The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

22 lutego 2011

Kocie łapki :-)

Mila ma już siedem lat, a Łapka dopiero dwa i pół. Jak ją przyniosłam do domu, była bardzo mała, mieściła się na połowie kartki A4. Mila wtedy na nią cały czas warczała i syczała, więc koty się ze sobą nigdy nie bawiły, nie lubiły się i generalnie omijały szerokim łukiem (na ile metraż mieszkania pozwalał). Ale Łapka dorosła, i choć cały czas jest mniejsza od Mili, to pierwsza podnosi pazurzastą łapkę, by dać Mili po nosie, gdy ta, na odległość tej łapki podejdzie. Tutaj można porównać, jak wyglądała mała Łapka, i na jaką Łapkę wyrosła:


Tak więc Mila musiała się pogodzić, że ma towarzyszkę, z którą musi się podzieli SWOIM mieszkaniem, a Łapka szybko nauczyła się kociej asertywności. Co ciekawe, po dwóch i pół roku Mila jakby złagodniała, i zdarzać jej się zaczęło nawet podchodzenie do Łapki z nastawieniem zupełnie pokojowym. Spanie obu kotek na jednym łóżku na początku wyglądało tak (jak już zaakceptowały się na tyle, by siedzieć na JEDNYM łóżku):


Jakiś czas temu uwieczniłam kolejny przełom - obie kotki na JEDNYM parapecie! (o ileż mniejszym i krótszym od łóżka!):


(jakość zdjęcia tylko potwierdza, że robiłam je niczym paparazzi; to coś, co wisi i niczego nie przypomina, to firanka poszarpana pazurami...).

A dziś - dziś byłam świadkiem zdarzenia, którego jednak nie zdążyłabym nawet uwiecznić aparatem - Mila i Łapka dotknęły się nosami, i żadna nie podniosła przy okazji uzbrojonej w pazury łapy :-))

9 komentarzy:

  1. :)) Fajnie :)) Może całkiem się polubią, będą się nawzajem myć, przytulać i ogrzewać, kiedy zimno? :) Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może coś im się pomyliło?... Albo chore jakie?...

    kokon

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam podziwiam Łapkę za jej silną psychikę - wyrastać w domu, gdzie na warczą i prychają, a nawet leją łapą jest nie lada wyzwaniem.

    Dobrze, że powoli zaczynają się akceptować, ale na karesy w stylu mycie i spanie razem raczej bym nie liczyła.

    Podoba mi się to zdjęcie na łóżku - świetne jest :D

    miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Porcelanko, dziękuję za komentarz :-) Jakoś wątpię, by do aż takiej zażyłości doszło, Mila dopiero teraz mi pozwala siedzieć przy sobie i nie ucieka, a mam ją przecież siedem lat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kokonie, ja myślę, że to było tak: coś robiłam sobie do jedzenia, i one po prostu sprawdzały, czy ta druga już coś dostała do jedzenia, czy jeszcze nie. A najprościej to powąchać :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiewiórko, dziękuję za komentarz :-) Tylko że to jest tak, że Mila czasem gania Łapkę, ale to Łapka właśnie leje łapą :-) Ale jak wracam do domu, to tak się obie cieszą, że przyszłam, że potrafią nawet z tego szczęścia się o siebie nawzajem otrzeć bez atakowania :-) Czyli wszystko zależy od sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mila! Nie daj się! Co ci będzie jakaś małolata w domu rządzić!!!!???

    kokon

    OdpowiedzUsuń
  8. He, he, Mili to na złe nie wyszło ;-) Złagodniała przy Łapce, i nawet ostatnio zaczęła układać się do spania na skrzynce, na której ja siedzę, co jest w ogóle oznaką wielkiej zażyłości. Układa się przy mnie, dotykając mnie, i nawet nie ucieka, jak ją głaszczę :-)) Przy okazji zaczęła się uczyć, że jak coś ode mnie chce, to musi najpierw sama do mnie podejść :-) (a nie drzeć się w drugim pokoju, żebym przyszła).

    kokonie, ciepło pozdrawiam :-))

    PS. Zjadłam wczoraj ośmiornicę!!! (ale taką bardzo małą...).

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej! To Mila całkiem się przy was deformuje charakterologicznie!...I co? Taki zwykły kot z niej będzie?....Chyba muszę jej Helę przywieść do zabawy!!!
    A o tej ośmiornicy to sobie poważnie porozmawiamy!
    kokon

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails