The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

2 lipca 2011

Origami - irys i kwiaty z wzoru na tradycyjną lilię

Robię od kilku dni kwiaty z papieru - wszystkie na bazie tradycyjnego wzoru na lilię. Taka tradycyjna lilia ma cztery płatki i robi się ją z kwadratu. Tutorial można obejrzeć na tym video. Wzór ten można sobie trochę modyfikować, robić taką lilię z trzema płatkami, albo z pięcioma, można łączyć dwa kwiatki w jeden, można robić je różnej wielkości i różnie wyginać płatki. Generalnie można się bawić, wymyślając własne kwiatki origami. I wymyśliłam irysa :-) Przynajmniej mam taką nadzieję, że ten kwiatek z irysami (bądź kosaćcami) kojarzy się nie tylko mi ;-))





Irysy są jednak trudne, patrzyłam się na ich zdjęcia i jedyne, co myślałam, to: "no za chiny, nie czaję, jaki one mają kształt..."

A to irys z pozostałymi kwiatkami, które są bardziej jaskrawe i niezbyt podobne do znanych mi kwiatów (wszystkie zrobione na bazie tradycyjnego wzoru na lilię):




A oto, jak wyglądają poszczególne kwiaty :-) (zdjęcia się trochę powiększają po kliknięciu)





8 komentarzy:

  1. Irys, a raczej kosaciec, jest śliczny :))) Musi być trudny do zrobienia, bo i, jak piszesz, prawdziwy kwiat nie ma łatwej formy - trójki płatków w trzech formach, z czego w niektórych odmianach część z nich ulega zanikowi.
    Ale Tobie wyszedł piękny irys, bardzo mi się podoba :)

    W ogóle te Twoje kwiaty są niesamowite - mają nawet pręciki :) Kiedyś robiłam origami, mam nawet w domu książkę ze schematami, i pamiętam, jakiej wymagają precyzji przy składaniu. Kwadrat skoszony przy wycinaniu o niecały milimetr mścił się krzywą i brzydką figurką na koniec.
    Kiedyś ubraliśmy całą salę na Sylwestra robiąc balony z arkuszy cienkiej bibułki - bibułkę zdobyliśmy, a normalnych balonów nie było w sklepach :D Fajnie wyglądały i fajnie się je nadmuchiwało :)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cudeńka.Żebym ja tak umiała , ech...Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiewiórko, dziękuję :-) uważam Cię za specjalistkę od irysów, więc bardzo byłam ciekawa Twojego zdania. Po przejrzeniu iluś tam zdjęć różnych irysów zgłupiałam. One są takie różne, że właściwie nie wiedziałam już, co sprawia, że rozpoznaję w nich irysy. Każdy inny. Nie wiem, co znaczy "trójki płatków w trzech formach, z czego w niektórych odmianach część z nich ulega zanikowi." To tam są trzy zestawy płatków?... Ja na razie zauważyłam że trzy płatki idą do dołu i z nich czasem wystają w połowie takie "różki", a trzy płatki idą do góry.

    Ja tak naprawdę wcale nie jestem zbyt dokładana w składaniu papieru. Właściwie to lepiej mi wychodzi, jak sobie tak na czuja coś zginam i bawię się papierem, bo szczerze mówiąc mam kłopoty ze zrozumieniem diagramów... dobrze, że są filmiki na youtubie, to z nich łatwiej mi załapać, co i jak.

    Nadmuchiwane balony z bibułki...? Nawet sobie nie potrafię wyobrazić, jak to wygląda :-) Ale brzmi bardzo ciekawie :-)

    A w tej Twojej książce są jakieś kwiatki? :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Madzia, dziękuję :-) może spróbuj :-) Na youtubie są filmiki, na których widać, jak się składa, i można się nauczyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nom trzeba , przynajmniej będę miała robotę na lato.A długo się coś takie na oko robi? U mnie w poprzedniej szkole była moda na bransoletki z muliny.Mnóstwo wzorów do wykonania, śliczne.O oczywiście miałam spróbować je robić , ale ja wiadomo jak jest z planami.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ilość tego co ostatnio tworzysz mnie rozbraja :)Kwiatki są urocze. I te pręciki z koralikami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. @Madzia, obejrzyj sobie ten filmik, który zalinkowałam, taką najzwyklejszą lilijkę robi się może minutę, może dwie czy trzy... To jest całkiem proste :-)

    @Asai, dziękuję :-)

    @Ismara, dziękuję. A mi się często wydaje, że nic nie robię i marnuję czas ;-) Miło, że Ci się kwiatki podobają :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: