The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

5 stycznia 2011

Małe czarne kurzyki, czyli susuwatari

W dwóch filmach ze Studia Ghibli pojawiają się susuwatari, czyli małe czarne istotki, które mieszkają w opuszczonych domach, na strychach lub innych niedostępnych miejscach, chowają się przed ludźmi, gdyż są bardzo nieśmiałe i płochliwe. Są to czarne kuleczki z oczami, które zobaczyć mogą tylko dzieci (w filmie "Mój sąsiad Totoro"). Spodobały mi się bardzo, szczególnie z powodu reakcji małej Mei-chan, która się ich wcale nie bała, a na dodatek próbowała jednego złapać.

W "Mój sąsiad Totoro" susuwatari nazywane są makkuro kurosuke, że niby są tylko przywidzeniem małych czarnych punktów, gdy wejdzie się z jasnego pomieszczenia do ciemnego. Po angielsku tłumaczy się je jako soot sprites. W filmie "Spirited Away" zaś susuwatari zajmowały się noszeniem węgla i śmiesznie popiskiwały. Tu fragment z tego filmu, jak Chichiro pomaga im w pracy:



Po obejrzeniu anime "Mój sąsiad Totoro" wstawiłam o nim notkę na stronie o filmach, i przy okazji znalazłam czyjegoś bloga, na którym pokazane jest, jak z kulek filcowych zrobić susuwatari i totoro. Pomysł mi się bardzo spodobał, i na początek zrobiłam kilka kurzyków.


Jednak czarne filcowe kuleczki miałam bardzo małe i trudno mi było wyciąć dla nich takie małe okrągłe oczka. Więc są, jakie są :-) Na dodatek tym kuleczkom brakuje tych nastroszonych włosków, które na filmie mają susuwatari, ale może jakoś wymyślę, jak je dorobić. Na razie pozwoliłam im mieszkać wśród liści w kącie pokoju :-)

13 komentarzy:

  1. Kurzyki to ja mam w kątach, jak nie chce mi się odkurzać - duże, puchate z nastroszoną kocią sierścią ;) - nie będę już produkować dodatkowych ;) :D

    Swoją drogą takie kuleczki z oczkami fajnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :-))) no tak, więc myślę, że to tylko kwestia czasu, jak i moje filcowe kurzyki obrosną kocią sierścią :-)) Za jakiś czas będą na pewno wyglądały bardziej naturalnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. (melancholijnie) - moje są rozjechane, bez tendencji do zbijania, za to chomikują co się da (największa zdobycz 5 złotych) i rozłażą po mieszkaniu w poszukiwaniu zacisznych kątów. najbardziej lubią tulić się do nóg od krzeseł i stołu, wciskać w zaciszne szpary między ścianą a szafą i przytulać do butów. Walczę z nimi co drugi dzień, bo rozmnażają się błyskawicznie (przy takiej ilości książek to nic dziwnego, one zdaje się koegzystują). Przy usuwaniu też jest problem, jako że uparcie złażą mi z szufelki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. He, he, Żabko, tak to już z nimi jest, że uciekają :-)) W końcu są nieśmiałe :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. No ba. A włosków nie da się zrobić z cienkiego czarnego drucika? Akurat w filc dałoby się łatwo wbić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne są Twoje kurzyki z oczkami Miriel i zabawnie wyglądają takie schowane za choinką :D

    OdpowiedzUsuń
  7. :) Kurzyki super :) I fajnie wyglądają schowane w liściach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Porcelanko, dziękuję za komentarz :-) Kurzyki nie są za choinką, tylko w kącie ściany, gdzie mam przyczepione różne gałązki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Żabko, pomysł z czarnym drucikiem jest super, ale okazało się, że przykleiłam je tak dobrym klejem do ściany, że już... e... chyba nie da się ich oderwać, by dodać im włoski.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nathalien, dziękuję :-) cieszę się, że się odezwałaś. Długo Cię nie było w sieci, mam nadzieję, że wszystko u Ciebie w porządku :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. To się nazywa zemsta perfekcjonizmu:P

    OdpowiedzUsuń
  12. Urocze:-)Masz do tego smykałkę, nie ma co^^A ten filmik oglądałam, zabawny.Madzia.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: