The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

5 września 2010

Dalie zwane georginiami

Szukałem tego w Paryżu, szukałem w Berlinie i Rzymie,
A to za oknem było i miało polskie imię.

Myślałem że to potęga, świat nowy, nowe dzieje,
A to ogródek wiejski, co się kwiatami śmieje.

A to groszek pachnący, georginie i malwy,
Wymalowane słońcem w proste, włościańskie barwy.

Teraz kołysz się, kołysz, nierozumna głowo,
Że w ogródku niebiesko i płowo, i różowo.

Szukałem tego pogonią - niecierpliwie, proroczo,
A to mi z paru grządek ukazało się oczom.

Będę jeszcze w New Yorku, będę w Moskwie i Hadze,
Da Bóg, to i o Tokio, to i Tokio zawadzę.

Wczoraj w Ogrodzie Botanicznym w Powsinie podziwiałam piękne dalie wznoszące główki do późnoletniego słońca, zachwycające wyrazistymi kolorami. Przeciskałam się pomiędzy ich rozrośniętymi kępami i robiłam im zdjęcia portretowe, szczęśliwa, że kwitną, że jeszcze kwitną, że jeszcze jest słońce, i że jeszcze do listopada daleko, że jeszcze w tym roku zdążyłam cieszyć się pięknem kwiatów w Ogrodzie Botanicznym. Po powrocie do domu, zastanawiałam się, czy o tych kwiatach - kojarzących mi się z ogrodami, które zapamiętałam z dzieciństwa, bo teraz rzadko widuję dalię w ogrodach - ktoś kiedyś pisał wiersze. Pisał Tuwim. Oglądam więc teraz zdjęcia dalii vel georginii zrobionych wczoraj, myśląc sobie: "Da Bóg, to i o Tokio, to i Tokio zawadzę"... :-)





8 komentarzy:

  1. Najbardziej podoba mi się zdjęcie ostatniej-pomarańczowej :) A u mnie w domu zakwitła róża chińska. :) Zaczyna się ładnie piąć.
    Kwiaty miło cieszą oczy- zwłaszcza w słońcu. :) O, zmieniłaś wystrój- bardzo ciepły i kwiatowy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Porcelanko :-) To miło, że u Ciebie kwitną kwiaty w domu :-) Ja co jakiś czas zmieniam wygląd bloga, w zależności od nastroju. A teraz to mi jakoś wyjątkowo zimno i ponuro, więc potrzebowałam czegoś naprawdę ciepłego :-) biel tła pod tekstem była dla mnie zbyt zimna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyś wystrój zmieniła!O! jak tu ciepło! Jakby mi ktoś ogień rozpalił na kominku:). Zwłaszcza, ze za oknem leje. Piękna złota polska jesień. Dobrze, ze jeszcze zdążyłaś obejrzeć sobie kwiaty. Śliczną różę chińska miała moja przyjaciółka, niestety, mała, trzymiesięczna sunia labradorza się zainteresowała jak kwiatki smakują. Nie pochorowała się, na szczęście, ale z róży mało co zostało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Żabko, dziękuję :-)) Bo ja potrzebowałam trochę się ogrzać :-) i mam nadzieję, że i znajomi blogowicze też jak do mnie zajrzą, to trochę się ogrzeją przy okazji ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie powiem, zaskoczył mnie nowy obrazek w tle.
    Fajnie jest :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Od wczoraj przeszukuję tomiki wierszy Pawlikowskiej, bo ubzdurało mi się, że ona też pisała o georginiach. Ale nie, raczej nie pisała, w każdym razie nie znalazłam nic.

    Portrety dalii świetnie Ci wyszły, ja najbardziej lubię takie kaktusowe, jak ta biała. Ciesze się, że udało Ci się pojechać do Powsina :)

    Nowe tło... hmmm... owszem, ciepłe, słodkie i prawie pachnące ;) ale chyba jednak osobiście wolę coś bardziej zrównoważonego ;)
    Ale zaglądać i tak będę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiewiórko, może to Szymborska pisała?... Chyba się gdzieś na coś natknęłam, przeszukując internet. Miło mi, że spodobały Ci się portrety dalii :-) W Powsinie byłam przy okazji wernisażu malarskiego mojej ciotki. A z tłami to jak z nastrojami - zmieniają się ;-))

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: