The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

7 lutego 2011

尾崎豊 Yutaka Ozaki

12 lutego japońska telewizja wyemituje program dokumentalny o Yutace Ozakim 尾崎豊, zmarłym tragicznie w wieku 26 lat japońskim piosenkarzu sławnym w latach 80. Być może Yutaka Ozaki zginął zamordowany. Zostawił żonę i dziecko. Był utalentowanym muzykiem, od dzieciństwa grał na pianinie, pisał teksty i ćwiczył sztuki walki. Nagrał 6 albumów.

Udział w tym programie wziął także GACKT, o czym było napisane ostatnio na Staff blogu. Byłam ciekawa, kim jest ten artysta, o którym GACKT będzie mówił, i znalazłam taką oto piękną piosenkę - "I love you" (to były czasy, gdy mężczyźni w Japonii nie depilowali brwi ;-):



I love you
just for now, I don't want to hear sad songs
I love you
escaping and escaping, I finally got to this room


this isn't a love where I was forgiven for everything
the two of us are like abandoned cats
this room is like an empty box, covered in fallen leaves
so you, with a crying voice like a kitten's...

I love you ima dake wa kanashii
Uta kikitaku nai yo
I love you nogare nogare
Tadori tsuita kono heya

Nanimo kamo yurusareta koi ja nai kara
Futari wa maru de
Sute neko mitai
Kono heya wa ochiba ni
Umoreta aki bako mitai
Dakara omae wa
Koneko no you na nakigoe de


Tłumaczenie ze strony.

18 komentarzy:

  1. Czytałam kiedyś o dramie, która ma o nim powstać [powstała już?]. O samym programie nie wiedziałam, zresztą nawet nie znam człowieka. Ale czuje się dokształcona ;)
    Ładna piosenka. Ciekawe jakby wyglądała jego kariera teraz...

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, to jest to samo pokolenie co Yoshiki. Właściwie Yoshiki urodził się nawet w tym samym roku i miesiącu. Myślę, że gdyby przeżył lata 90. i cały visual, który wtedy szalał, gdyby nie wykończył się przez narkotyki itp. to byłby dziś kimś takim jak Yoshiki czy Atsushi Sakurai. Myślę, że gdyby przetrwał lata 90., to dziś byłby gwiazdą.

    O dramie nic nie wiem, dowiedziałam się o tym człowieku dzisiaj ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. :) piosenka piękna, szkoda takiego młodego człowieka (na tamte lata). A piosenka piękna wzruszyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładne tło, wygląda jak udrapowany jedwab :)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nathalienn, ja tej piosenki słuchałam dziś w pracy przez jakieś trzy czy cztery godziny non stop :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiewiórko, dziękuję :-) Cieszę się, że Ci się podoba, chociaż długo nie mogłam dobrać odpowiedniego układu i kolorów. To właściwie chyba jest sfotografowana tkanina ;-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja na pewno tak się do niej przykleję gdy mnie przestanie boleć szczęka, bo od szczęki boli mnie ucho :( już nawet patrzyłam na jego albumy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poszukałam pościągałam ale niewiele dotąd posłuchałam - za to spodobała mi się piosenka na albumie z 1988 "Gairojyu" o tytule "kaku (Core)".
    I oczywiście "I love you" jest świetne, uderzyło we mnie po drugim przesłuchaniu.
    Poszukajmy i innych takich kąsków w twórczości Ozaki-san.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry jest ten album? Ja prawie do znudzenia słucham "I love you", ale chyba naszła mnie chęć na coś więcej. Dziwnie tak patrzeć, jak u nich wyglądały w muzyce lata 80. Inne fryzury, inne ciuchy, ale trochę coś jak u nas w tym czasie. A ten Ozaki momentami z wyglądu przypomina mi wokalistę takiego zespołu A-Ha, Mortena.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy dobry, nie wiem. Zły raczej nie :)
    Cóż, nie oglądam go, słucham. Więc niestety Twoje skojarzenia nic mi nie mówią:)
    A słuchaj i innych kawałków, niech Ozaki nie będzie muzykiem jednego przeboju.

    OdpowiedzUsuń
  11. Asai, mi na wszystko życia nie starcza! :-)) A teraz słucham tej płyty, z której pochodzi "I love you" :-) Chyba na wcześniejszych płytach miał ładniejszy głos, potem chyba mu się zdzierał...

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak jak ty męczyłaś "I love you" tak ja teraz zaczynam "kaku (Core)". Posłuchałam tego pierwszego albumu, ale nic nie wpadło mi w ucho. Nawet "I love you" nie zabrzmiało tak fajnie jak w powyższym video z koncertu.
    Wychodzi na to, że wolę jak ma ten zdarty głos, więcej krzyczy, ale kurczę, strasznie podoba mi się "Dakishimete Aishiteru" wykrzyczane przez niego.

    Przepraszam, że tak w kółko o tej piosence, ale chce zwrócić na nią Twoją uwagę (i innych zainteresowanych też).

    OdpowiedzUsuń
  13. :) ja już słucham kaku (core) gra na organkach więc go kocham :) a co do zdarcia głosu to też pewnie dlatego, ze nie śpiewali wtedy z playback'u :) a mi się spodobało oh my little girl :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie wiem czy to też ten pan śpiewa, bo głos po ang trochę inaczej brzmi :) ale może Was to zaciekawi:
    http://www.youtube.com/watch?v=QniHvGHU1d4&feature=related

    (chyba ze jak zwykle sie spozniłam:P ale mi sie podobaa ta wersja tez)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten pan ma zachwycający głos (*.*)
    Aż zaczęłam bliżej poznawać jego muzykę xD

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja sobie go słucham powoli, nie wszystko naraz :-) A na jakiej płycie jest to "kaku core"? Ja słucham dwóch płyt, ale nie ma na nich tej piosenki :-)

    Ta muzyka z lat 80. jest zupełnie inna, inne melodie i inny klimat niż późniejsza.

    Miłego słuchania :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bez problemu "核(kaku) Core" znajdziesz na youtubie. Wersja z koncertu nie za bardzo mi się podoba, dźwiękowo. I on biedactwo taki zmęczony, ledwie dmie w tę harmonijkę. Są jeszcze jakieś 2 wersje, ale żadna długością nie odpowiada przesłuchiwanej przeze mnie mp3. Z albumu "Gairojyu".
    Ta inność... dziewnie się czuję słuchając czegoś co od razu nasuwa skojarzenia z latami 80tymi. Raczej za nimi - dźwiękami, które jednoznacznie do nich przyporządkowuje - nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails