The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

24 sierpnia 2010

Sugizo, Yoshiki i różne poweekendowe

Wróciłam z weekendowego wyjazdu na północ Polski. Wróciłam, i nie mogę wpaść w zwykły rytm dnia. Po części dlatego, że planowałam tygodniowy urlop, którego nie dostałam z tego względu, że nagle i niespodziewanie zostałam jednoosobowym działem... Na tekst szefowej "Ale to bardzo przyjemnie być kimś niezastąpionym" odpowiedziałam, że absolutnie nie, bynajmniej nie, wcale a wcale nie jest to miłe uczucie, szczególnie jeśli z tego względu muszę zrezygnować z urlopu... Wróciłam wczoraj do domu, i w drzwiach przywitał mnie zgodny miauk obu kotek i... kwaśny zapach kocich sików :-( No nie! Ruszyłam do oceny szkód i po krótkim rekonesansie okazało się, że zasikany jest nawet mój komputerowy stołek! Takie rzeczy się wcześniej nie zdarzały. Co za pomysł, by wdrapać się na wcale nieniski wąski stołek i na niego nasikać? Załamało mnie to tak, że nawet nie miałam siły zezłościć się na koty. Podejrzewam, że zrobiły to w proteście - przeciw temu, że tym razem w czasie mojej nieobecności opiekowała się nimi moja druga przyjaciółka, którą mniej znają. Ech... Spróbuję moje urlopowe plany zmieścić w wieczornych godzinach po pracy...

Yoshiki Hayashi
A tymczasem słucham czegoś pięknego - Yoshiki przy fortepianie, Sugizo na skrzypcach, wspaniały duet. Obaj panowie należą do zespołu X Japan, którego nie trawię ze względu na głos wokalisty Toshiego i ogólny klasyczny hardrockowo-heavymetalowy klimat (który pewnie wynika z tego, że zespół ten powstał w początku lat 80.) Nie czuję tej stylistyki w muzyce. Ale cieszy mnie, jeśli można tych dwóch muzyków posłuchać poza całym zespołem. X Japan mieli w swojej karierze 10-letnią przerwę (przestali grać z 1997 roku, co zbiegło się w czasie ze śmiercią jednego z muzyków - hide'a), teraz jednak - od 2007 roku - znów występują (także w USA).

Również Yoshiki.
Jako, że pewnie niezbyt często
będę o nim pisać, nie odmówiłam
sobie przyjemności zamieszczenia
również tego zdjęcia ;-)
Ale skoro dwóch muzyków lubię, to raz na jakiś czas przymierzam się do X Japan raz z jednej, raz z drugiej strony. Yoshikiego (perkusista i pianista, ur. 1965) lubię dlatego, że kumplował się kiedyś z Gackto (w jednym z programów TV GACKT opowiadał, jak razem imprezowali i ile potrafili razem wypić), dlatego, że w 2007 roku w projekcie S.K.I.N razem występowali (GACKT na wokalu, Yoshiki na perkusji), i za sesję zdjęciową Yoshikiego z Atsushim Sakurai. Tak mi się ten Yoshiki tak przewija to tu to tam.

Drugim muzykiem X Japan jest Sugizo (gitarzysta i skrzypek, ur. 1969), który jednak dołączył do zespołu dopiero dwa lata temu. Sugizo lubię dlatego, że GACKT poprosił go o skomponowanie muzyki do jego projektu "Nemuri Kyoshiro". Sugizo wcześniej związany był z kultową grupą Luna Sea, a także wraz z Gackto, Yoshikim, Miyavim wziął udział w projekcie S.K.I.N. i wspólnym koncercie w Stanach Zjednoczonych.

Yasuhiro 'Sugizo' Sugihara 

To jest piękny utwór. Yoshiki i Sugizo tworzą wspaniały duet. Niestety... pod koniec pojawia się Toshi i zaczyna śpiewać... No ale trudno.



A tak brzmi piękna muzyka skomponowana przez Sugizo dla Gackto do spektaklu "Nemuri Kyoshiro", w którym GACKT gra główną rolę. "Nemuri's Theme":

11 komentarzy:

  1. Obejrzałam i posłuchałam. Wrażenie, jakie we mnie zostało to to, że oni są wyrafinowani i dekadenccy jak arystokracja francuska z okresu późnego baroku i rokoko.
    Swoją drogą ładnie grają, ale wokalista faktycznie drażniący.

    OdpowiedzUsuń
  2. He,he, Wiewiórko, myślę, że to co napisałaś, byłoby dla nich miłym komplementem :-)) Dziękuję za komentarz :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lekko przeraziły mnie te skrzypce. Tony w które wpadały. Ale tak mam prawie zawsze gdy pierwszy raz spotykam się z utworem zagranym na nich. Polubiłam "Sayonara" G i "Tango Anawa" Grechuty, więc i to po drugim przesłuchaniu brzmi lepiej:) Szkoda tylko że publiczność zagłusza:)

    Co do Toshiego. Gdy zapoznawałam kolegę z japońską muzyką, wysłałam mu "Endless Rain" X-Japan. I właśnie przez wokal Toshiego już mu ich utworów nie wysyłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Asai, moim zdaniem Sugizo gra wspaniale, a na dodatek te ruchy ręką, to wywijanie smyczkiem, jest w tym coś z tego, co napisała Wiewiórka. Dekadenckie wampiry grające w ciemności :-)

    Czyżby Toshi zraził Twojego kolegę do X Japan, czy też w ogóle do japońskiej muzyki?

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście nie, tylko do X-Japan.
    Inne japońskie brzmienia wysłyłam mu już półtora roku. Nie sądziłam, ze tak długo wytrzyma:) Fanem nie został i nie zostanie, ale miło poczytać pozytywne opinie o piosenkach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany naprawdę nie lubisz głosu Toshiego? X Japan było pierwszym japońskim zespołem, który słuchałam (byłam wtedy w pierwszej liceum)i można powiedzieć, że właśnie głos Toshiego i ogólnie styl x japan były tym co przyciągnęło mnie do japońskiej muzykiw w ogóle^__^

    OdpowiedzUsuń
  7. Lladia, ja po prostu nie przepadam za takimi "drapiącymi" głosami... Wolę głosy bardziej gładkie, bardziej głębokie, a nie takie szorstkie, jak głos Toshiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rozumiem, każdy ma swój gust:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twój blog jest WSPANIAŁY!Kochanie mam pytanie czy Gackt nadal pracuję ciężko jak do tej pory , czy zwolnij trochę?Bo nigdzie nie mogę o tym znaleźć.Mój email magdalena-kolus@wp.pl.Będę Ci bardzo wdzięczna.Całusy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem głos Toshi'ego jest wspaniały i nie wyobrażam sobie innego w X Japan. Na koniec grają (no za Chiny se nie moge przypomnieć) dlatego wszedł Toshi. X Japan są legendą muzyki Japońskiej.
    Z poważaniem Osoba dosłownie wychowana na X Japan

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: