The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

26 września 2010

Śni próżnowanie niedzielne

Łąkami idę. W krąg kwiaty
I słychać brzęki pszczelne.
W powietrzu modro-złotym
Śni próżnowanie niedzielne.

Słońce świeci spokojnie,
Jak gdyby od niechcenia;
Obłoki są tak białe,
Jakby nie mogły siać cienia.

Ptak śpiewa, jakby nie śpiewać
Nikomu ani się śniło.
Jest mi tak dobrze na duszy,
Jakby mnie wcale nie było.

Najpiękniej bowiem jest, kiedy
Piękna nie czuje się zgoła
I tylko jest się, po prostu
Tak, jak jest wszystko dokoła.

Leopold Staff, "Czucie niewinne"
...Byliście może kiedy w Ogrodzie Miłości,
co otwarty jest zimą i latem?
Są tam klomby i palmy cudownej piękności -
ubodzy zaglądają przez kratę.

Kwiaty rosną w nim prędzej i kwitną wspanialej,
- bzy bez wiatru kołyszą się blade -
białe posągi jęczą w głębi mrocznych alej,
kwiat tytoniu śpiewa serenadę...


Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, "Bajka o miłości"

Zdjęcia robiłam w Ogrodzie Botanicznym w Powsinie. Po kliknięciu otworzą się w większym rozmiarze :-)

4 komentarze:

  1. Miriel, wspaniałe są te zdjęcia - może "niechcący" znalazłaś sobie nową zawodową ścieżkę??

    OdpowiedzUsuń
  2. Mad Lane, jak to miło, że tu zajrzałaś :-) Dziękuję :-) Masz na myśli zajmowanie się fotografią? ;-) Tylko że mnie bardziej interesują te rośliny same w sobie niż ich zdjęcia. Ale cieszę się bardzo, że Ci się podobają. Zapraszam do mnie częściej, na ile Ci tylko czas pozwoli (*^-^*).

    OdpowiedzUsuń
  3. "Kwiaty rosną w nim prędzej i kwitną wspanialej,
    - bzy bez wiatru kołyszą się blade -
    białe posągi jęczą w głębi mrocznych alej,
    kwiat tytoniu śpiewa serenadę..."

    Jak tak to czytam, to po plecach przesuwa mi się niewyraźne uczucie zimnego strachu. Zupełnie jakby przed oczami rozwijała mi się sceneria z horroru - niby niewinna, niby słodka, jednakże podszyta niesamowitością, okrucieństwem i grozą.
    Nie mam pojęcia skąd się to bierze, ale jej wiersze często wywołują na mnie takie wrażenie.


    Zdjęcia bardzo ładne, świetnie wyglądają w tych zestawieniach, zwłaszcza różany zestaw :)

    Zastanawiam się, czy już skończyłaś tło dla bloga - bo teraz, z tą zielenią i różem na kolumnach, paseczkami z boku i delikatnym kwiatowym tłem wygląda bardzo ładnie i miło dla oka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiewiórko, stęskniłam się za Tobą! :-) A mi fragment tego wiersza kojarzy się właśnie ze szklarnią, w której robiłam zdjęcia: bez wiatru, w ciszy, bez owadów, z posągami ukrytymi wśród liści, z egzotycznymi dziwnymi roślinami.

    Cieszę się, że Ci się podobają zdjęcia :-) To dobrze, że tło wygląda miło dla oka :-) chciałabym, żeby blog nie odstraszał kolorystyką. Już chyba zbliżyłam się do swojego ideału, jeśli chodzi o tło :-) Są na nim kolory, które w tej chwili podobają mi się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: