The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

10 lipca 2011

Bukiet irysów z papieru

Zrobiłam z papieru bukiet irysów - nie jest to wielki bukiet - jedynie pięć gałązek z kwiatami. Nie jest to właściwe origami - ponieważ, aby zrobić kwiaty - nacięłam złożony papier, tak więc technikę tę chyba można nazwać bardziej prawidłowo: kirigami. Także listki są po prostu wycięte z papieru - a nie złożone. Każdy kwiat zrobiony jest z trzech kawałków papieru - równobocznych trójkątów. Złożenie tworzące dolne płatki zostało w trzech miejscach lekko nacięte. Tradycyjnie w Japonii w origami stosowano nacięcia, obecnie zaś twórcy origami są bardziej restrykcyjni i niektórzy odmawiają nazwy origami złożeniom z papieru, w których papier został nacięty. Zmiana ta jest stosunkowo nowa - rozdzielenie terminu kirigami od origami nastąpiło zaledwie z latach 60. i 70. XX wieku. Osobiście nie lubię radykalizowania w żadnej dziedzinie, tak więc nie mam nic przeciwko cięciu papieru w origami :-)) A oto moje irysy (zdjęcia po kliknięciu się powiększają).







7 komentarzy:

  1. Piękne :)))) Najlepiej prezentują się na zdjęciu w wazonie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiewiórko, dzięki. Dałam takie różne zdjęcia, bo jakoś nie bardzo wychodziło mi zrobienie im takiego zdjęcia, żeby było je dobrze widać. No i aparat nie bardzo chciał ze mną współpracować i większość zdjęć wyszła bardzo nieostra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne i nie trzeba zmieniać im wody ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. I takie pytanko - to moja przeglądarka ma problem czy blogspot bo od jakiegoś czasu nie wyświetlają mi się z boku najnowsze komentarze.
    Ciężko przez to śledzić co tu się dzieje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asai, to jakieś zamulenie blogspota, czasem tak jest, że coś nie łączą się linki w widgetach, nie wiem, od czego to zależy, ale to jakieś blogspotowe zamulenie. Mam nadzieję, że za jakiś czas się naprawi. Twittera Gackto tez nie widać. Nie mam na to wpływu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nathalienn, dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: