The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

23 maja 2011

GACKT - Episode.0 i Paranoid Doll

Słucham fragmentu piosenki z nowego singla Gackto "Episode.0". No i tak - ten fragment robi na mnie duże wrażenie, nie wiem sama czemu. Piosenka wydaje się typowa dla japońskiego visualowego młodego zespołu, jakich wiele. Jakbym usłyszała taką piosenkę śpiewaną przez jakiś młody japoński zespół, pomyślałabym, ot, nic oryginalnego, brzmi jak setki japońskich piosenek. Ale tu śpiewa GACKT - to zmienia postać rzeczy. A na dodatek to coś nowego usłyszeć Gackto w utworze tak typowym... To aż dziwne właściwie, bo GACKT zawsze śpiewa swojego gacktorocka, i jak się powtarza , to w ramach własnego stylu. A tu nagle taki typowy visual... ;-)

Fragmentu tej piosenki można posłuchać TUTAJ, klikając na ikonkę przy tytule "Episode.0". Albo tutaj:


No ale nie jest to jego piosenka. Autorem utworu jest mathru i została napisana dla vocaloidu Kamui Gakupo, którego głos został zaprogramowany na podstawie głosu Gackto (o Gackpoidzie i vocaloidach pisałam w poście "Gackpoid - elektroniczny samuraj"). Przyznam się, że jak pierwszy raz usłyszałam ten fragment nowego singla, byłam przekonana, że to nie śpiewa GACKT. Pomyślałam, że to śpiewa ktoś inny. Ale wygląda na to, że to jednak on. Zmyliło mnie to, że GACKT śpiewa tu jakby innym głosem, pełniejszym, nie takim ściśniętym gardłem, jak śpiewał ostatnio... To w sumie w jego przypadku nie byłoby aż takie dziwne, bo GACKT zmieniał już wcześniej głos ze dwa razy (jakim cudem, nie mam pojęcia...).

Na singlu, który ukaże się 13 lipca, znajdować się będą dwa utwory: "Episode.0" i "Paranoid Doll" - plus ich wersje instrumentalne. Ten drugi utwór, tak się składa, jest moim ulubionym vocaloidowym utworem, którego słucham czasem w wykonaniu Kamui Gakupo.


"Paranoid Doll" już kiedyś wstawiałam do posta, ale niech będzie jeszcze raz. Nie moge się doczekać, by usłyszeć, jak zaśpiewa tę piosenkę GACKT - mam nadzieję, że jednak lepiej niż Gackpoid - byłoby to chyba okropnie ironiczne, gdyby się okazało, że komputerowo wygenerowany kilka lat temu głos na podstawie głosu Gackto potrafi zaśpiewać tę piosenkę lepiej niż prawdziwy GACKT ;-)



Tak zaś brzmi utwór "Episode.0" w wykonaniu Gakupo:



Te dwie piosenki GACKT wybrał w 2009 roku wśród innych vocaloidowych piosenek Nico Nico jako najlepsze i obiecał, że je zaśpiewa. Fragmenty nagrania z 2009 roku i "message" Gackto z tego miesiąca w sprawie tego singla:

(From NicoNico Daikaigi 2011 in Taiwan)

12 komentarzy:

  1. Moja 1sza reakcja była taka sama...przecież to takie nie GACKTowe xD Ale podoba mi się, intryguje mnie. Ciekawa jestem 2go utworu. A odnośnie twojej obawy - w końcu piosenka została napisana pod elektroniczny głos, nie z przeznaczeniem dla żywego człowieka ;)Ale G to G, poradzi sobie :)

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  2. Druga piosenka bardziej mi się podoba, jest taka hymmm.... baśniowa
    Będę niecierpliwie wypatrywać singla.

    A teraz pytanie z innej beczki trochę ;)
    Jak zamawiałaś z CDJapan, to z jaką przesyłką.
    Chce złożyć tam zamówienie, ale waham się co do przesyłki.

    OdpowiedzUsuń
  3. @Ismara, mam nadzieję :-) Myślę, że to będzie ciekawy singiel i ciekawa jestem, jakie będzie do niego wideo. Mam nadzieję, że baśniowe :-) To "Episode.0" podobno opowiada jakąś smutną historię o samuraju.

    @Daylight, to znajomu mi zamawiał, bo ja nie mam PayPala, więc nawet nie wiem, jaka przesyłka. A co jest do wyboru? To mogę się go spytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakbyś mogła, byłabym wdzięczna. Właśnie o to chodzi, że wybór jest całkiem spory. Jest zwykła przesyłka, taka jakby zwykła "polecona" i dwie super szybkie (i drogie) przesyłki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Daylight, znalazłam w mailu: "polecony poczta lotnicza". Przyszło w ciągu paru dni :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za info. O tej właśnie myślałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc wstęp do Episode.0 lepiej brzmi w wersji komputerowej ;p jest bardziej klimatyczny. Ale glos Gackta nadrabia wszystko ^^ Choć moja pierwsza myśl też byla taka, że to strasznie nie w jego stylu... trochę jak drugie Koakuma Heaven ^^
    Za to Paranoid Doll jest moim zdaniem nawet lepsze od Episode.0 ... i chcialbym, żeby takie tez okazalo się w wykonaniu Gackto :) Chociaż nie sluchalem nigdy utworów vocaloidowych, to jak już się sebralem, Paranoid wydawala mi sie najlepsza ze wszystkich :)
    Niemniej, nie mogę juz doczekać sie singla i posluchać ich w jego wykonaniu :) Zapewne też uslyszymy je na koncercie! :D:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na youtube jest taki maly trailer tego chociaz nie wiem czy to jest czescia teledysku
    http://www.youtube.com/watch?v=0bPC6r-BavM&feature=player_embedded

    OdpowiedzUsuń
  9. Aya, to nie jest część teledysku ani trailer. Ktoś poskładał fragmenty z filmu o przygotowywaniu zdjęć do photobooka do "Nemuri" :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kanarek, "Paranoid Doll" jest świetna :-) Ciekawe, ale coś jakby zaczyna wyglądać, że ta tegoroczna trasa koncertowa Gackto będzie pod znakiem współpracy z Nico Nico Douga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowna piosenka.Od razu mi sie spodobala.Chociaz najpierw sobie pomyslalam ze to dziwne jak na Gackta ale potem sie przyzwyczailam i jest cool :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Aya, ale która? Mówisz o "Episode.O"?

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: