The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

11 lipca 2011

Kirigami - kwiaty sakury

Z takimi kwiatkami sakury najpierw spotkałam się w mojej szkole japońskiego i byłam pewna, że zostały wycięte maszynowo. Okazało się jednak, że zostały wycięte ręcznie. Takie wycinanki określić można jako kirigami lub jako monkiri - ponieważ pochodzą od dawniejszego japońskiego zwyczaju wycinania z papieru herbów rodzinnych. Mi zaś przypominają nasze polskie wycinanki z papieru i serwetki, które wycinałam, jak byłam mała :-).


Jak wyciąć takie kwiatki sakury, znalazłam na stronie Omiyage Blogs. W zależności od tego, ilu płatkowy chcemy mieć kwiatek (sakura ma pięć płatków), składamy papier na trzy, cztery, pięć lub więcej równych części. Następnie wycinamy kwiatek tnąc równo przez wszystkie warstwy papieru. Link do videa pokazującego, jak złożyć papier równo na pięć części podawałam przy okazji wpisu o składaniu kwiatów Carambola.

Wzór, z którego wychodzi zwykły kwiatek sakury.


Wzór, z którego wychodzi sakura z dodatkowym rzędem płatków.

Kwiatek można dodatkowo wzbogacać płatkami i pręcikami :-) Ja swoje zamierzam przykleić po wewnętrznej stronie szyb na drzwiczkach od kredensu :-) Można takimi kwiatkami ozdabiać prezenty, schować pod szklany blat stołu bub ozdobić nimi kartki :-)


40 komentarzy:

  1. ale cudne- myślałam, że bardziej skomplikowanie się je robi (po spojrzeniu na zdjęcie) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś prostego nawet dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. @Nathalienn, dzięki :-) Robi się je prosto i szybko :-)

    @Ismara, przyczepiłam je w przedpokoju na ścianie :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. W niedalekiej przyszłości może je zrobię.NO jak widzę drobne zmiany u Cb Żabko.Całuję Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  5. Madzia, zmieniam tło na cieplejsze kolory - z fioletowo-różowego z niebieskim na odcienie czerwieni z dodatkiem zieleni. Jeszcze baner muszę nowy zrobić :-)

    Ja się szykuję do koncertu Gackto, a Ty?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiecie co , jego dawnego wyglądu mi brakuję .Ech tak jest jak człowiek się przyzwyczaja.http://www.facebook.com/home.php#!/photo.php?fbid=426241895475&set=o.148121439527&type=1&theater Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  7. @Miriel ścian ci zabraknie niedługo. Jeszcze sufit. Chyba, że też już zaanektowałaś :)

    @Madzia, włosy odrosną i będzie niedługo wyglądał podobnie. Chyba, ze ma inną szaloną wizję xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja to mam szalone wizje, kobieto.Na razie chcę sobie włosy przefarbować.Wczoraj mi matka mówi , że mogłam sobie zrobić pasemka, bo siostra do kuzynki pojechała.Jak już to całkiem , bo siostra kupiła sobie 2 farby.Jedna w kolorze czarnym druga soczysta malinka.No nie myślała,że mnie tam szlag trafi.Ale mama ma jechać to przefarbuję na tą malinkę.Ja się muszę użerać z wnukiem ciotki , przyjechała na wakacje.Boziu co za rozpuszczone dziecko.Wszyscy mają go dość.Siostra zostawiła psa, bo nie miał kto z nią zostać. Ucieka od Wojtka.Nic nie chce jeść oprócz słodyczy, dobra ja też je lubię , ale nie wpierniczam ich przez cały dzień, ani zupy, kanapki , czy czegoś.Ciągle chcę grać w gry na kompie.Myślicie , że daję?A guzik tyle o ile , bo grałby cały dzień.Ze mną nie ma tak dobrze.Z nim nie da się pójść do sklepu , czy na spacer jak z normalnym dzieckiem.Przepraszam za moje ględzenie , ale na serio to dziecko nie zna dyscypliny, ja byłam trochę rozpuszczana, ale wiedziałam co mi wolno,a co nie.A on tego nie wie.Siedzę w chałpie i gniję.Jest pomysł wybrania się na wycieczkę rowerową z przyjaciółką, trzeba się wybrać , bo szkoda zmarnować taką piękną pogodę.Życzę wam z całego serca żebyście nie mieli styczności z takim dzieckiem, bo jest przerąbane.Miriel blog wyglada jeszcze lepiej niż poprzednio:-)Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  9. Miriel blog wygląda cudnie :)
    Madziu, a ile ten szkrab ma lat? Bo ja mam takie w domu na co dzień :) tylko w listopadzie skończy 3 lata ;P I podobnie jak mówisz, tylko ona by na dworze całe dnie siedziała, słodycze umiarkowanie owoce wmuszamy, ale miecha to wszystkie wtrząchnie i warzywa ;P Trzymaj się i nie łam się ;) trochę go jeszcze po ustawiasz i po szantażujesz to będzie anioł (zależy w jakim wieku jest ;/)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziecko ma 6 lat i od września idzie do zerówki.Jego matka poszła do lekarza z nim , bo nie chce jeść przepisał mu jakiś syrop na apetyt.Taa tylko, ze Wojtek apetyt ma na słodycze.Wiesz ja tyle o ile z nim urzęduję.Trochę szantażuję, bo , np. mówię mu jak nie zjesz to nie dostaniesz kompa, czy czegoś słodkiego.Inni mu mówią ze sto razy ja mu powiem raz i zrozumie.W tym tygodniu bodajże wyjeżdża , więc będę miała spokój.Dziękuję bardzo nie zamierzam mieć dzieci.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak mniemam bardziej psychicznie Żabko się przygotowujesz:)Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  12. Madzia, jeśli piszesz do mnie, to nie mów do mnie Żabko ;-))

    Wydaje mi się, że do dzieci to trzeba mieć odpowiednie podejście, sama nie mam dzieci, więc nie wiem, na czym polega ten kompromis między byciem surowym, a rozpuszczaniem dziecka. w sumie każdy, jak się naje słodyczy, to potem może nie mieć apetytu na nic więcej :-)

    Ja czekam na koncert i psychicznie już jestem nastawiona :-) Teraz tylko ciuchy do przygotowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobra nie będę już tak an Ciebie mówiła.Jak psychicznie nastawiona to dobrze.W co zamierzasz się ubrać?W sumie liczy się jaka będzie pogoda w dniu koncertu.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  14. Madzia, w krótką spódniczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja też w krótką jeansową spódniczkę i trampy, jak będzie chłodno to zakolanówki, na górę "jakąś bluzkę" no i już wiem jak się umaluję, może nawet tak upnę włosy :P ale to Ci Miriel wyślę na maila :) oczywiście jak chcesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nathalienn, ja w krótka spódniczkę w kratkę (szaro-rożową) i bluzkę z krótkim rękawem - napisze na niej "kocham Gackto", ale nie wiem, czy mi się farba nie rozmaże, bo nigdy nie malowałam po tkaninie. Więc jak nie wyjdzie, to będzie bez napisu. A na nogi trampku lub jakieś tenisówki :-) Włosy jednak rozpuszczone.

    OdpowiedzUsuń
  17. To twoja spódniczka musi być bardzo ładna, uwielbiam połączenie róż-szary :) a co do koszulki, to nie wiem czy to jeszcze produkują, ale swego czasu było w papierniczych klej z brokatem w tubce, którym można było pisać po ubraniach, tylko schodził jak się je wyprało :) były różne kolory błękitny, srebrny, złoty (ja akurat takie miałam).

    OdpowiedzUsuń
  18. Nathalienn, dziękuje za pomysł :-)) Dziś właśnie kupiłam sobie z takim chińskim sklepie z rzeczami za 5 złotych zestaw klejów z brokatem i właśnie sprawdzam, jak się nimi maluje :-) Robię też próbę malowania farba na bluzce :-))

    OdpowiedzUsuń
  19. EE to fajnie, hehe.Tylko , żeby nie za , krótka..BO facet będzie miał problem ze skupieniem się.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  20. @Madzia, nie będzie miał bo są niestety niskie szanse, że je zobaczy xP Chyba, że przed klubem.

    Wiecie, też rozważałam spódniczkę...ale potem pomyślałam o skakaniu w zbitym tłumie i niekontrolowanej zmianie położenia [czyt. świecenia pupą...]. Zrezygnowałam ^^'

    Też uwielbiam połączenie szarego i różu *.*

    @Miriel, jest coś takiego jak medium do tkanin, które dodajesz do farby ;) Wtedy się nie spiera.

    OdpowiedzUsuń
  21. @Madzia, GACKT nie miał problemów ze skupieniem się, jak cała sala dziewczyn była tylko w kostiumach kąpielowych ;-)

    @Ismara, no tak, jest ryzyko, że spódniczka mi powędruje pod szyję, ale dlatego zakładam takie krótkie legginsy pod spód, które mają właśnie długość spódniczki :-)

    A spódniczka oprócz szarego i różu ma cienkie turkusowe paseczki. Bluzka do tego będzie raczej czarna, napis biały z kolorowym brokatem :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rozważam spodenki. Ale tylko jak znajdę jakieś przyzwoicie długie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Miałabyś problem ze skupieniem się jakbyś widziała u siebie facetów w stroju kąpielowym?Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  24. Madzia, ja to nie GACKT. Jego nic nie rozprasza :-) A mnie mnóstwo rzeczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. gasz... w samych strojach kąpielowych znaczy bokserkach...mniema- zależy jeszcze kogo XD (znów ze mnie prosiaczek).

    * Miriel ukradnę Ci tą spódnicę! Uwielbiam turkus!! :D hmmm co do spódnicy to wątpię żeby powędrowała mi do góry, bo przez biodra przeciskam ją na wcisk ;P zobaczymy może mi się jeszcze odwidzi ;P

    A co do Gackta, to "coś" go raczej musi ruszać, może po prostu wyszkolił w sobie tą obojętność nawet do całej sali fanek w strojach kąpielowych... każdego faceta coś rusza... niemożliwe, żeby niż go nie ruszało i nie rozpraszało, widocznie tak dobrze umie się koncentrować. Jak ja bym zobaczyła kilku w samych kąpielówkach to bym chyba na zawał padła... oczywiście ze szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  26. LOL, może on po prostu nauczył się dobrze ukrywać, że go rusza cała sala pełna półnagich fanek xD + wysoki poziom koncentracji oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Drogie panie ,facetów zawsze ruszają kobitki w strojach kąpielowych.Jeszcze nie spotkałam takiego co go nie rusza.Wiesz Ismara, chyba masz rację, co do tego koncentracji.Gackt w kąpielówkach , co wy na to?Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie umiem przewidzieć własnej reakcji xP

    OdpowiedzUsuń
  29. Madzia, no ja widziałam Gackto na żywo rozebranego do połowy z odległości PÓŁ METRA. I zemdlałam... :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wygląd to jedna sprawa, on nie musiałby być nawet w kąpielówkach. Ale jego spojrzenie - to paraliżuje po prostu. To robi największe wrażenie. Wrażenia, że GACKT PATRZY SIĘ NA MNIE nie da się z niczym porównać.

    OdpowiedzUsuń
  31. Co ma elektryzujące?Nie w sposób przestać się gapić?Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  32. Madzia, po prostu, jak się na ciebie patrzy, to świat znika, i widać tylko jego oczy. To spojrzenie paraliżuje. Ale to może zależy kogo. Niektórzy fani po ubiegłorocznych koncertach pisali, że jak patrzy, to chcieli zniknąć, albo uciec, że to tak przeszywające spojrzenie. Dla mnie to świat wokół znikał. ale to może zależy od tego, kto jak bardzo przeżywa, hehe, bycie z Gackto pod jednym dachem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  33. To ja tam miałam z Miyavi, jak pokazywał palcem w publiczność i mówił "I love you.." i miałam wrażenie, że wytknął palec we mnie i się na mnie patrzył- chociaż to nie możliwe, bo byłam za daleko, ale mnie wtedy już dokumentnie wmurowało. Za pierwszym razem jak wyszedł na scenę... jak sobie przypomnę to tylko umiałam powiedzieć jedno zdanie przez dość długo "jaki on śliczny", a później tylko "jaki on śliczny, nie ogarniam tego" ;P

    OdpowiedzUsuń
  34. Śmiech.Ja mam takie spojrzenie,że ludzie mają ochotę odwrócić wzrok.Czasami się przydaję jak trzeba jakiegoś pajaca uciszyć,a nie chce mi się do niego mówić.Nathalien kiedy Ci to przeszło?Chyba po DŁUŻSZYM okresie.Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  35. ja mam tak samo Madzia + czasem odzywka, moje kumpele zawsze lubiły ze mną chodzić na imprezy bo jak to mówiły "palanty uciekały z daleka ;P". Co do Meeve... to szczerze, jak popatrzę na jego zdjęcia z koncertu to jeszcze mnie "lekko" trzyma to wszystko. Z resztą nawet nie zaglądam do mojego wpisu z koncertu, bo po tym czasie te wszystkie odczucia wróciłyby z potrojoną siłą. Ale bite 2 tyg. jak ktoś mnie pytał o koncert to mówiłam tylko "nie ogarniam". Asai wie to z własnej obserwacji, bo u mnie nocowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. hej. muszę wykonac owe kwiatki na zajęcia z papieroplastyki w czwartek w szkole. nie mogę znaleźc wpisu o skłaadaniu kwiatków Carambola, gdzie podobno umieszczony jest filmik o równym składaniu papieru na 5 części. Proszę kogoś o podanie mi linku do tego filmu ;D
    Z góry dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Witaj, Anonimowy, a możesz się przedstawić? :-))

    OdpowiedzUsuń
  38. Zajrzałam i już się ode mnie nie uwolnisz. Dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję ^^. Chętnie zajrzę też na Twojego bloga :-)

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: