The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

3 czerwca 2010

GACKT's "Fragrance"

Myślałam, że napiszę o tej piosence wtedy, gdy na last.fm licznik pokaże, że przesłuchałam ją 500 razy. Już prawie. Ale nie słucham jej po to, by pobić jakiś rekord, ale dlatego, że jest dla mnie doskonała. Mogę jej słuchać w kółko i w kółko, i zawsze. Tylko wczoraj nie mogłam, bo gdy myślałam, że mogę poddać się i nawet nie spróbować pojechać na koncert Gackto, to brzuch mnie bolał coraz bardziej. I od samego głosu Gackto jeszcze bardziej było mi żal, i czułam coraz większą złość do niego i do siebie. Ale dziś już lepiej - mam nadzieję, że mi się uda zdobyć bilet. A jeśli się nie uda, to przynajmniej będę wiedziała, że próbowałam. GACKT napisał w swoim "Gacktionary":

"The ability to dream is given to everyone of us in the world.
But dreams are not there to be dreamed, but to be realized.
This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will
and accumulation of actions. If you don’t understand this,
dreams will always be something that you simply fantasize about
".

Więc chcę spróbować zrealizować marzenie. Mam nadzieję, że mi się uda. Widziałam na żywo wielu wykonawców, których muzyki słuchałam, i których w różnym czasie byłam fanką. Jest to dla mnie ważne pójść na koncert wykonawcy, którego muzyka mnie zachwyca, zobaczyć go na żywo. Wtedy on staje się żywą osobą, niejako "schodzi z plakatu", mogę się przekonać, że jest żywym człowiekiem, nie jakimś wyidealizowanym bożkiem, ale utalentowanym i wartościowym muzykiem, który przez chwilę oddycha tym samym powietrzem w tej samej sali, co ja.

Moim ulubionym koncertem Gackto jest trasa Drug Party z 2006 roku. To będzie właśnie "Fragrance" z tej trasy. Teraz już GACKT nie śpiewa tej piosenki na koncertach, i nie dałby rady zaśpiewać jej w taki sposób, nie ma już takiego głosu... Ten utwór zresztą ma specyficzną "tradycję", jeśli chodzi o sposób wykonywania, ale akurat w tym wideo, które wybrałam, tradycja ta nie została zachowana ;-) To jest wersja przyzwoita, ale i tak bardzo zmysłowa. Przepięknie wygląda księżyc skrywający się za chmury w tle scenografii, a potem - coś przepięknego - ukazujące się na ekranie spadające płatki kwiatów... Bardzo lubię ostatnie wersy tej piosenki: "Tsuki wa kawarazu shizuka na mama de, Ame o furase tsuzuketa..."




Unable to find even a place to go
I slowly tie my memories to a thin thread
To stop them disappearing into the wind

I listened carefully to the noisy voice in my heart

And asked myself
Yeah, why on earth
Was I born?

The moon keeps staring at me, unchanging

It’s not giving me an answer now

Let me hear

Your voice…
Show me
Your dreams…
I’m not even afraid of falling
Into a sleep I can't wake up from

Tell me

The truth…
Tell me
About your sins…
The figure you’ve hidden
Is crying floods of red tears…

Only my love is growing bigger

Unable to recall
Even the name of the past
I can’t do anything with it

The moon, unchanging, quiet as ever

Kept sending down rain…


Tekst ze strony jpopAsia.

2 komentarze:

  1. też byłam wściekła. na siebie, na niego, na to wszystko. i zadawałam sobie pytanie, czemu tak musi być, czemu znowu muszę sobie tego odmówić?

    ale teraz już mnie to, powiem ładnie, wali. żyłam bez koncertów przez tyle czasu, przeżyję i teraz. nie muszę czytać przechwałek, że ktoś był i go widział.
    to nie jest jakaś nienawiść dla ludzi bogatszych ode mnie. połowa tych fanek pojedzie za pieniądze tatusia albo mamusi (przykre i nieco obraźliwe, ale takie są realia), a z tego co widzę, większa połowa fanek musi sobie i tak odmawiać. bo to za daleko i rodzice ich nie puszczą. zresztą, moja to wina, że wspaniałomyślnemu Gacktowi dopiero teraz przypomniała się trasa po Europie i wpadł na ten genialny pomysł na dwa miesiące przed? nie wiem tak naprawdę, czyja to wina, że niektórzy ludzie muszą sobie odpuszczać ten koncert... bo na pewno nie ich :3

    nie mniej, życzę Ci powodzenia, żebyś mogła się tam dostać. ale nie dopuszczaj sobie bólu brzucha ;__;

    OdpowiedzUsuń
  2. Teinei, ja zazdroszczę tym, którzy mieszkają teraz w Japonii i mogą chodzić na przedstawienie "Nemuri Kyoshiro", zazdroszczę strasznie, ale nie jestem na nich zła. Po prostu, nie wszyscy mają po równo, tak jest ten świat urządzony. Niektórzy mieszkają w Japonii i mogą go często widywać, inni mieszkają w Europie, i albo sobie zapracowali na bilet, albo dostali od rodziców, albo się zapożyczyli, a inni nie mają żadnej z tych możliwości. Tak bywa. Myślę, że nie ma tu niczyjej żadnej winy. Bo ani Gackto nie ma obowiązku przyjeżdżać do Europy, ani nie ma obowiązku robić dużych tanich koncertów w każdej stolicy europejskiej. Ja to widzę tak, że są po prostu czasem zbiegi okoliczności, które dają nam możliwość wykorzystania ich, albo nie. Nie widzę nic złego w tym, że ktoś może pojechać na koncert za pieniądze rodziców. Po prostu można powiedzieć, że ma szczęście, że ma taką możliwość. Wyobraź sobie, jak mogą się czuć fani Gackto z Argentyny albo Brazylii.
    Ktoś na lastfm napisał, że podobno tak robią właśnie wykonawcy z Japonii, którzy pierwszy raz przyjeżdżają do Europy - robią kilka małych koncertów. To jest takie sprawdzenie, czy mają fanów. A potem już, następnym razem, przyjeżdżają z większą trasą koncertową. Jeśli nie teraz, to życzę Ci, żebyś pojechała na jego koncert za rok :-)

    A mnie cały czas boli brzuch, i to jeszcze bardziej, gdy sprawdzam różne gacktoblogi, bo jakby boję się, że coś tam nagle wyskoczy, że okaże się, że bilety są sprzedawane w innym terminie, albo co innego. Uspokoję się dopiero w poniedziałek, bez względu na to, czy kupię, czy nie kupię biletu.

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: