The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

17 października 2011

Lumen - Сид и Ненси

Przyszła jesień. Do mnie dopiero teraz. W tym roku nie cierpię na Depresję Październikową, ale klimat powoli nabiera spokojniejszych barw - kolory przyciemniały, mniej światła w ciągu dnia, mniej zieleni, chłodniej. Wyciągam z szafy coraz to cieplejsze ubrania, sięgam do najdalszych jej kątów, poszukując swetrów. I muzycznie wkradły mi się poważniejsze rzeczy - przepadłam w Rouage, a ten japoński postpunkowy klimat przypomniał mi punkrockowe rosyjskie kapele. Sid i Nancy...



Вены дорог, дороги вен.
Машинкой размажет по кирпичности стен
Обломки империй, элементы систем.
И тот, кто был всем, тот станет никем,
Но мы с тобою будем вместе,
Как Сид и Нэнси, Сид и Нэнси.
И ни за что не доживём до пенсий,
Как Сид и Нэнси, Сид и…

Дорожки пыли, пыль дорожек,
Белый, смелый, хитрый тоже.
Покатились глаза по бледной коже.
У меня есть ножик, где-то ножик.
И мы с тобою станем вместе,
Как Сид и Нэнси, Сид и Нэнси.
И ни за что не доживём до пенсий,
Мы Сид и Нэнси Сид и…

Героиновый рай, и они там вдвоём,
И мы, наверное, туда попадём
По дорогам вен, по дорожкам пыли.
Ведь мы так любили, мы были.
Мы были с тобой всё время вместе,
Как Сид и Нэнси, Сид и Нэнси.
И ни за что бы не дожили до пенсий,
Как Сид и Нэнси Сид и…

17 komentarzy:

  1. Jak dobrze, że ominęła Cię jesienna chandra, mam nadzieję, że już nie zdąży Cię dopaść, mimo że na dworze będzie coraz ciemniej i bardziej deszczowo.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiewiórko, też mam nadzieję, że nic mnie nie dopadnie, bo ja przede wszystkim na to nie mam czasu :-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam na razie chandr nie mam.Jeśli staram się ,żeby mnie nie dopadła.A poza tym szkoda mi cennego czasu na nią.Jesień jak każda pora roku ma w sobie to coś ,co inne nie mają i to je wyróżnia.Kiedy pomyślę"jesień" od razu przypomina mi się ,kolorowe liście, ten specyficzny zapach, czytanie książki na łóżku,z herbatą w dłoni i czymś słodkim.Oglądaniem filmów na długie wieczory.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  4. Madzia, to super, że tak sympatycznie kojarzy Ci się jesień :-) Życzę dobrego jesiennego humoru :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Eh, i ponownie uświadomiłam sobie na jak niewiele zdała się moja ros. edukacja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm, to piosenka o filmie (i realnych osobach) - Sidzie i Nancy (z Sex Pistols). Taki mocny tekst, raczej niewesoły:

    Żyły dróg i drogi żył
    rozmażą się na cegłach ścian
    Odłamki imperiów, części systemów
    zostanie nikim, kto wszystkim był,
    jak Sid i Nancy, Sid i Nancy,
    do emerytury nie dożyjemy za nic,
    jak Sid i Nancy, jak Sid...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dość pesymistyczny, albo brutalnie realistyczny - w zależności od punktu widzenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki:)To co ja mam powiedzieć Ismara?7 lat ruskiego poszło w łeb no może nie całkiem.Dajcie mi jakieś fajne zespoły, bo ja nie mam już czego ściagać,a jak codziennie sb czegoś nie ściągnę to chora jestem.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uczyłam się tylko 2 ;) Po 10min nie mam problemów z czytaniem już, ale zrozumienie to inna bajka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Madzia, o nowościach w muzyce japońskiej możesz się dowiedzieć na tej stronie:
    http://edohsama.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja... chyba pięć lat w podstawówce, ze trzy w szkole średniej, a potem jeszcze raz na kursie z półtora roku i potem jeszcze rok na lekcjach u Białorusinki. Jak bym miała więcej kasy, to bym się dalej uczyła, bo bardzo lubię rosyjski język.

    OdpowiedzUsuń
  12. woooo, ja to rosyjskiego uczyłam się 6-7 lat i mam straszny sentyment do tego języka, poza tym mam chyba dwa rosyjskie kanały muzyczne (ach, szaleństwo), ale częściej puszczają tam popowe kawałki niż typowo rockowe;
    zapodana przez Ciebie piosenka jest jedną z moich ulubionych :)
    jesień jest piękna:) cieszę się, że nie cierpisz na tzn. "październikową depresję" (taa, wiem, ze jak to piszę, to jest już listopad, ale uważam jesień za jedną z najpiękniejszych pór roku) ;

    mbosska

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, mbosska, znasz tę piosenkę? to super ^^ mało osób słucha rosyjskich piosenek. Ja nie mam telewizji, ale kiedyś chciałam mieć telewizor tylko dlatego, żeby oglądać rosyjską telewizję - słuchać języka i rosyjskich programów muzycznych.

    Tak, w tym roku jesień nastawia mnie bardzo pozytywnie, ma w sobie coś poważniejszego, jakąś odrobinę smutku, ale mnie to nie smuci :-)

    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też mam kanały rosyjskie,kiedyś oglądałam koncert wiecie,że nawet nie głupie toto było?Sama się zdziwiłam,że mi się spodobało,cóż to zależy na jaką piosenkę się utrafi.Nie mam po prostu po co wpadać,bo czym?Tym,że dzień jest krótszy,a noc dłuższa?Jest zimniej?Nie ma.Chociaż jest mi ciężej przyzwyczaić się do zmiany czasu już tak od tygodnia się przyzwyczajam i nie mogę,nie wiem czemu:( Ten blog Miriel mam mam,wpadam od czasu do czasu.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  15. tak znam, ponieważ lubię szukać nowych "muzycznych wrażeń" i nawet w wakacje dyskutowałam z kumpelą o rosyjskiej scenie muzycznej:) ostatnio nachodzi mnie ochota na zapoznanie się z włoską sceną rockową;
    o, ja jeszcze nie natknęłam się na ros. koncert; zaciekawiłaś mnie Madziu :)

    mbosska

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi do muzyki rockowej w ogóle nie pasuje włoski język. Melodyka włoskiego języka w ogóle mi nie leży. Ale słowiańskie języki brzmią super.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails