The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

17 września 2010

Satsuki - 砂月

Satsuki. Zdjęcie z czasów Rentrer en Soi.
Satsuki (砂月), były wokalista japońskiego visualowego zespołu Rentrer en Soi, którego poznałam dzięki Lladiii. Lladia napisała, że ma on piękny głos. Sprawdziłam. Ma :-) I jego solowe single okazały się pełne melodyjnych utworów zaśpiewanych przepięknym, miękkim, czystym głosem. Od jakiegoś czasu przesłuchuję tych kilka singli i jest to prawdziwa przyjemność dla uszu. Nie mogłam jednak znaleźć na youtubie żadnego nowszego teledysku Satsukiego. Aż teledysk taki pojawił się dzisiaj. To naturalna okazja, żeby napisać o Satsukim :-)

Najnowsze video Satsukiego promujące mini album "Upper Region". I ten utwór "Awake" jakoś dziwnie kojarzy mi się z "Mizerable" Gackto... Niby melodia inna, ale jakoś tak...



Zespół Rentrer en Soi istniał od 2001 do 2008 roku. W ciągu ostatnich dwóch lat kariery solowej Satsuki nagrał trzy maxi singlie: "Awake" (2009), "Crystal" (2009), "Moon Spiral" (2010).


W wywiadzie udzielonym na Anime Expo w 2009 roku w Los Angeles Satsuki powiedział: My former band had a lot more shouting, but for now, I want to sing more beautifully. Teraz - 1 września - ukazała się najnowsza płytka - mini album "Upper Region" zawierający wersje specjalne utworów z poprzednich singli Są to:

1.AWAKE (UPPER REGION Ver.)
2. 粒子に溶けて流れる涙と眩暈の葬に乱反射する再生の声
3. MOON SPIRAL (ENGLISH Ensemble)
4. Veil of MARIA (UPPER REGION Ver.)
5. Horizon
6. CRYSTAL (UPPER REGION Ver.)

Utwór drugi - 粒子に溶けて流れる涙と眩暈の葬に乱反射する再生の声 (Ryūshi ni tokete nagareru namida to memai no-sō ni ranhansha suru saisei no koe) - jest absolutnie piękny, delikatny, bardzo subtelny, jak delikatnie spadające płatki śniegu, jak sen... Można go posłuchać tutaj:



Bardzo piękna jest piosenka "You" z singla "Moon spiral":



Znalazłam tłumaczenia kilku utworów Satsukiego - tutaj.

22 komentarze:

  1. Rzeczywiście te skrzypce z "Awake" nasuwają skojarzenia z "Mizerable". A "Ryūshi..." na początku skojarzyła mi się z "Ares"...

    OdpowiedzUsuń
  2. skąd można 'zapożyczyć sobie' jego muzykę? wprost nienawidzę przesłuchiwać muzyki na youtube, muszę mieć mp3, żeby się dobrze wczuć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teinei, wysłałam Ci maila :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. no dobrze, przesłuchuję właśnie. dość... pozytywna muzyka. spodziewałam się czegoś innego, ale myślę, że z tą pozytywnością nie zawiodłam się aż tak ^^
    mi Awake skojarzyło się z 'au revoir' Malice Mizer, chociaż miało trochę też coś wspólnego z Mizerable. może to czysty przypadek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ryuushi... to prawdziwe arcydzieło. Wydaje mi się, że Satsuki fascynuje się snami.
    To niesamowite jak on się zmienił od czasów RES. Kiedyś wyrażał w swoich piosenkach cierpienie, a teraz chce je koić. Z mrocznego anioła stał się tym który przynosi spokój.
    Na blogu napisał, że jego muzyka ma wyrażać piękno jego duszy. Miałam jednak ciagle poczucie niedosytu. Ryuushi(...) zmieniło wszystko

    OdpowiedzUsuń
  6. Lladia, rzeczywiście to jest bardzo piękny utwór. Czy masz może gdzieś słowa "Ruushi"? Jakieś tłumaczenie? Byłabym bardzo wdzięczna. Ewentualnie znasz japoński na tyle, by ją przetłumaczyć? :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Teinei, nie wiem, czego się spodziewałaś ;-) mi się bardzo dobrze Satsukiego słucha, ma miły głos i niektóre utwory są bardzo nastrojowe, mają piękne melodie. Tak jakoś na jesieni chce mi się słuchać czegoś spokojniejszego, bardziej stonowanego. Większość japońskich wykonawców się strasznie szamocze, dlatego cieszę się, że w końcu ktoś śpiewa spokojniej, i po prostu ładnie :-) Właściwie to GACKT też mógłby trochę spokojniej pośpiewać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam o akcji na święta z kartkami dla GACKTa. Całkiem mi się to podoba, ale mogłabyś zrobić na ten temat całego posta. Lubię, jak tłumaczysz wszystko dokładnie i mówisz, jak Ty to masz zamiar zrobić. ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. visual-kei zazwyczaj kojarzy mi się jakoś tak inaczej, niż to, co Satsuki prezentuje. ale muszę się dobrze wsłuchać w jego piosenki, bo głos ma bardzo ładny. z tego co pamiętam, próbowałam polubić Rentrer en Soi ale nie podeszło mi zbytnio. więc może solówka podejdzie bardziej :) spokojna muzyka nigdy nie zaszkodzi, uwielbiam taką właśnie, choć po prostu nie wiem, co mam myśleć o jego muzyce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Beauti, w sumie mamy jeszcze wrzesień, a Mitsuki dopiero ma pomysł, i widzę, że jeszcze nie do końca skrystalizowany. Zobaczymy, co z tego się wykluje. Myślę, że jeszcze trochę za wcześnie by więcej o tym pisać, ale nad treścią życzeń można by sobie już pomyśleć :-) Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł, bo jest to akcja "zamorskich" fanów, na których on ostatnio zwrócił uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Teinei, visual to raczej to, co widzimy, nie wiąże się za bardzo ze stylem muzycznym, jeśli to miałaś na myśli. Cieszę się, że podoba Ci się jego głos, bo dla mnie to też miłe bardzo trafić na kogoś, czyj wokal mi się spodoba. Po prostu bardzo miło mi się go słucha. Ja z kolei z RES się nigdy wcześniej nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem też bardzo dobry pomysł, ale nie wiem czy do końca zrozumiałam jak to ma wyglądać. xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też nie bardzo zrozumiałam, więc chcę poczekać, aż to się wyklaruje :-) Myślę, że Mitsuki będzie jeszcze o tym pisać, jak już postanowi, jak to ma ostatecznie wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się morski teledysk :) Jest rzeczywiście zwiewny i ciekawy. Ale głos podoba mi się najbardziej w piosence You- jest najbardziej głęboki. W pozostałych wydaje mi się za wysoko, nie bardzo trafia to w mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdzie nie widziałam tłumaczenia... Mogłabym spróbować przetłumaczyć, ale w w tym momencie przez moją nieszczesną pracę czuję się wiecznie zmęczona i nie mam czasu... ale można poprosić dziewczyne, która tłuamczy blog Satsukeigo.

    OdpowiedzUsuń
  16. W opisie na l.fm jest o tym, że on chce swoim śpiewem, muzyka sprowadzać światło - i coś w tym jest, Dazzle jest takie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jej, to piękne, jeśli w muzyce jest światło. Przywykłam do tego, że w muzyce (chociaż częściej rockowej, metalowej, ale nie tylko) jest ciemność. Jakoś nie kojarzę, by ktoś kiedyś powiedział, że w jakiejś muzyce jest światło :-) Mam nadzieję, że Satsuki będzie tworzył tego rodzaju muzykę. Rockowego i popowego visualu jest bardzo dużo, a takiego pięknego i delikatnego, jak śpiewa Satsuki, to nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, jest trochę muzyki se światłem, pierwsze co przychodzi do głowy to Sigur Rós :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiesz, tak sobie myślę, że w muzyce elfów być może właśnie to było - światło, i poczucie, gdy się jej słuchało, że ono w tej muzyce jest... a Sigur Rós nigdy nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Niemożliwe! Byłam pewna, że ich znasz, nawet więc nie wspominałam. Toć nawet na forum dawałam przykłady ich muzyki w wątkach "elfickich". Trzeba to naprawić ;) Na początek obejrzyj sobie video:
    http://www.youtube.com/watch?v=8L64BcCRDAE
    http://www.youtube.com/watch?v=lwQmDvuORY0
    http://www.youtube.com/watch?v=UBVKm3bDcVs
    - moje ulubione. Aż chyba sobie posłucham.
    BTW, to ulubiony zespół Dannego :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A widzisz, ale to w sumie dobrze, że dużo ciekawej muzyki przede mną ;-) Dzięki za linki :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Znalazłam tłumaczenia kilku utworów Satsukiego, ale nie ma tam "Dazzle".
    http://neyomi.wordpress.com/category/lyric-translations/satsuki-translations/

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: