The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

10 sierpnia 2010

Atsushi Sakurai i Buck-Tick

Nawet przed koncertem Gackto słuchałam również innej muzyki, między innymi Buck-Tick i Atsushiego Sakurai 櫻井 敦司 (ur. w 1966) - wokalisty tego zespołu. Jest to całkiem stary zespół, którego początki sięgają 1984 roku, tak więc słuchając starego Buck-Tick miałam wrażenie dużego "retro", jeśli chodzi o brzmienie i melodykę ich muzyki. Ale jednakże brzmiało to dobrze - punk-gothic-alternative rock (czasem rock'n'roll) w klimatach ówczesnych The Cure i Petera Murphy'ego - niezbyt melodyjnie, niepokojąco, dziwnie i intrygująco. Na Atsushiego zwróciłam uwagę, gdy zobaczyłam go w utworze "Dress" z repertuaru Buck-Tick własnie, lecz wykonywanego na koncercie Abingdon Boys School w tym roku (pisałam o tym tutaj). Duet Atsushi Sakurai i Takanori Nishikawa mnie zachwycił, zachwyciłam się też tą piosenką, a sam Atsushi wygląda w tym utworze jak Feanor :-) Nie mogłam się oprzeć, by nie sprawdzić, cóż ten tajemniczy mężczyzna tworzy. Wygooglałam zdjęcia, obecne i dawne z lat 80. i 90., okazało się, że Sakurai-san miał wtedy długie włosy - i zaliczyłam go od razu do Noldorów ;-)


Utwór "Dress" pochodzi z albumu "Darker than Darkness" z 1993 roku.

In front of a mirror I doze off with you, 
that light crimson reaching our fingertips
Your hand suddenly showed weakness 
and you closed your lips up
That day we made a promise
Now I can't remember us

I listen carefully to a boring song 
and look out the window
I entwine in a dress and display this dance
Tell me, am I going mad?
I wonder if one day this will be swept away
Now I can't remember us

Why do I float up to that sky, like the winds and clouds
Without wings, why
I sink into that night which engulfs all
Like a star, like the moon, without wings, ah...



kagami no mae de kimi to madoromu 
usukurenai mo yubisaki
sono te wa fui ni yowasa wo misete kuchibiru wo fusaida
ano hi kimi to yakyusoku wo kawashita
ima wa futari omoidasezu ni

taikutsuna uta ni mimi wo kataruke 
mado no soto mitsumeru
boku wa doresu wo madoi odottemiseyou
kurutteru kai oshiete
itsuka kaze ni sarawarete yuku darou
ima wa futari omoidasezu ni

boku wa naze kaze no you ni kumo no you ni
ano sora e ukabe hane ga nai naze
hoshi no you ni tsuki no you ni subete tsutsumu
ano yoru e to shizumu hane ga nai aa...

鏡の前で君とまどろむ 薄紅の指先
その手は不意に弱さを見せて 唇をふさいだ
あの日 君と約束を 交わした
今は二人 想い出せずに
退屈な歌に耳を傾け 窓の外見つめる
僕はドレスをまとい 踊って見せよう
狂ってるかい 教えて
いつか 風にさらわれてゆくだろう
今は二人 想い出せず
僕はなぜ 風の様に雲の様に
あの空へと浮かぶ羽がない なぜ
星の様に月の様に全て包む
あの夜へと沈む羽がない ああ

忘れないで 愛あふれたあの日々
君の顔も 想い出せずに
いつか 風にかき消されてゆくだろう
今は二人 想い出せず
僕はなぜ 風の様に雲の様に
あの空へと浮かぶ羽がない なぜ
星の様に月の様に全て包む
あの夜へと沈む羽がない ああ
僕はなぜ 風の様に雲の様に
あの空へと浮かぶ羽がない なぜ
この愛もこの傷も懐かしい
今は愛しくて痛みだす ああ

A tutaj fragment koncertu Buck-Tick i piękny Atsushi z rozwiewanymi przez wiatr długimi włosami w utworze "Misty blue". Wydaje mi się, że jest to koncert "Climax Together" z 1992 roku.To jest właśnie przykład tego, co nazywam retro alternativem :-)



Może tego nie widać, ale zespół Buck-Tick zalicza się do prekursorów popularnego w muzyce japońskiej stylu visual kei. Tak jak to bywa w rockowych zespołach japońskich, to że ktoś jest wokalistą, nie znaczy, że jest liderem grupy. W Buck-Tick liderem, głównym gitarzystą i założycielem zespołu jest Hisashi Imai 今井 寿, czyli właśnie ten gitarzysta, który jest dosyć często filmowany przez kamerzystę w trakcie koncertu. Pozostali muzycy to: Hidehiko Hoshino 星野 英彦 (druga gitara), Yutaka Higuchi 桶口豊 (bas) i jego starszy brat Toll Yagami ヤガミ・トール (perkusja). Nazwa zespołu jest "zanglicyzowanym" zapisem japońskiego słowa zapisywanego hiraganą ばくちく, czyli bakuchiku - "petarda".

9 komentarzy:

  1. Faktycznie, jest bardzo feanoryjski, ma odpowiednie rysy twarzy. Prawdę mówiąc nigdy bym nie powiedziała, że to Japończyk...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiewiórko, ja już jestem tak opatrzona, jeśli chodzi o Japończyków, że czasami już nie dostrzegam ich azjatyckiego typu urody - czyli tego, co mi się kiedyś przede wszystkim rzucało w oczy. Kiedyś wydawało mi się, że wszyscy wyglądają tak samo, i że ich nie odróżniam, a teraz uważam, że każdy z nich wygląda zupełnie inaczej :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardziej mi się podoba w tym drugim koncercie, tam wygląda w półmroku faktycznie jak Noldo, wielkiej krwi. W pierwszym klipie ma zbyt czerwone wargi i trochę mało męską twarz. Skojarzył mi się w nim z Aredhelą raczej niż Feanorem:P, ale de gustibus non...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Żabko, dziękuję za komentarz. A Aredhela wszak również jest z plemienia Noldorów :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Awwww, Atsushi ma boski głos <3
    Też zaczynałam od "Dress", ale nie w wersji (imo słabej) abingdonsów, tylko od... anime "Trinity Blood" (nowa wersja "Dress" była wykorzystana jako OP).

    Buck-Tick z płyty na płytę zmienia się - i to bardzo. Uwielbiam ich *____*

    *mam nadzieję, że nie zabijesz mnie za tyle komentarzy^^'''*

    OdpowiedzUsuń
  6. Owarinai yume, tak, Atsushi jest wspaniały :-) Mi się podoba i wersja oryginalna i w duecie z Takanorim :-) Wersja samych Abingdon Boys podoba mi się najmniej, ale duet Atsushiego i Takanoriego jest wspaniały :-), jest w nim energia i pasja. Oryginalna wersja Buck-Tick jest piękna, ale w taki tajemniczy, senny sposób.

    Tego anime nie znam, ale znalazłam dziś stronę, na której można oglądać anime, to może zajrzę, co to jest.

    I pisz komentarzy, ile chcesz :-D O to chodzi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się absolutnie, co do jakości poszczególnych wersji "Dress" xD

    Oooo, koniecznie zobacz - chociaż pierwszy odcinek - i powiesz, co o tym sądzisz (bo nie wiem, jakie anime lubisz oglądać^^').

    Dziękuję (^o^)

    OdpowiedzUsuń
  8. Owarinai yume, he,he, ja też nie wiem, jakie anime lubię oglądać ;-) Bo właściwie nie oglądam anime i nie wiedziałabym, od czego zacząć. Widziałam tylko kilka odcinków "Samuraja Champloo", dwa odcinki "Loveless", i coś Clampa kiedyś, i to chyba na tyle ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aaaaaa, myślałam, że oglądasz xDDD''' gomen ne xD'''' hahaha ^^'

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: