The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

9 sierpnia 2010

Suwalskie jeziora i lasy

W minionym tygodniu byłam z przyjaciółmi na Suwalszczyźnie, i tydzień okazał się zbyt krótki, by nasycić się zapachem wilgotnego powietrza, odcieniami zieleni, widokiem rzek i jezior, i zbyt krótki również, by zasmakować w litewskiej kuchni. Bardzo lubię takie krajobrazy - wzgórza, doliny, wijące się wśród nich rzeki, połyskujące jeziora i zarośnięte bagna i moczary, zielone lasy zarośnięte paprociami i leszczyną, wystające ponad wodę główki wodnych kwiatów. W takim otoczeniu można odpocząć, można "wywietrzyć duszę" z problemów, stresów i nerwów, można odetchnąć głęboko i cieszyć się zwykłymi, prostymi sprawami. To są moje zdjęcia zrobione podczas wycieczki do trzech suwalskich jezior.

Na jeziorze podobno czasem pojawiają się pływające wyspy... 
dryfują sobie spokojnie, a czasem przyrastają do brzegów.

Gdy spojrzałam na to zdjęcie, przyszło mi do głowy słowo
"tryptyk", nie wiem nawet, czy poprawnie, 
ale dla mnie podzielone jest ono na trzy części 
- jakby las otwierał się oknem wprost nad jezioro.

Leśna dróżka prowadząca... w bagno... 
Jak w zaczarowanym lesie, który nie lubi gości 
burzących jego spokój, dróżki zdawały się bawić z nami, 
skręcały nagle ku wodzie, rozgałęziały się, 
kluczyły między drzewami, prowadziły w rozpięte 
przez pająki pajęczyny i w grząskie mchy.

Piękne sosny oświetlone wieczornym niskim słońcem 
przywodziły na myśl obrazy Iwana Szyszkina.

Kontrastowe lustrzane pasy leśno-jeziornego krajobrazu.

Grząsko i zielono, a w błyskających pomiędzy kępami mchu 
oczkach wodnych na pewno mieszkają utopce. 
Żadnego jednak nie spotkaliśmy :-)) 
(pewnie dlatego, że dzieci za bardzo hałasowały...).

.~-♦-*.-♦-.*-♦-~.

Jednego dnia wybraliśmy się do Augustowa, z którego wypłynęliśmy łodzią na Rospudę. Piękne jezioro, piękne zarośnięte roślinnością brzegi, soczyste jasne zielenie i mokradła rozciągające się wzdłuż brzegów. Taką okolicę wspaniale byłoby obejrzeć z lotu ptaka.

To była bardzo miła wycieczka, chociaż przeszkadzał mi... 
odgłos silnika... Niestety, łódź napędzana była silnikiem. 
Niestety, nie dało się posłuchać odgłosów przyrody, 
wołań wodnych ptaków i brzęczenia owadów.

Bardzo podobały mi się soczyście zielone brzegi, 
za którymi rozciągały się mokradła. 
Czasami u brzegów białe lilie wodne wyglądały 
kwiatami nad powierzchnię wody.

Gdy płynęłam łodzią, przypominały mi się dawno temu 
przeczytane książki podróżnicze i obejrzane filmy o Amazonii, 
i wyobrażałam sobie, że w wodzie równolegle z nami płyną 
krokodyle, pod taflą wody czają się piranie, a zza drzew 
przypatrują się nam Indianie z dzidami i łukami :-)

Dobrze, że jest jeszcze trochę w Polsce takiego dzikiego świata :-)

4 komentarze:

  1. Fajnie ogląda się Suwalszczyznę Twoimi oczyma, jakoś dopiero teraz dostrzegam to, co umknęło mi na miejscu (zwłaszcza te splatane ścieżki) :)))

    Ładne tło bloga, lubię róże, zwłaszcza takie jak te :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, Wiewiórko :-) Dopisuję jeszcze podpisy pod zdjęciami :-)) Utopców, jak wiesz, nie spotkaliśmy, ani Czatownik nie wychynął z jeziora, ale za to widziałam skradającego się elfa wśród drzew ;-)) Wyślę Ci jego zdjęcie na maila ;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo japońskie w klimacie to "wietrzenie duszy", skojarzyło mi się z "rozprostowaniem duszy" w szanownej japońskiej kąpieli:. A zdjęcia piękne i wierzę, że miejsce też:). Wróciłam sama także z zapadłego kąta Polski, choć na drugim końcu, licząc od Suwalszczyzny:P i mogę potwierdzić, że takie miejsca prostują duszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, Żabko :-) Cieszę się, że spodobały Ci sie zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: