The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

12 czerwca 2011

Chińskie gwiazdki szczęścia

Przeglądając linka do strony z tutorialami, którego podała Nathalienn (dzięki! :-)) ostatnio w komentarzu pod wpisem o kusudamie, natrafiłam na chińskie gwiazdki szczęścia. są one bardzo proste do zrobienia, i kilka takich gwiazdek w różnych kolorach wygląda bardzo wesoło :-) Więc spróbowałam kilka zrobić :-)


Gwiazdki robi się z pasków papieru. Na brzegu paska zawiązuje się płaski supełek, który tworzy pięciokąt, wokół którego owija się następnie cały pasek. Żeby gwiazdka była wypukła i nie gięła się do środka, pasek nie może być zbyt krótki. Wokół pięciokąta trzeba co najmniej dwa razy owinąć pasek na każdym boku.


Po owinięciu pięciokąta, końcówkę paska wsuwa się pod papierek, żeby gwiazdka się nie rozwijała. Następnie paznokciem wgniata się boki pięciokąta, i powstaje mała wypukła gwiazdka :-)

Film, na którym można zobaczyć, jak się robi taką gwiazdkę można obejrzeć tutaj.


Gwiazdki można nawlec na nitkę i zawiesić pod kusudamą lub wrzucić do jakiegoś przezroczystego naczynia. Można też przed złożeniem gwiazdki na paskach papieru napisać życzenia, losy, afirmacje lub jakieś "złote myśli" i potem dać znajomym gwiazdki do wylosowania :-)

27 komentarzy:

  1. Jakiej długości i szerokości powinny być paski?

    Lizzy

    OdpowiedzUsuń
  2. Lizzy, mi najlepiej wychodziły z pasków długości 20 cm, i szerokości około 7 mm. Bo jak do takiej szerokości pasek był krótszy, to się nie chciały robić wypukłe, tylko zginały do środka. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. 7mm? To straszne maleństwa, jak puchate konfetti ;)
    Fajnie wyglądają w dużej ilości, następny cosik, którego chce się mieć dużo, dużo, i nie służy prawie do niczego innego jak tylko do sprawiania frajdy z posiadania go w dużej ilości :)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. :) jak chińskie to muszę zrobić! ;P jakoś nie przeglądałam wnikliwie tej stronki ;) Ale pomysł bardzo fajny z tymi losami czy złotymi myślami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiewiórko, fajnie wyglądają też w szklanej miseczce :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nathalienn, liczę na to, że jak je zrobisz, to pokażesz na blogu :-D pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. no oczywiście będę się chwalić jak najęta ;) w końcu kiedyś sama mi kazałaś się chwalić jak coś zrobię, to będę, a co ;P na razie do środy nic nie będę robić ;( odczuwam ogromny dyskomfort psychiczny, i mam wrażenie, że nic nie umiem... chociaż dużo się w sumie nie uczyłam to trzeba przyznać, ale na pewno więcej niż w zeszłym roku ;P już nic nie wiem, gdzie, co jak, czy żyje, czy śnie ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Nathalienn, to zrób sobie chociaż jedną chińską gwiazdkę na szczęście i schowaj do kieszeni :-) Życzę powodzenia :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają ślicznie! szkoda, że ja jestem totalnym beztalenciem w tej kwestiach manualnych. Chciałabym zrobić sama origami - mam książkę, mam japońską książeczkę, mam papier polski, mam papier japoński, mam papier super wzorzysty. I generalnie to tylko wygląda jak jeden wielki snobizm :P bo nie umiem sama zrobić nawet głupiego żurawia. A już nie mówiąc o zapamiętaniu kolejności.
    Także na mnie takie mini-gwiazdeczki tym bardziej robią wrażenie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ha, będę dziś robić! xDD Tylko powiedz mi czy robiłaś ze zwykłego papieru czy jakiegoś sztywniejszego?

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  11. Bólion, hm, książeczka! I piękne papiery! Ach! Ja bym od razu zaczęła coś składać :-) Jakieś zdolności manualne może mam, gorzej z wyobraźnią przestrzenną. Ale po prostu patrzę na wzór i staram się robić według wzoru :-)

    Myślę, że dobrze jest zacząć od rzeczy najprostszych. Te gwiazdeczki są bardzo proste, tylko owija się wokół siebie pasek papieru, a potem boki tego małego pięciokącika się wgniata paznokciem :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ismara, robiłam z kolorowego papieru do origami, ale myślę, on jest mniej więcej tak sztywny i tej samej grubości co papier do ksero.

    OdpowiedzUsuń
  13. zrobiłam dwie gwiazdki z zielonego papieru tekturowego i ten papier jest za twardy do takich cudeniek, a jedną zrobiłam ze zwykłej kartki do drukarki i wyszła, choć miałam problemy z tą pierwszą pętelką, muszę się wprawić, więc zdjęć na razie nie umieszczę- jak zrobię więcej dopiero wtedy. Pozdrawiam!
    P.S. Właśnie mi przyszło do głowy pewne wariactwo, zrobienie tylu gwiazdek, aby można było z nich zrobić firankę na framugę drzwi (są takie z koralików robione). :P tylko na dole by musiało być coś obciążającego każdy sznureczek, bo to będzie bardzo lekkie...hmm... pomyślę nad tym patentem :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nathalienn, papier nie może być za twardy, bo się go potem nie da wgiąć paznokciem :-) Mi każda kolejna gwiazdka szła szybciej i wychodziła ładniejsza :-) Po kilku to już się robi automatycznie :-)

    Pomysł fajny, tylko jak je nawleczesz na sznureczek?

    OdpowiedzUsuń
  15. no właśnie... popróbuję i zobaczę, ale to po weekendzie pewnie, musi się jakoś dać, może sznurek niezbyt gruby i najpierw nawlekać później zgniatać żeby były gwiazdki, zobaczymy. To tak nagle mi przyszło na myśl ;P Co do papieru to wiem ;P palce mnie bolą, a gwiazdka jak była płaska tak jest ;D na mój blond rozum- nie wiedziałabym jakbym nie spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej, Nathalienn, i jak? Robiłaś gwiazdki? :-) Ja mam całą małą szklaną miseczkę tych gwiazdek :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. jedną zrobiłam ze zwykłej kartki papieru i miałam ją na egzaminie, po egzaminie dałam dobrej koleżance, bo ostatnio same nieszczęścia u niej się dzieją :( dziś tworzę na drutach wełniany koszyczek na klamerki, bo mój wiklinowy nie mieści wszystkich i już jest bardzo zniszczony. Może jutro się zabiorę za gwiazdki, bo Nuśka podziębiona, więc posiedzimy w domu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nathalienn, ja życzę i Tobie, i Twoim bliskim wszystkiego dobrego, przede wszystkim dużo zdrowia :-) Trzymajcie się ciepło. :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję Miriel i Tobie życzę zdrówka :* ściskam! a jak skończę koszyczek i wyjdzie w miarę ładny to się pochwalę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. hejj wszystkim, mam pytanie odnosnie tych malych cudeniek. czy w polsce mona gdzies kupic specjalny papier do robienia ych gwiazdek??

    OdpowiedzUsuń
  21. Można je robić ze zwykłego papieru :-) Albo z kolorowego do origami, który jest dostępny w empikach i pewnie również w innych sklepach papierniczych.

    OdpowiedzUsuń
  22. wiem o tym i tak tez robie :D ale wiem ze jest specjalny papier juz w pocietych paskach ^.^ i interesuje mnie czy mozna go dostac gdzies u nas

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy, podpisuj się pod wpisem. Nie widziałam nigdy takich pasków w żadnym sklepie, ale w internecie poszukaj, może gdzieś coś takiego jest.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wrrrah, porażka D; Chyba mam do tego za długie paznokcie, albo po prostu zły papier, bo wychodzą mi same pogniecione XD
    Może jakieś porady, czy sztuczki odnośnie tych gwiazdek. Jak wy je wgniatacie, że wychodzą takie ładne? ;P
    Strrrrasznie mi się one podobają i sama zrobiłabym ich pewnie cały stos, no ale (czytaj u góry) na razie moje dzieło mnie nie zadowala, buu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szlachta, prawdopodobnie robisz je z za krótkich paseczków. Mi też się na początku gniotły, zanim zorientowałam się, że pasek musi być na tyle długi, żeby można było co najmniej owinąć go dwiema warstwami na każdej krawędzi. Powodzenia! :-)

      Usuń
    2. To ja już nie wiem, bo robiłam wg powyższych instrukcji, czyli 20cm i 7mm, a także 20cm i 9mm, a i tak mi się gniotły ;C Ale spróbuję jeszcze z grubszego papieru, bo mam papier podobnej grubości, co ten do drukarki ^-^

      Usuń
    3. Im węższy pasek w stosunku do długości, tym lepiej, więc spróbuj 5 mm do 20 cm :-).

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: