The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

29 grudnia 2010

Płatek śniegu

Our shadows stretch out on the pavement
As I walk in the twilight with you
If we could be together like this forever
Holding hands
It's almost enough to make me cry...
Piosenka, której słuchałam przed świętami i w święta, i teraz słucham, piękny utwór "Yuki no hana" (雪の華 - "płatek śniegu"), w którym na słowo "hana" użyto kanji 華, a nie 花. Tutaj śpiewa GACKT, ale jest to utwór z 10. singla Miki Nakashimy, japońskiej aktorki, modelki i piosenkarki. Autorem muzyki jest Ryouki Matsumoto, słowa napisał Satomi. (Dziękuje Nathalienn za wpis o Mice Nakashimie :-).
The wind grows colder
I can smell winter
Soon the season will come to this town
When I can get close to you...
A teraz życzę miłego poświątecznego słuchania :-) GACKT zaśpiewał tę piosenkę w ubiegłoroczne Boże Narodzenie w programie telewizyjnym Nico Nico, który prowadził Takanori Nishikawa. Na youtubie jednak nagrania z tego występu są bardzo kiepskiej jakości, więc lepiej po prostu sobie posłuchać :-)
This moment
When the two of us cuddle up
To gaze at the first snow flower of the year
Is overflowing with happiness
It's not dependence or weakness
I just love you
I thought so with all my heart...


kotoshi, saisho no yuki no hana wo
futari yorisotte
nagamete iru kono toki ni
shiawase ga afuredasu

amae toka yowasa ja nai
tada, kimi wo ai shiteru kokoro kara sou omotta...
I feel like when I'm with you
I can overcome anything
I pray that these days
Will continue forever...
A tu oryginał:


The wind rattled the window
The night shakes you awake
I will change any sorrow
Into a smile
The snow flowers fell
Outside the window
Unceasing
And colored our town
I realized that love means
Wanting to do something
For someone else
If I should lose you
I'll become a star and shine on you
I'll be with you even on nights
When your smile is wet with tears...


Tłumaczenie by Megchan.

17 komentarzy:

  1. Wspaniała piosenka. Strasznie lubię gdy Gackt coś coveruje. Mógłby tak jak ABC wydać album w tym klimacie, bardzo by mnie tym ucieszył.

    A ponieważ wczoraj włączyłam sobie piosenkę One OK Rock, i nie mogę jej wybić z głowy, a w domu nikt nie posłucha, pozwalam sobie napisać tu o niej u ciebie, bo chociaż Ty posłuchasz. To "Et cetera".

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że podoba Ci się ten cover w wykonaniu Gackto :-) A to "et cetera" OOKR to coś nowego?

    Ja się za to wczoraj obudziłam z piosenką "Kageroh" w wykonaniu Takanoriego, którą kiedyś słyszałam na youtubie, i aż wyszukałam ją sobie, żeby móc jej słuchać :-) Normalnie przyśniła mi się piosenka, którą wcześniej może dwa razy słyszałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie nic nowego, na albumie z 2007 była. Ale teraz się ją "usłyszałam".

    Aż poszukam to "Kageroh". Świetna sprawa, że ci się piosenki śnią:) Ale że tylko ją usłyszałaś z informacją co to jest, czy też oglądałaś, jak to było?

    Czasem kładę się spać z nadzieją, że od jakiegoś kawałka się uwolnię, a Ty w drugą stronę, budzisz się i jesteś nim spętana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najpierw parę słów o teledysku do "Kageroh" - Takanori z tą fryzurą, cieniem na powiekach, Atsushiego mi przypominał. A piosenka w tych wolniejszych częściach kojarzy mi się z czymś co słyszałam już u ciebie, ale z czym... pisałaś coś o elfiej muzyce w wykonaniu Japończyków?
    Ale w samej piosence nic mnie nie wkręciło. Tym większe zdziwienei że Ci się przyśniła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś na youtubie przypadkowo wpadłam na koncertową wersję tego "Kageroh", przesłuchałam dwa razy i tyle. A wczoraj normalnie mi się ten utwór śnił w nocy :-) No to stwierdziłam, że to znaczy, że powinnam się za tym rozejrzeć :-))

    to jest to: http://www.youtube.com/watch?v=Cygz8hV4QLo Swoją drogą, robi wrażenie, więc może nic dziwnego, że mi się przyśniło :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja z kolei teledysku nie kojarzę, widziałam tylko tę wersję koncertową. :-) Nie wiem, dla mnie coś w tym jest :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słucham "Et cetera", hm, ja w ogóle nie przepadam za OOKR, bo dla mnie oni są za amerykańscy. Grają niezłego amerykańskiego rocka, a to nie jest coś, czego szukam w japońskich kapelach ;-) Nawet jak śpiewają po japońsku, to wydaje mi się, że po angielsku :-) Znalazłam też wersję live, bo ja wole koncerty, od razu ciekawiej :-)) śmieszny jest ten chłopaczek na wokalu :-) Jak na Japończyków są nietypowi :-) ale jakby koncertowali w Polsce, to bym poszła na koncert ;-))

    http://www.youtube.com/watch?v=sR2wOxJ-hwA

    OdpowiedzUsuń
  8. Moze i dlatego ich lubię, nie brzmią japońsko a Japończycy, od razu znajomi patrzą inaczej "słuchasz czegoś normalnego" a to Japończycy:D
    "Love Psychodelico" też podobny zespół jeśli chodzi o brzmienie, nie-japońskie, z dziewczyną na wokalu.

    Ty to chyba jestes takie "koncertowe stworzenie" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. U Ciebie pada różowy śnieg, za kursorem lata różowe różyczka, z boku jeździ różowe serduszko... całe szczęście, że napis Szczęśliwego Nowego Roku miga na żółto-czerwono ;) :D

    ps. piosenka ładna, spodobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No, czyżby było dla Ciebie za różowo? ;-))) I tak staram się o takie stonowane róże, żeby za bardzo nie raziły :-) A widziałaś, jak to serduszko działa? ;-)

    Cieszę się, że Ci się spodobała piosenka :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mieriel zapewne to widziałaś :) i wybacz, że tak wyrwanie z kontekstu ;) http://www.youtube.com/watch?v=Pi1LRy6a2e0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego gacktowego w 2011! :D Dużo czasu na wszystko, co dla Ciebie ważne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Porcelanko, dziękuję za życzenia :-) Życzę Ci w Nowym Roku wszystkiego co najlepsze, realizacji wszystkich planów, zdrowia i uśmiechu :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nathalienn, to fan video, niespecjalnie dobre moim zdaniem. Czasem zdarza się, że ktoś zrobi wesołe fan video, ale to się rzadko zdarza, choć parę ciekawych widziałam. To jest niespecjalne.

    Pozdrawiam w Nowym Roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję Miriel :) Jeśli się spełnią Twoje życzenia, będzie wspaniale. :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuje i również pozdrawiam i życzę Ci wszystkiego naj w tym Nowym Roku, a przede wszystkim zdrowia i żeby doba była dłuższa (choć to raczej się nie spełni) :) mnie akurat rozbawiło, ale każdy ma inne poczucie humoru ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję Nathalienn :-) Dłuższa doba to by było właśnie to, czego mi trzeba :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails