The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

4 lutego 2011

Bilet na Miyaviego :-) i 雅

Odebrałam dziś z poczty list polecony z biletem na koncert Miyaviego w Gdańsku :-) Bilet jest duży. Takiego biletu na koncert jeszcze nie widziałam. I od razu pomyślałam o nim "po japońsku", że jest "jeden cienki płaski" - ichimai ;-)) A więc jeden cienki płaski duży bilet na koncert Miyaviego wygląda tak:


Bilet jest naprawdę cienki, i nie ma zaznaczonej żadnej linii do odrywania. Mam nadzieję, że przy bramce do klubu nie oderwą mi od biletu Miyaviego! A tak prezentuje się w porównaniu z ubiegłorocznym biletem na koncert Gackto:


Mo to się mogę cieszyć jeszcze bardziej \(*^-^*)/. I przy okazji zastanowiłam się, co oznacza kanji w imieniu Miyaviego, który odpisuje się właśnie 雅-miyavi. I znalazłam, że właśnie to kanji oznacza "miyavi", może być po japońsku czytane (między innymi) miyabi (b to to samo, co v z punktu widzenia Japończyka). W języku chińskim ten znak oznacza "elegancki, pełen wdzięku, wyrafinowany", a po japońsku "wyrafinowanie elegancji"... ;-)

Kanji za strony Mahou Kanji Dictionary.

Tego kanji można użyć np. w zdaniu:
"Ona bardzo elegancko wygląda":
彼女とても優雅見える.
Kanojo wa totemo yuuga ni mieru.
gdzie yuuga oznacza "elegancko", a to kanji ma chińskie czytanie ga.

Zrozumiałam teraz, dlaczego album Miyaviego z 2002 roku nazywa się "Gagaku" :-). Gagaku może być zapisane właśnie tym kanji, którym zapisywane jest imię Miyaviego, czyli tytuł tego albumu można zapisać: 雅楽, z czego drugie kanji na pewno znają fani Gackto, bo to gaku - "muzyka" (ja nazywam to kanji "głośnik na stojaku"). Tytuł tej płyty oznacza "dawna japońska muzyka dworska", chociaż można zrozumieć to też jako grę słów i przetłumaczyć jako "muzyka Miyaviego" :-)

Jednak Miyavi nie wymyślił sobie swojego scenicznego imienia ot tak, z niczego, uważając się niby za nie wiadomo jak eleganckiego ;-). Miyavi "ma prawo" podpisywać się tym kanji, ponieważ znajduje się ono w jego nazwisku (a dokładnie w imieniu). Prawdziwe nazwisko Miyaviego brzmi 石原貴, czyli Ishihara Takamasa :-)

9 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się nad biletem, no bo j-rock w końcu, i mam blisko xD Ale jednak jego nowa płyta jakoś mnie nie powaliła więc zrezygnowałam. Dlatego tez będę czekać na Twoją relację xD Ciekawa jestem jak to będzie wyglądać xD

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  2. Ismara, no jak Ci się nie podoba ta płyta... ale z drugiej strony możesz stracić okazję zobaczenia i posłuchania Miyaviego na żywo, i tak sobie myślę, że on może zagrać sporo utworów starszych, chyba nie będzie grał tylko nowej płyty :-) Nie wiadomo, czy jeszcze do nas przyjedzie, a poza tym może zupełnie zmienić styl i image i następnym razem to już w ogóle może być coś zupełnie innego... Zresztą nic się nie powtarza dwa razy ;-)

    Ja go bardzo lubię, i właściwie jest zaraz po Gackto, a potem są Versailles, jeśli chodzi o wykonawców, których bym chciała zobaczyć na żywo.

    OdpowiedzUsuń
  3. To całkiem prawdopodobne, ale mimo wszystko wolałabym zobaczyć Vamps albo Hyde'a na żywo. Mogę czasem Miyavi'ego posłuchać, ale nie jestem fanką. Bardziej kusiła mnie myśl zobaczenia po prostu jap. koncertu xD I prześladowała mnie myśl: wow! przyjechał do Polski! i to jeszcze do Gdańska!

    ismara

    OdpowiedzUsuń
  4. Aha, w sumie rozumiem, ja w sumie, żeby iść na koncert, muszę kogoś choć trochę lubić. A na HYDE'a też bym poszła :-)

    W ogóle Japończycy są coraz bardziej rozrywani na świecie - właśnie czytałam, że X Japan podpisali kontrakt z amerykańską wytwórnią, straszny tam szał na nich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten wpis :D
    To jak wplotłaś w niego swoją wiedzę z japońskiego. Te zabawy znaczeniem kanji, odkrywanie co kryje się za kilkoma kreseczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) Super ja wczoraj dostałam bilet, ale komp mi się skisił i nie mogłam wstawić tej informacji :(
    A o tym co napisałaś kanji i znaczenie japońskie i chińskie to już gdzieś czytałam (mam takie wrażenie), ale to bardzo interesujące jak tak piszesz :D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nathalienn, dzięki :-) Życzę Ci, żeby komputer Ci się nie buntował :) i dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  8. ach dziękuję Miriel, odpukać w niemalowane na razie ze zdrowiem wszystko dobrze, ale od września się zacznie- przedszkole ;/ Ja już kiedyś pisałam, że urządzenia elektryczne to mnie nie lubią ;) zdrówka!

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails