The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

6 czerwca 2011

Kusudama

Zrobiłam kusudamę z papieru do origami. Jest to najprostsza chyba kusudama, jaką można zrobić. Składa się z 12 kwiatów - każdy kwiat zrobiłam z papieru o innym wzorze. Wszystko to są wzory japońskie. Najpierw trzeba było wykonać płatki kwiatów - po pięć na każdy kwiatek - czyli potrzebujemy 60 kwadratowych papierków.



Po sklejeniu płatków miałam dwanaście kwiatków :-) Jak zrobić taki kwiatek, możecie zobaczyć tutaj.


Następnie skleiłam wszystkie kwiatki tak, by utworzyły kulę. Jak to zrobić, można zobaczyć tutaj. Ja sklejałam je trochę inaczej - do całości doklejałam kolejne kwiatki.




A tak wygląda gotowa kusudama :-)

Kusudama.
Elementy: 12 kwiatków (projekt tradycyjny)
Papierki: 60 arkuszy (każdy kwiatek z 5 arkuszy)
Łączenie elementów: na klej

33 komentarze:

  1. Jej, śliczne... aż zachciało mi się takich nauczyć! ;))
    Pozdrawiam,
    Anko613

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie przez linka u ciebie zafundowałam koleżankom taki prezent świąteczny. Ale niestety ze zwykłych kartek jakie można kupić w kolorowych kostkach :) żeby od razu były kwadraty :)

    I juz wiem po co ci były te wypiekane koraliki :) żeby na łańcuszku nad i pod kwiatkiem wisiały :)

    A wracając do kusudam - "chciało ci się tyle składać?" słyszałam. Ale to bardzo odprężające jest, no nie :) zwłaszcza pierwszy etap przed klejeniem, kiedy tylko zaginasz papier :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładnie Co to wyszło! *___* Śliczna ozdoba.

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodałam wcześniej swój koment , ale widzę, że go nie ma.Długo się coś takie robi?Bo sama chciałabym zrobić coś takiego.Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne... :) Śliczna ozdoba, można zrobić ją w odpowiadających kolorach i różnych rozmiarach - podoba mi się :)

    Również bardzo podobają mi się te papiery do origami, a ich wielką zaletą jest to, że mają dwustronny wzór.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Anko, dziękuję :-) Te kwiatki akurat są bardzo proste :-)

    @Asai, a masz gdzieś zdjęcie swojej kusudamy? Mi się podobało robienie tej kuli, ale ja jednak jestem mało cierpliwa :-) A wszystko mi idzie powoli, więc w sumie robiłam tę kusudamę kilka dni :-)
    Pozdrawiam :-)

    @Ismara, dziękuję :-)

    @Madzia, spróbuj najpierw od jednego kwiatka. A takich kwiatków trzeba zrobić 12.

    OdpowiedzUsuń
  7. @Wiewiórko, ten papier japoński jest jednostronny, ale tak się go zagina, robiąc płatki kwiatków, żeby wzór był na zewnątrz i wewnątrz kwiatka :-) Właściwie dla oszczędności papieru można też robić kwiatki jednostronnie, wybierając, czy wzór będzie po jednej czy po drugiej stronie :-) Wtedy płatki kwiatów robi się z trójkątów, a nie z kwadratów :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja też chcę takie :D i jak złapie mnie wena to może oś z tego wyjdzie ;) Miriel cudeńka tworzysz istne cudeńka!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ty mało cierpliwa?! to co ja mam o sobie powiedzieć?! ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. piękne, po prostu piękne :)

    zainspirowałaś mnie i jak znajdę tylko trochę czasu, to spróbuję też zrobić kusudamę;
    pozdrawiam:)

    mbosska

    OdpowiedzUsuń
  11. @Nathalienn, dziękuję :-) Ja naprawdę mam mało cierpliwości, a w ogóle przy większości rzeczach, jakie robię, zasypiam :-)

    @mbosska, to jak zrobisz, to koniecznie się nią gdzieś pochwal! :-) Można się też pobawić kolorami, każda kusudama może być inna :-)

    @Madzia, a Ty? ;-) co Ty? ;-)))) Pozdrawiam :-D

    OdpowiedzUsuń
  12. a wyglądasz na ostoję spokoju Miriel :) ja zrobiłam skończyłam niedawno, dwoi i troi mi sie w oczach- na blogu mam wpis ;) pozdrawiam! i idę spać Gacktowych snów! ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Nathalienn, dobranoc :-) już do Ciebie zajrzałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie wiem czy się tego podejmę chociaż z 30 karteczek, a nie 60 ;)
    http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-kule-kusudama

    OdpowiedzUsuń
  15. Swoje świąteczne 5 sztuk robiłam od połowy listopada :) ale się rozeszły, jedna w domu została, samotna...
    Najlepsze było jak siedziałam i malowałam brzegi lakierem z brokatem :) Żeby się ładnie błyszczały :)

    OdpowiedzUsuń
  16. znalazłam jeszcze lepsze nie wiem, może też trafiłaś na tą stronę :)
    http://kusudama.me/#/Spides

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne :) Ale moje rece sa zbyt kanciaste na zrobienie czegos takiego.Na plastyce meczylam sie z origami i to prostego bi zrobienie jakiegos kwadracika co z gory wychodza mu jakies trojkaciki.I dostalam z tego 3 :( Zalamka

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja co mam powiedzieć, jak cierpliwość u mnie jest taka , że pożal się Boże(chociaż sama się czasem dziwię ,bo jak trzeba to się znajdzie).Na razie nie mam jak to zrobić , ale jak zrobię to wtedy sobie zaśpiewam ca całego "We are the champions" pff gdybym umiała jeszcze śpiewać to byłoby dobrze.Wiesz co>?Uzależniłam się od twojego bloga, kiedy włąnczam kompa to od razu na twój blog.Ha kolejna rzecz od , której jestem uzależniona:)Całuję GORĄCO Madzia:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ismara kochanie właśnie wpadłam na twojego bloga, przypadkiem.Dobra zobaczę coś tam napisała.Całuję.Madzia.Ps komenty dodam jak najbardziej:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. @Nathalienn, dzięki za ten link do strony z filmikami tutorialami. Nie wiem, czy mi się uda zrobić coś trudniejszego niż to, co zrobiłam, bo jakoś nie jestem najlepsza jeśli chodzi o figury przestrzenne. Nie mam przestrzennej wyobraźni. Ten drugi link, który podałaś, do kusudama.me, to znam, mam go nawet na dole bloga w linkach :-) Teraz robię gwiazdę według diagramu z tej właśnie strony :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Asai, zrobiłaś pięć?... Jej, ja jedną robiłam bardzo długo, a teraz Ewa sensei z Sakury mnie poprosiła o zrobienie jednej dla nich i jakoś to nie będzie dla mnie łatwe. Może też dlatego, że trudno mi robić dwie takie same rzeczy. Ale kupiłam inny papier, to może z tego drugiego papieru będzie mi się ciekawiej robiło ;-) Podziwiam Ciebie za cierpliwość... To było ze 300 płatków kwiatów, tak?...

    OdpowiedzUsuń
  22. Aya, dziękuję :-) Ja tez nie mam zbytniego talentu do tego, szczególnie, że trudno mi zrozumieć te diagramy, i nie mam wyobraźni przestrzennej, więc robię takie proste rzeczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Madzia, dziękuję :-) cieszę się, że podoba Ci się na moim blogu :-) Przepraszam, jeśli nie od razu odpisuję na komentarze, ale czasami nie nadążam ;-)) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Miriel, wysłałam Ci te linki tak po prostu, ze mnie zapał i chęć zeszły jak zobaczyłam te filmiki, nie znosiłam geometrii przestrzennej ;( ale spróbuję któregoś dnia. Co do Kusudamy to muszę jeszcze zrobić 4, jak wariatka wierzę, że to rzeczywiście medyczna kula i chcę uchronić dwie przyjaciółki, rodziców i o jedną poprosiła mnie Shiro :) U nas wisi na honorowym miejscu pod lampą. Na ogół D. zahaczał głową o lampę i było "sorry lampa", teraz o dzwoneczek kusudamy i jest "sorry dzwoneczek" :D komedia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Miriel, owszem 300 płatków ale przez miesiąc ponad składałam :) partiami :) jak mnie domownicy zdenerwowali :)

    Wyobraźnie przestrzenna :) mi matematyk w gimnazjum wmawiał, że taką mam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nathalienn, właśnie jak zobaczyłam u ciebie na zdjęciu, że kusudama wisi na tej lampie, pomyslałam, że będzie Kubie przeszkadzać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Asai no... troszeczkę ;) przecież to takie niskie chłopczę z metra cięte ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczne te kwiatuszki, coś wspaniałego! :)) Bardzo mi się podobają, że są przestrzenne, kolorowe i mają ciekawe wzory...Małe, delikatne, ulotne a jednocześnie bardziej trwałe niż prawdziwe kwiaty... :) Lubię japońskie origami :)))

    OdpowiedzUsuń
  29. @Madzia, a zapraszam ;) Choć za często z niego nie korzystam bo mój łamany angielski mnie zawstydza XD

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  30. Porcelanko, dziękuję :-) Pozdrawiam ciepło :-D

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja też zabrałam się do składania i klejenia nie ma jak papier do pakowania prezentów ^_^.
    Po złożeniu kwadracika mamy wzór z dwóch stron . Papier, który mam jest w białe kwiatki. Moja kusudama też zawiśnie na lampie. ^__^.
    Może to trochę dziwne, ale moja lampa wisi nad łóżkiem.

    OdpowiedzUsuń
  32. Anne, cieszę się, że masz znów trochę czasu, by do mnie zajrzeć. Kusudama w białe kwiatku musi wyglądać ślicznie :-) życzę miłego składania kwiatków i mam nadzieję, że zrobisz jej zdjęcie ^^.

    Ja też ostatnio kupiłam papier do pakowania prezentów - różowo złoty, właśnie z myślą o origami :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: