The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

9 marca 2011

Gackpoid - elektroniczny samuraj

Poniedziałek jest męczący jak dwa dni w jednym, ale wtorek to jak dwa i pół - przynajmniej dla mnie. Wczoraj po pracy uczyłam się japońskiego (przepisuję zeszyt z lekcjami), dziś jadąc do pracy obudziłam się w tramwaju dopiero, jak się otworzyły drzwi na przystanku, na którym miałam wysiąść (zdążyłam). Praca, potem szybko jeszcze, jednocześnie jedząc, robiłam pracę domową, ze trzydzieści zdań japońskich z konstrukcjami, że jest to i tamto, nie ma czegoś, ale jest co innego, albo że jest coś poza czymś (jak Japończyk powie, że "znaczków tylko nie ma", to oznacza, że "nic nie ma poza znaczkami"...). Potem japoński, wróciłam do domu i siedzę przed komputerem, czuję że system mi się zawiesił (mi, nie w komputerze) i potrzebuję się zresetować, więc słucham... vocaloidu... (zamiast iść spać).

Tak, w stanie, w jakim jestem, gdy sama się czuję jak android, słuchanie komputerowo wygenerowanego głosu to jest to ;-).

Do pewnego momentu nie wiedziałam, że takie rzeczy istnieją. Japończycy produkują vocaloidy, czyli programy komputerowe z wgranym określonym głosem, którym można dać do zaśpiewania piosenkę. I taki vocaloid śpiewa. Nie do końca wiem, jak to działa, ale wydaje mi się, że teoretycznie taki vocaloid zaśpiewałby wszystko, co by mu się dało. Oczywiście program daje też możliwość stworzenia całej instrumentalnej aranżacji, można też ustawić ton głosu, zwiększyć lub zmniejszyć jego drżenie. Każdy z vocaloidów dostaje swoje imię, kreuje się dla niego jakiś wizerunek, a fani czasem dopisują historię. Ciekawe jest to, że można połączyć kilka vocaloidów, by razem zaśpiewały piosenkę. Sama słucham kilka takich piosenek zaśpiewanych przez programy komputerowe ;-) Niektóre piosenki są specjalnie pisane po to, by zaśpiewał je vocaloid.

No więc tak... firma Internet Co. chciała wyprodukować vocaloid, który by śpiewał głosem prawdziwej osoby, jakiegoś znanego piosenkarza, i wtedy Nico Nico Douga zasugerowali, żeby może spytać się Gackto, czy on by się nie zgodził przypadkiem... dać swojego głosu. GACKT się zgodził, i tak w 2008 roku powstał vocaloid drugiej generacji śpiewający głosem Gackto. Program nazwano Gackpoid, avatara - czyli postać uosabiającą głos - nazwano Kamui Gakupo (神威がくぽ), a jego wizerunek zaprojektował Kentarou Miura (三浦健太郎).

Niektóre z vocaloidów. Kamui pierwszy od prawej.
Fanarty z przedstawieniami vocaloidów tutaj.

Z jakiegoś powodu postanowiono przy tworzeniu wizerunku Gakupo nie sugerować się wyglądem Gackto. A więc nowy vocaloid okazał się fioletowo-długo-włosym-kobieco-wyglądającym-samurajem z kataną i wachlarzem. Po pierwszym zdziwieniu użytkownicy vocaloidów zaakceptowali nową postać, do tego stopnia, że pojawia się on na wielu fanartach, a także jest dosyć często cosplayowany.

Do momentu stworzenia Kamui Gakupo istniał tylko jeden vocaloid śpiewający głosem dorosłego mężczyzny, był to Kaito. Gakupo ma też głos o największej skali, jeśli chodzi o męskie głosy, i jest najgłębszy. Może śpiewać we wszystkich gatunkach muzycznych - listę najbardziej popularnych piosenek w jego wykonaniu można zobaczyć tutaj. Oficjalne piosenki są na stronie Nico Nico Douga (ale tam się chyba trzeba zarejestrować), za to mnóstwo, a także w duetach z innymi vocaloidami, jest na youtubie.


Mi najbardziej podobają się utwory "Imitation Black" i "Paranoid Doll". Pierwszy utwór śpiewają trzej "panowie": Kamui Gakupo głosem Gackto, Kaito (niebieskowłosy) i Len Kagamine (jasnowłosy, który jest właściwie męskim głosem, czy też chłopięcym, lecz tutaj przebrali go za dziewczynę, zresztą czytałam, że głos Lena stworzono na podstawie głosu kobiety).



Ale to "Paranoid Doll" jest dla mnie numerem jeden, jeśli chodzi o piosenki śpiewane przez vocaloidy. Zdarza się czasem też, że Gackpoid dostaje do zaśpiewania piosenkę... Gackto. Żeby było śmieszniej, to zdarza się, że piosenkę napisaną dla vocaloidu i zaśpiewaną przez vocaloid później śpiewają ludzie :-) I wtedy to brzmi zupełnie niemożliwie dziwnie... Na dodatek czasem jest tak, że piosenkę Gackpoidu śpiewa człowiek imitujący głos Gackto... jak na przykład Pokota, znany z imitowania głosu Gackto użytkownik Nico Nico Douga...

Można się zastanowić, czy GACKT naprawdę potrzebuje śpiewać, skoro śpiewają za niego, jego głosem, programy komputerowe i inni ludzie... (o-o).

Dla porównania: tutaj tę piosenkę śpiewa vocaloid, czyli Kamui Gakupo:



A to jest zaśpiewane przez prawdziwych ludzi, fanów Gackpoidu i Nico Nico Douga, w tym przez Pokotę imitującego głos Gackto (Pokota ostatnio wystąpił z Gackto w reklamie Nico Nico Douga):



W ogóle najbardziej podoba mi się, jak Gakupo śpiewa z Kaito :-) Jeśli ktoś by był ciekawy, to tutaj w wykonaniu obu tych głosów: "Cantarella" i "Magnet".

Edit: No proszę, ja piszę o Gackpoidzie, a tu JaME pisze, że Kamui Gakupo... wydaje nowy album! (Na YesAsia pojawiło się już info o płycie - będzie się nazywała "Exit Tunes Presents 煌百花繚乱舞踏会 feat.神威がくぽ from がくっぽいど (Vocaloid)"). Śmiesznie, GACKT już od lat nie wydał żadnego nowego albumu (poza składankami i albumami koncertowymi), a Jego Głos wydaje nową płytę! (^-^) (chociaż też składankową).
Obecnie na 20 kwietnia planowane jest wydanie składanki z wykorzystaniem Kamui Gakupo. Album ma nosić tytuł Kira Hyakka Ryoran Butokai feat. Kamui Gakupo i jako bonus zostaną do niego dodane breloczek do telefonu i pocztówka.

Znalazłam też listę utworów, które mają się znaleźć na płycie:

* ダンシング☆サムライ / mathru(かにみそP) feat. 神威がくぽ
* 呼吸 / ちーむ炙りトロ丼 feat. 神威がくぽ
* 疾風 / のりぴー feat. 神威がくぽ
* Good-Morning! / ゴム feat. 神威がくぽ
* Paranoid Doll / SCL Project(natsuP) feat. 神威がくぽ
* 接吻は刹那 -DISCLOSER ver.- / Re:nG with prkr feat. 神威がくぽ
* バタフライ / ナタP feat. 神威がくぽ
* ヴェノマニア公の狂気 / mothy_悪ノP feat. 神威がくぽ
* 人狼狂詩曲 / すずきP feat. 神威がくぽ
* 喪失モノクローム / otetsu feat. 神威がくぽ
* Set Up Hurry (2011mix) / サ骨(レッドカードP) feat. 神威がくぽ
* In the name of God / ROY feat. 神威がくぽ
* 新曲 (タイトル未定) / cosMo(暴走P) feat. 神威がくぽ
* 新曲 (タイトル未定) / デッドボールP feat. 神威がくぽ
* 新曲 (タイトル未定) / マチゲリータ feat. 神威がくぽ

Edit 2: Ismara się zapytała o koncerty, więc wstawiam koncert vocaloidu o imieniu Hatsune Miku. To wygląda obłędnie, bo na scenie występuje nie człowiek, ale vocaloid... (Kiedyś link do tego koncertu przesłała mi wiewiórka, i wtedy się właśnie dowiedziałam o vocaloidach) :-))

22 komentarze:

  1. ale jazda! Też chcę taki program! Piosenki bardzo miłe do słuchania, "Cantarella" i "Magnet" na pewno też przesłucham. Do puki nie usłyszałam wersji śpiewanej przez Gakupo zbytnio pierwsza wersja nie odbiegała mi od normy, ale Gakupo jakby się zacinał śpiewając (to pewnie dlatego, że już znam głos Gackto). A odpowiedź na Twoje pytanie dlaczego Gackto śpiewa jak inni za niego śpiewają? Mi się wydaje, że dlatego, że lubi, że ma mimo wszystko na swój głos duży popyt, a takie akcje jak oddanie swojego głosu Gakupo daje mu jeszcze więcej. A po za tym jego głos jest jedyny i niepowtarzalny dlatego będzie najlepszy, najwspanialszy i nic nie jest w stanie go zastąpić, nawet facet śpiewający jak on, bo udając głos kogoś innego głos o wiele szybciej się męczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego to nie wiedziałam...słyszałam o samym Gackpoidzie, ale jakoś nigdy nie zainteresowałam się w jakim celu powstał ^ ^; Dziwnie się tego słucha. Paranoid Doll w wykonaniu ludzi brzmi jakoś bałaganiarsko. Nie mogę znaleźć odpowiednich słów xD

    Najgorsza jest niedziela =.= To jest dla mnie prawdziwa tortura.

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  3. Nathalienn, dziękuję za komentarz :-) Ja trochę zażartowałam z tym pytaniem ;-) No pewnie, że głosu żywego człowieka nic nie zastąpi, w żywym głosie jest dusza, a vocaloidy nie mają w sobie tego czegoś. Zresztą na przykład z zaśpiewaniem "Vanilli" Gackto to nie razie nie radzi sobie żaden vocaloid :-)
    Tu znalazłam jak śpiewa "Vanillę" Kaito, ale to nie brzmi dobrze :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=DpCCR9B71DU
    Myślę że Gackto w tym utworze to nikt nie zastąpi :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na osobę z stanie zombiczno-androidalnym to stworzyłaś potężny wpis z całą masą wiadomości - aż strach pomyśleć, ile napisałabyś, gdybyś była wypoczęta ;)

    Dziwnie się słucha tych vocaloidów, bardzo dziwnie...

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nie wiem Wiewiórko, chyba mi się film urwał wczoraj, albo pisałam przez sen, bo nawet nie potrafię sobie przypomnieć, jak to się stało, że wczoraj słuchałam tych vocaloidów i jak mi przyszło do głowy, żeby o tym napisać. Wróciłam do siebie gdzieś w połowie wpisu i naprawdę nie wiedziałam, skąd mi się to wczoraj wzięło...
    Pozdrawiam wiosennie :-) U mnie ciepło i słonecznie :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybacz, mój mózg nie styka i nie wyhaczyłam żartu w Twoim pytaniu. Jakieś przesilenie mam po wczorajszym sprzątaniu na błysk kuchni ;) Jednakowoż Miriel są różni ludzie na Tym świecie i nie zdziwiłabym się wcale a wcale jakby kilku się znalazło co lubią bardziej głosy vocaloidów niż prawdziwych ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a po za tym tak jakoś niebiańsko się u Ciebie zrobiło :) tylko położyć się na takiej chmurce i obserwować z nieba tych azjatyckich przystojniaków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nathalienn, nie szkodzi, ja czasem piszę takie rzeczy, które jednocześnie są żartem i na serio :-) Gratuluję kuchni na błysk, to jest coś, co mi się nigdy nie udaje. Na pewno są ludzie, którzy wolą słuchać vocaloidów, i masz racje, gusta są naprawdę różne :-) Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  9. słuchałam "Cantarella" i "Magnet" :) i napiszę jak już pisałam w pierwszym komentarzu ale jazda! super sprawa :D tylko ja jakoś wolę ich śpiewających na żywo., Co do "Vanilla" to masz rację tylko Gackto oryginal jest w stanie zaśpiewać tak Gacktowo seksownie piosenkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, jak Ty potrafisz tak się obudzić na właściwym przystanku :o To musi być silna podświadomość! ^ ^ Mam nadzieję, że nie jesteś umęczona pracą?:(
    I ciesze się jednocześnie, że japoński i Gackto w tym stanie Cię jakoś ożywiają. Mnie też dziwnie się słucha tych vocaloidów, chciałabym powiedzieć, że brak w nich mocy i uczucia właściwych oryginałowi, ale właściwie to w tym nagraniu fanów bardziej tego brakuje. A vocaloid nie brzmi jak syntezator, czego oczekiwałam, ale dużo lepiej. Nie znam japońskiego ale chyba bym się nie zorientowała, gdyby mi ktoś puścił fragment, czy to vocaloid czy Gackto.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ismara, dziękuję za komentarz :-) Ja lubię niedzielę, bo to mój wolny dzień, i mogę się wyspać i robić, co tylko chcę :-) A jestem już trochę wypoczęta po sobocie, więc w ogóle jest super :-)

    A mi się ta wersja śpiewana przez całą grupę podoba, jest taka żywiołowa i spontaniczna. Ciekawe, czy to nagranie koncertowe, bo Nico Nico organizuje też koncert piosenek vocaloidów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nathalienn, ja dziś cały dzień słuchałam vocaloidów :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Porcelanko, jestem bardzo męczona. Tak bardzo, że postanowiłam jutro nie jechać do pracy, zadzwonić, że się źle czuję, bo wczoraj to mi się już świadomość urywała, a dziś to już resztkami mózgu pracowałam.

    Te vocaloidy to są drugiej generacji, a prowadzone są prace nad vocaloidami trzeciej generacji, i te mogą jeszcze bardziej imitować ludzki głos. Ja przyznam się, na samym początku słuchania Gackto dałam się nabrać na jedną piosenkę ;-))

    Ale wiesz, nie tylko programy i ludzie imitują głos Gackto, ale i są tacy, którzy przebierają się za niego i robią wszystko, żeby wyglądać jak on. Jest jedna taka osoba, która robi sobie zdjęcia takie same jak każda jego sesja fotograficzna, i do tego ta osoba zdobywa takie same ubrania i biżuterię. Ciekawe, co teraz zrobi ;-)) chyba będzie musiała ściąć włosy ;-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja preferuje soboty xD Albo piątki ;)

    O koncertach też nie wiedziałam... A to jak one wyglądają? To ludzie śpiewają vocaloidowe piosenki, czy same vocaloidy tez mają w tym jakiś udział [choć nie potrafię sobie tego wyobrazić...]

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  15. Ismara, są koncerty i ludzi i hologramów vocaloidów ;-)))
    Tutaj masz koncert ludzi: Sekihan i Pico są przebrani za vocaloidy i śpiewają vocaloidową piosenkęe "Magnet", którą linkowałam we wpisie w wykonaniu Kaito i Gakupo:
    http://www.youtube.com/watch?v=uo4lnw3UWkc&tracker=False

    OdpowiedzUsuń
  16. A tu masz koncert vocaloidów ;-)))
    http://www.youtube.com/watch?v=zWq3LoLg4Vo&tracker=False

    Wygląda to dziwnie, nie? Jak science fiction :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na youtubie jest chyba cały koncert vocaloidu Hatsune Miku, dodam jedno video do wpisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hologramy robią na mnie większe wrażenie, ludzie wyglądają dość komicznie :) Tak, to musi być dziwne uczucie stać i patrzeć na coś czego nie ma...Star Trek normalnie XD Ale zaskoczyła mnie ilość ludzi na widowni. To musi być niesamowicie popularne :)
    Wyobrażasz sobie taki koncert w Polsce? hahahaha

    No no...Gackto rośnie konkurencja ;)Niech już wyda coś nowego ;)

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie mogę szczęka mi opadła.Nie dziwię się wcale , ze Polacy czegoś takiego nie wymyślają tylko Japończyków na to stać.Te vocaloidy podobają mi się pół na pół.Z jednej strony tak , bo melodia fajna i całokształt , a z drugiej strony te głosy jak dla mnie brzmią zbyt elektronicznie.Niskie tony ujdą , ale te wyższe to nie za bardzo.Całuję:)Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Cool sprawa hehe.Teraz juz wiem wszystko ^^"

    OdpowiedzUsuń
  21. Heh... Jak przeczytałam post to myślałam, że mi gały wylecą, bo dla mnie nieznanie vocaloidu to coś dziwnego, zwłascza u fanki Gackta xD. Ale jak się zastanowiłam, to w sumie tez kiedyś nie znałam i się trułam Gacktem, żyjąc w nieświadomości, że może jeszcze jednym panem samurajem xD.
    Też lubię słuchać współnych piosenek Gackta i KAITO, ładnie ze sobą brzmią, mimo iż otwarcie nie znoszę KAITO. Wolę Hiyamę czy VY2 Yume ^^.
    SHIROGACE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, wszystkiego się człowiek kiedyś dowiaduje, niczego nie wie przecież od razu ;-). Nigdy nie słuchałam Hiyamy ani VY2Yume, ale może sobie poszukam. Głównie słucham Hatsune Miku, Megurine Luki, Gakupo z Kaito i trochę Kagamine Rin.

      Usuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: