The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

22 czerwca 2011

Dominanta Stars

Nauczyłam się robić nowe gwiazdki :-) tym razem trochę większe. Diagram do tego modelu znalazłam na stronie "Kusudama Me!" (projekt Ekateriny Lukashevy), na której obejrzeć można przepiękne kusudamy. Nie jestem nawet w stanie sobie wyobrazić, jak zostały zrobione. Jako że rozumienie zadań z treścią i geometria nigdy nie były moją mocną stroną, to nie od razu połapałam się z tego diagramu, jak się je robi. Chociaż teraz uważam, że są bardzo proste :-)) Oto nowe gwiazdki, a w sesji zdjęciowej uczestniczyła Łapka.

Najprostszą gwiazdkę robi się z sześciu elementów, ale można zrobić też z pięciu, czy też z dziesięciu. Ilość ramion gwiazdki zależy od kąta, pod jakim te ramiona się rozchylają. Dopiero przy trzeciej gwiazdce zorientowałam się, że najważniejszy jest punkt 9 diagramu. Na fragmencie tego diagramu zaznaczyłam na kolorowo te miejsca: jeśli zgięcie (czerwona kropkowana linia) zrobi się dokładnie pośrodku trójkąta (oznaczonego różowymi liniami), to ramiona gwiazdki będą się rozchylały pod równym kątem dającym sześcioramienną gwiazdę.

Fragment diagramu ze strony Kusudama Me.

Czyli będą wyglądały tak (każdą część robi się z kwadracika papieru):


Na tym zdjęciu jeszcze jedno mi wyszło krzywo, bo dopiero to odkryłam ;-)) I teraz, im bardziej zmieniać będziemy kąt tego zgięcia, czyli im zgięcie będzie ostrzejsze (a punkt zielony wyżej, jak zaznaczyłam na obrazku), tym kąt ramion będzie mniejszy, i będzie można zrobić gwiazdę na przykład dziesięcioramienną :-) Poszczególne części łączyć można bez użycia kleju, zakładając jedną część na drugą (skrzydełko jednaj części wsuwa się w kieszonkę drugiej, i gwiazdka sama się trzyma).


Dominanta Star (projekt Ekaterina Lukasheva)
Papierki: 6 arkuszy
Łączenie elementów: bez kleju

A tak wygląda dziesięcioramienna gwiazda:

Dominanta Star (projekt Ekaterina Lukasheva)
Papierki: 10 arkuszy
Łączenie elementów: na klej

Zrobiłam ją na samym początku, wyszła mi całkiem duża. Dla porównania na środku ma przyczepioną małą chińską gwiazdkę... ;-) Tę dużą gwiazdę, to przyznam, podklejałam trochę klejem, bo bałam się, że mi się rozpadnie.


Wideo, na którym jest pokazane, jak zrobić taką gwiazdkę, znajduje się tutaj.

15 komentarzy:

  1. Ładne.Ale lepiej zobacz tą fotkę ja padłam.Nie wiem czy ja masz w swoim zbiorze. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.freewebs.com/mikomijade/77512710.jpg&imgrefurl=http://mikomijade.webs.com/gackt.htm&usg=__syoz6_rsQ3zhZBz1VgPZMcIyS-g=&h=700&w=319&sz=69&hl=pl&start=46&zoom=1&tbnid=ezt3WHIaa4EU-M:&tbnh=167&tbnw=76&ei=_kICTvfcDsjCswaMq5i_DQ&prev=/search%3Fq%3Dmalice%2Bmizer%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DWjo%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw%3D1680%26bih%3D876%26tbm%3Disch%26prmd%3Divnsl&itbs=1&iact=hc&vpx=126&vpy=205&dur=352&hovh=207&hovw=94&tx=86&ty=166&page=2&ndsp=33&ved=1t:429,r:17,s:46&biw=1680&bih=876

    OdpowiedzUsuń
  2. http://mikomijade.webs.com/gackt.htm. Lepiej zobacz ten blog.Przepraszam , że nie podpisałam się wcześniej.Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będziesz miała całe mieszkanie w gwiazdkach xD

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  4. Żeby tylko w gwiazdkach.Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie ładne - papier masz bardzo ładny! Czyli co robimy origami :D :D !!!

    Nasz papier we wzory jest bardzo mały. Jeśli zrobi się żurawia to ma on zaledwie centymetr długości. Będzie trzeba poprosić o mini paczkę z Japonii z większym. Bo ten w Polsce ma takie ceny, że się można załamać. No ale ktoś to musiał sprowadzić, więc powiedzmy, że rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Następne gwiazdki :) Fajnie, ze można je robić z różną ilością ramion. Pewnie zajrzę do nich w okolicach Bożego Narodzenia, wtedy nigdy za dużo gwiazdek ;)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. @Madzia, to zdjęcie znam :-) Jest z czasów Malice Mizer :-)

    @Ismara, w gwiazdkach i w kwiatkach ;-) I w kanji - bo też mam ścianę oklejoną karteczkami ze słówkami :-) No i w Gackto!

    @Bólion, ja wczoraj wieczorem w końcu opanowałam tego kwiatka, którego na początku nie dałam rady zrobić :-) A papier mam jeden ze sklepu Muji, a drugi zestaw wylosowałam w loterii na hanami :-) Ale można też - tylko będzie to już niejapońskie - kupić papier do pakowania prezentów w ładny wzór i pociąć w kwadraciki.

    @Wiewiórko, te sześcioramienne robi się całkiem szybko, i myślę, że bardzo ładnie by wyglądały na choince. Ale mi się gwiazdki podobają same z siebie :-) Lubię takie symetryczne geometryczne formy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale co on ma na sobie?!Śmiać mi się chce na samo wspomnienie.Ile masz jego fot?Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Madzia, to cała sesja była w tym stroju ;-) Nawet są koncerty nagrane, na których występował w tym stroju. A mam ponad 12 tysięcy jego zdjęć :-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. To przydałby się jeszcze naturalnej wielkości G XDDD

    Liczysz je [zdjęcia]? Oł maj...ja mogę tylko w GB podawać xDDD

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  11. Osz ty...Więcej to się nie dało?>śmiech<Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  12. @Ismara, przecież we właściwościach folderu masz podaną ilość plików :-)

    @Madzia, i ja wcale nie mam wszystkich... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. To tylko kwestia czasu , kochanie:**Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  14. O ja głupia To ja mam ino 8tys ;)

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzie następna.Madzia.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: