockowych piosenek, której mogłam słuchać w kółko. Melodia jest inna, ale klimat i jakiś ładunek emocjonalny, taki właśnie określony odcień tej emocjonalności, jest taki sam. Tylko tu oczywiście jeszcze ta japońskość i jednak takie prześwitujące visualowe tło (podobne jak w Malice Mizer). Tylko Rouage jest na serio, ciemniej, bez przebieranek, prościej, bez ozdobników.

    Słucham albumu "Bible", singli i powoli osłuchuję się z całą dyskografią. Zachwyca mnie to postpunkowe minimalistyczne undergroundowe brzmienie i niski głos Kazushiego. Wielu wokalistów japońskich obecnie ma bardzo wysokie głosy, łkające, piskliwe, a Kazushi ma oryginalny niski, ciepły głos.

    Dobra muzyka na zimną jesień...

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak jak Rukiszon z Gazetek,bądź też Shou z Alice9.Właśnie takie głosy lubię niskie, bo te cieniutkie grają mi na nerwach.Chociaż wokalista z Duel Jewel ma ładny trochę wyższy głos od pozostałych, których znam.Byłam zaskoczona po paru sekundach jego głosem!Totalnie mnie oczarował.Już są znane daty koncertów Laruku.
    http://www.jame-world.com/pl/news-80112-znamy-daty-koncertsw-l-arc-en-ciel.html
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  5. Madzia dzięki. A jacy są Twoi ulubieni wykonawcy? :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Japońscy?No to duuuuużo ich będzie.Jednym słowem w cholerę i w ciut ciut.
    The Gazette
    Alice9
    Gackt
    Luna Sea
    X Japan
    Sug
    A.B.S
    Anli Pollicino
    Aya Kamiki
    Aya Matsuura
    Aki Angela
    exist†trace(to jedyny jaki znam żeński zespól visual kei, głos wokalistki zachwyca barwą głosu, jest niski i mocny)
    Fukuhara Miho
    Kanon Wakeshima
    Kitade Nana
    LM.C
    Lolita23
    Matenrou Opera
    Matsushita Yuya
    MIYAVI
    Satsuki
    spiv states
    SUGIZO
    T.M.Revolution
    VAMPS
    Versailles
    YUI
    Słucham też koreańskiej muzyki(co też jest ich nie mało)Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  7. Madzia, to sporo tego... Ja niby dużo słucham muzyki i prawie tylko Japończyków, ale tylu wykonawców bym nie wymieniła. Myślę, że takich, co naprawdę słucham, a nie tylko "znam", to może z 15 by było.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy oni są wymienieni w kolejności, kogo najbardziej lubisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie,staram się ich lubić jednakowo.
      Madzia**

      Usuń
  9. Bardziej niż G przypomina mi mix J.Deppa i B. Redforda ^^' Z piosenek, które zamieściłaś tylko Queen wpadło mi w ucho.

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę przyznać, że zainteresował mnie ten zespół; dzięki za "nowe" dla mnie odkrycie;

    mbosska

    OdpowiedzUsuń
  11. mbosska, to miłego słuchania :-) Ja, jak ich znalazłam, to przez kilka dni nie mogłam przestać ich słuchać :-) ani słuchać niczego innego :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails