The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

3 września 2010

Jrockowo z PS Company

I nastał błogi spokój. Nastrajam się jesiennie i planuję (w końcu, jednak, mimo wszystko i oby) zrobić porządek w szafie z ubraniami, coby w ogóle można było w niej co nieco znaleźć. Dodatkowo niedługo zacznę kolejny kurs języka japońskiego. GACKT odpoczywa, szykuje się do wyjazdu do Kanady na festiwal filmowy do Toronto, potem będzie się pakował na wakacyjny tygodniowy wyjazd do Hiszpanii. Na wakacje zabiera ze sobą grupkę fanów-szczęściarzy-wybrańców. Ciekawa jestem, na jakiej zasadzie są wybierani - czy są losowani, czy GACKT ich sam wybiera wśród wielu zgłoszeń? To w każdym razie wyjątkowy prezent od swojego idola - dostać wycieczkę do Europy w jego towarzystwie :-) tylko pozazdrościć (=*-*=). A więc na razie będzie spokojniej. Takiego tempa gacktoświata to nie da się non stop wytrzymywać ;-)

Ja przesłuchuję różne kapele jrockowe, szukając czegoś oryginalnego... No nie jest to łatwe. Tych zespołów jest mnóstwo. Bardzo dużo. Lecz wszystkie do siebie podobne, i gorzej jeszcze - wokaliści mają dosyć podobne do siebie głosy. Moim zdaniem istnieje coś takiego, jak "japoński głos". Niewielu jest wokalistów o bardziej oryginalnym i rozpoznawalnym brzmieniu głosu, i właśnie GACKT do takich należy. Zdecydowanie się od tej całej reszty odróżnia wokalnie i wizualnie.

Kagrra,

Zespół z przecinkiem w nazwie. Tak, ten przecinek to część nazwy. Wokalista nie dusi się, śpiewając, co trzeba przyznać mu na plus. Muzycznie nie wydają mi się zbyt oryginalni, ale korzystają z dodatkowego, ludowego instrumentu - jest to koto. Podoba mi się teledysk do utworu "Utakata", są w nim tradycyjne japońskie elementy, wachlarz, złożone z papieru żurawie, kobieta, na której ciele wymalowano wiosenne kwiaty wiśni i jesienne liście, a potem bezlistne gałęzie drzewa.



Zespół gra od 2000 roku, skład zespołu: Isshi (一志) – vocals; Akiya (楓弥) – guitar; Shin (真) – guitar, koto; Nao (女雅) – bass; Izumi (白水) – drums. Obecnie firmuje ich wytwórnia King Records jako PS Company.

A jeśli już mówię o PS Company, to pod ich skrzydłami nagrywają płyty jeszcze trzy zespoły, o których miałam napisać (ale to czysty przypadek ;-)) Pierwszy to the GazettE, drugi to Kra, trzeci to Alice Nine.

Kra

Zespół występujący od 2001 roku. Na razie przysłuchuję się po trochu, co grają. Skład zespołu: Keiyuu; vocalist; Mai; guitar; Yuhra; bass; Yasuno; drums. Keiyuu jest malutkim Japończykiem, ma 156 cm wzrostu. I znalazłam ciekawostkę - zaśpiewaną przez zespół Kra piosenkę z lat 80. - przebój italo disco włoskiego piosenkarza Gazebo "I like Chopin" ;-) Tutaj, oczywiście po japońsku :-D 雨音はショパンの調べ , co przetłumaczyłam sobie, jako "Szukanie Chopina w dźwięku deszczu", gdzie ショパン to właśnie "Chopin".




the GazettE

Aoi z the GazettE.
Przyznam się od razu - niespecjalnie mi podchodzą. Wiem, że mają wielu fanów, naprawdę wielu i to na całym świecie. Ale jednak akurat mi czegoś w nich brakuje, czegoś, co sprawia, że muzyka danego wykonawcy mi się podoba. Ale... lubię - i to bardzo - jeden ich utwór. Jest to "Filth in the Beauty", który, uważam, jest rewelacyjny. Specjalnie nie dam tutaj teledysku, chociaż studyjna wersja tego utworu jest świetna, bo drażni mnie ten obleśny tłusty facet z PV. A więc koncert. I tu ciekawostka: uważam, że refren idzie z playbacku. Przesłuchałam kilka różnych wersji live tego utworu w wykonaniu the GazettE, i moim zdaniem na każdej refren idzie w playbacku. Raz bardziej, raz mniej to jest widoczne, w zależności, jak bardzo na danym koncercie od tego refrenu odróżnia się głos Ruki. Ale niech będzie, nie przeszkadza mi to od czasu, gdy się zorientowałam, że na koncertach Gackto też refreny idą z playbacku (ile to można wybaczyć...). Nie wiem, czy wszystkie, ale na pewno te wyższe i bardziej wyczerpujące partie. Tak przynajmniej podejrzewam.



No i skład: Ruki - wokal, Uruha - gitara, Aoi - gitara (ten mi się najbardziej podoba); Reita - bass, Kai - perkusja. Z Reitą związana jest tajemnica - jego ciągle zasłonięty nos. Podejrzewam, że stara się w ten sposób wyglądać oryginalnie ;-))

Alice Nine

I na koniec zespół, który na razie z tego zestawu podpasował mi najbardziej - i wokalnie i muzycznie, ale jeszcze dopiero się z nim zapoznaję. Chciałam pokazać teledysk do utworu 閃光 (Senkou) z najnowszego singla (wydanego pod koniec sierpnia), ale dopiero jest na youtubie fragment. W takim razie coś starszego.



Skład: Shou (将) - wokal; Hiroto ヒロト) - gitara; Tora (虎) - gitara; Saga (沙我) - bas, keyboard; Nao - perkusja.

15 komentarzy:

  1. Jeśli kryteria są najzupełniej dowolne, życzę Ci Miriel, by szczęśliwy los zrobił Ci niespodziankę w postaci wspólnych, tygodniowych wakacji z Gackto. :D
    Bardzo ładny ten ideogram "Chopin" - ショパン przypomina mi gałęzie na wietrze, albo dwie dłonie na klawiaturze i dzwoneczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że piszesz o coraz to nowych zespołach^_^ Taak gazetki♥ Ja też się długo zastanawiałam nad ic fenomenem. Sa chyba najbardzij popularnym jrockowym zespołem w Europie, choć jest wiele kapel podobnych do nich. Owsze są (IMO) świetni, ale jest wielu innycj, którzy wiele nie odstają. Hmm czyżby ten fanservice? ^_^ (i nogi Uruhy^^)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapracowana jesień przed tobą:)

    Z przedstawionych zespołów znam i słucham tylko Kagrrę. Zaczęło się od "Shiki", a i "Utakata" znam z pewnego favideo:) Właśnie głos wokalisty przykuł moją uwagę, sposób w jaki prowadzi melodię. Czy nie są orginalni - nie wiem, słabo jeszcze znam ten świat. Za to na pewno idą w tradycję, i instrumenty, i tematyka piosenek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Porcelanko, "Chopin" jest zapisane katakaną, jednym z pism japońskich, którą stosuje się często do zapisu nazw obcych. Jeszcze katakany nie znam, ale jak tylko zacznie mi się japoński, będę musiała się szybko jej nauczyć.

    Fani, którzy pojadą z Gackto na wakacje, na pewno wybierani są tylko z Japończyków mieszkających w Japonii, albo przynajmniej osób płynnie mówiących i czytających po japońsku. Do tego są to zarejestrowani fani, do których informacje rozsyłane są tylko po japońsku. Swoją drogą zadziwia mnie, że on nawet na wakacje nie może pojechać bez grupy fanów wokół siebie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Lladia, ja nie wiem, co jest w the GazettE, a ludzie za nimi szaleją. Może to kwestia koncertów, których nie widziałam? Fanservice zawsze przyciąga uwagę ;-), a nogi Uruhy, no ja rozumiem, ale on nie jest jedynym, który pokazuje nogi. Gackto też pokazuje nogi (i właściwie to on w MM właśnie się tak ubierał - krótkie spodenki i wysokie buty za kolana) i gitarzysta Vivid pokazuje nogi, i Teru z Versailles... Ja typuję, że to wszystko przez magiczny nos Reity :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Asai, jak na razie takich bardziej oryginalnych wykonawców o rozpoznawalnym oryginalnym stylu muzycznym i charakterystycznym głosie to poznałam może kilku, to jest GACKT, Miyavi, Buck-Tick, Versailles, Sugizo, HYDE, dawne Malice Mizer (bo późniejszego nie słuchałam). Pewnie jest jeszcze wiele takich oryginalnych (a jednocześnie dobrych) zespołów i muzyków, ale jeszcze albo na nich nie wpadłam, albo jeszcze nie miałam czasu czy okazji przesłuchać :-) Może SID jeszcze, ale jeszcze nie wsłuchałam się w nich dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie trzy najcudowniejsze i najbardiej charakterystyczne głosy to Gackt, Kamijo i Satsuki. Dalej będą Mao (SID) i Asagi (D), no i Toshi...

    No wiesz nogi Uruhy to było coś i te słynne legwarmery (nie wysokie buty!), one stały się niemal legenedarne:-P No i fanservicu nie brakuje na koncertach^^ (taak moc yaoi działa) A oprócz tego wydaje mi się, że każdy z członków zespołu jest dobrze rozpoznawalny, a nie tylko wokalista jak to cżęsto bywa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lladia, dziękuję za ten wpis, bo odkryłam Satsukiego dzięki temu! Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. :) A mi się ostatni zespół (Alice Nine) skojarzył z Moon Child :P Bo wokalista ma przez chwię ubrane białe okularki, które wyglądają jak żaluzja na oknach i w Moon child brat Sho miał takie gdy palił sobie na dachu z fajeczki wodnej, tylko tamte były czerwone o ile się nie mylę :D A najbardziej mi się spodobała piosenka Kaggra, przez the Gazette w ogóle nie mogłam przebrnąć a patrzeć na teledysk to już pomijam ;) w nich to mi brakuje 90-100% żeby byli fajni.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nathalienn, dziękuję :-) Przy okazji zobaczyłam, że teledysk zespołu Kra mam na blogu dwa razy ;-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. :) Kra wersji jakoś nie mogę przesłuchać, wolę Atsushiego <3. A i zapomniałam napisać o teledysku Kaggra :) bardzo ładny i bardzo mi się spodobał, i chylę głowę, któż tej Pani kwiaty i liście na ciele malował, bo na skórze dość ciężko się maluje/rysuje :) ale bardzo ładnie wyglądała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja kocham Alice Nine i wlasnie ten teledysk ktory dalas potrafie ogladac godzinami.Odkrylam ich przez przypadek na youtube z ponad 2 miesiace temu.Moja druga miloscia po Gackcie jest Shou(on jest taki słodziusi i milusi)az go schrupac normalnie :*Gdyby byli w Polsce tez zrobilabym wszystko zeby na nich isc!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja właśnie za "Filth in the Beauty", nie przepadam za ciężkie brzmienie dla mnie i dla uszu.Ostatnio Ruki poprawił angielski, jak słyszałam piosenkę "Votrex".Co przypisuję się mu niepotrzebną elektronikę.Uwielbiam ich muzykę.Z tego co wiem, to Reita nie lubi swojego nosa i dlatego go zakrywa , facet martwi się jak długo jeszcze będzie musiał to robić.Dla niego to znak rozpoznawczy.Alice Nine też lubię:)Co do Kra i Kagrry zbieram się i zbieram do posłuchania i wyzbierać się nie mogę.Przepraszam za rozpisanie się , ale na ten temat mogę gadać i gadać , aż ochrypnę co mi się często zdarza:-)Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Madzia, od pisania na klawiaturze nie ochrypniesz ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niby nie , ale palce zdrętwieją.Madzia.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: