The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

25 października 2011

Onmyouza - wojownicy, demony i gitary

Kuroneko - wokalistka.
Wow! To brzmi inaczej! I inaczej wygląda! Samurajowie z gitarami, długowłosi, niefarbowani, co się rzadko zdarza... a na wokalu Japonka z hime cut, żadna gyaru ani lolita... I na dodatek z pięknym głosem, w kimonie... Taki visual widzę pierwszy raz, na dodatek muzyka brzmi surowo, gitarowo, a jednocześnie tradycyjnie. Zobaczcie sami - jak rockowe, heavymetalowe wydanie filmu Kurosawy:



Zespół nazywa się Onmyouza (陰陽座). Za brzmieniem heavymetalowym nie przepadam, ale niektóre ich kawałki dają się słuchać i oglądać :-)



Dowiedziałam się, że zespół już ma duże doświadczenie - wyda w grudniu dziesiąty album, a płyty wydaje od 1999 roku. Prawie na każdej okładce pentagram - wygląda na to, że inspirowali się europejską metalową falą lat 90., a może i wcześniejszą, z lat 80. Ten rodzaj visualu, choć po naszemu to jakby po prostu heavy metal, to jest chyba właśnie angura kei. Kobiecy wokal brzmi tak, jakby równie dobrze sprawdzał się w tradycyjnych ludowych japońskich pieśniach. Znalazłam informację, że teksty ich piosenek pisane są w języku starojapońskim (nasze metalowe kapele też podobnie robiły - np. śpiewały piosenki w dawniejszych formach języka angielskiego). Cóż, urodą nie powalają... ale długie proste ciemne włosy zawsze wyglądają ładnie ;-)




Skład zespołu:
Wokal, Bass: Matatabi (瞬火)
Wokal: Kuroneko (黒猫)
Gitara: Maneki (招鬼)
Gitara: Karukan (狩姦)
Perkusja: Tora (斗羅)

Ich imiona nawet brzmią jakoś inaczej...

24 komentarze:

  1. Wokalistka ma ładny głos, ale nie wiem czemu skojarzył mi się z głosem pani Sośnickiej ;/ ja definitywnie podziękuję za tą ich muzykę (próbowałam przesłuchać), ale jak dla mnie zbyt mocna... ładne stroje i rzeczywiście fajnie wyglądają te proste włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet, nawet podoba mi się ,ale nie przepadam za growlem.Sama słucham metalu, niemieckiej kapeli Rammstein(kumpela zaraziła).Ciekawa mieszanka tu heavy metal tradycyjne japońskie stroje, fryzury.Kuroneko ma ładną fryzurkę, tu krótsze włosy ,a tu dłuższe nie wiem ,czy dawniej tak kobiety się obcinały,bo w jednym filmie , z którym grał Gacek jedna z aktorek miała podobną fryzurę.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  3. Madzia, ale ja tam nie słyszę growlu...Przynajmniej w tych dwóch utworach. Albo jestem przyzwyczajona do growlu bardziej wyrazistego niż to, co jest tam w refrenie. Dla mnie tonie growl :-)

    A ta fryzura to hime cut, o którym napisałam w poście :-) To tradycyjna japońska dworska fryzura.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nathalienn, pani Sośnicka miała piękny głos :-) wspaniałe 2,5 oktawy, jeden z najlepszych głosów, jakie pamiętam z dzieciństwa :-) A głos Kuroneko w pierwszej piosence bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słowo 'demon' zawsze przyciąga moją uwagę :) Bardzo podoba mi się klimat, który ich otacza. Nawet pseudonimy powiewają inną epoką.
    Wokal damski bardziej podoba mi się w 1szej piosence, męski w 2ej XD

    @Madzia
    Jeżeli chodzi o rozróżnianie gatunków muzycznych to jestem ignorantem, ale Rammsteina [♥♥♥] ciężko zamknąć w jednym gatunku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ismara, cieszę się, że Ci się spodobali :-) Ja trochę słucham jednego ich singla i akurat to nie jest jakaś bardzo mocna muzyka. W ogóle bardzo mi się podoba, jak zgrywają się ich wokale - Kuroneko i Matatabi. Są ciekawi :-)

    W ogóle cieszę się, że się pojawiłaś u mnie na blogu, bo przez jakiś czas Cię tu nie było :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. A którego? Poszukam sobie :)

    Przez ponad tydzień próbowałam usilnie skończyć swoją pracę i odcięłam się od świata. Ale tak morderczy tryb pracy nie jest dla mnie. Daję radę przez ok 3 dni, ale potem...eh. Dlatego postanowiłam wrócić do świata XD

    OdpowiedzUsuń
  8. Konpeki no Soujin, to ten, gdzie jest ta pierwsza piosenka.
    super, że wróciłaś do świata :-))) A ja zaczęłam się znowu uczyć sama japońskiego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Znalazłam.

    Życzę owocnego przyswajania wiedzy :) Jak mi będzie szczęście sprzyjać to pod koniec listopada sprawdzę czy w mojej główce coś z japońskiego zostało i też spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na tym singlu jest jeszcze tan kawałek:
    http://youtu.be/Ee3lxSQtwO8
    Grają na opuszczonym polu bitwy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow to fajnie ,że znalazłaś czas na naukę japońskiego!Ja niestety nie mam czasu(nauka) i weny:(Ismara to wszystko bez przyjaciółkę!Ona tak bez przerwy ględziła, jacy to oni są cudownie ble ble ble,wiec musiała mnie oczywiście zołza jedna zarazić.Polubiłam ich muzykę, wszystko,są cholernie zabawni i dobrze w tym co robią.A to się liczy:)Jak będę miała fazę to sobie zrobię taką fryzurkę.Akurat w ten poniedziałek co będzie wolne jadę sobie w KOŃCU włosy przefarbować.Zbuntowałam się mam sobie zrobiła , siostra teraz ja chcę.Hm... będę musiała trochę poczekać ,aż mi odrosną i w tedy zrobię.A co tam.Chodziło mi to co oni tam wykrzykiwali w piosence.Pff ja nie wiem jak się mierzy skalę głosu to sobie inni mogą mówić, np.2,5 czy 3,5.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  12. @Madzia, bo ni są świetnym zespołem! Dzięki nim przekonałam się do niemieckiego :)

    @Miriel, przesłuchałam singiel i przypadł mi do gustu :D Zabieram się za więcej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ismara, to jak znajdziesz coś ciekawego, to napisz, co polecasz :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie ściągnęłam album Kougou kyuubi i mi sie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja cały czas podziwiam ten pierwszy teledysk - podoba mi się wokal Kuroneko (ona się nazywa Czarny Kot! ;-)), podobają mi się solówki gitarowe, świetni wyglądają ci samurajowie z gitarami, no i włosy im wszystkim cudownie lśnią.

    OdpowiedzUsuń
  16. Moi faworyci w tej chwili to baku i kumikyoku [kyuubi] ~ tamamonomae :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie przesłuchałam całego :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Serio?No patrz każdy ma coś do niemca ,tylko ja nie.Bo 2 wojna światowa, itp.Zapisałam się na niemiecki,bo dość miałam rosyjskiego 7 lat,dla odmiany coś innego.Nie rozumiem ludzi, którzy idą na łatwiznę i wybierają ten sam język do nauki,jak w dzisiejszych czasach trzeba znać kilka.Ja tam wolę sobie urozmaicać,żeby nie było nudnie i monotomnie.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  19. jestem pod wrażeniem ich muzyki; po prostu WOW - pierwszy raz się z nimi spotykam; oczarowali mnie, nie ma co tu ukrywać; wokal, gitarki... och!

    mbosska

    OdpowiedzUsuń
  20. mbosska, ja się zasłuchuję ich albumem Kougou kyuubim, który mi poleciła Ismara, jest świetny! ^^.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawe, ale chyba zbyt mocne jak dla mnie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety videa na YT wygasły, co się często zdarza. Ale rzeczywiście ciekawy zespół. Nie zawsze mam na nich nastrój, ale podobają mi się.

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails