The ability to dream is given to everyone of us in the world. But dreams are not there to be dreamed, but to be realized. This act of realizing a dream is accomplished through one’s strong will and accumulation of actions. If you don’t understand this, dreams will always be something that you simply fantasize about. If you put your mind to it, you can accomplish anything. ~GACKT

23 maja 2010

Drzewa i krzewy kwitnące na biało

Wiosna w pełni :-) Dziś cały dzień grzmiało, i straszyło burzą, ale czasami zza wielkich cumulonimbusów wyglądało słońce. Chociaż w tej części kraju już dawno przekwitły drzewa owocowe, to jeszcze kwitną ozdobne drzewa i krzewy - ślicznymi białymi kwiatkami. Jest pięknie dokoła :-) i okazuje się, że te wszystkie kwiaty, choć z daleka podobne, różnią się kształtem płatków, ilością płatków i nawet odcieniem bieli. Niektóre kwiatki są białoróżowe, inne lekko żótławe, a inne białe jak śnieg.


Kwitną ślicznie takie krzewy, które niestety nie wiem, 
jak się nazywają (ale może ktoś mi podpowie), 
i moim zdaniem to nie jest jaśmin :-) 
Jaśminy dopiero w pąkach i się szykują dopiero.
Edit: po przeszukaniu sieci wygląda na to,
że to jest żylistek...


A to tawuła van Houttae'a, prześlicznie kwitnie 
w moim znajomym Leśnym Ogrodzie.


Od ilości tych malutkich kwiatków 
aż uginają się długie gałęzie, 
a krzew wygląda jak okryty białą pelerynką.


Tutaj kwiaty drzewa, którego nazwy nie znam.


A tutaj biały bez, czyli lilak, który jeszcze udało mi 
się znaleźć, choć bzy już przekwitają.


Również biała czeremcha :-) 
Choć jest to chyba trochę inna odmiana od tej, 
którą znałam. Ta nie pachnie tak intensywnie.


Tutaj coś bardzo ładnego, o kwiatach zebrane w kule 
o zimnym odcieniu bieli. To chyba jest kalina :-)
Kalina koralowa.

14 komentarzy:

  1. To ostatnie to chyba "Boule de neige", odmiana kaliny :)
    Tici
    Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej podobają mi się te malutkie, bialutkie kwiatuszki na zdjęciu piątym od góry, a ze zdjęć, najładniejsze to drugie od dołu :) Złapało trochę słońca i ociepliło kwiaty i ma ładną, diagonalną kompozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :-) ja dopiero zaprzyjaźniam się z moim aparatem, który jest bardzo prosty w obsłudze, ale chyba na razie akurat jak na moje umiejętności :-) Mi się najbardziej podoba to zbliżenie kwiatków tawuły. A wczoraj wracając do domu, zauważyłam, że na moim osiedlu zaczyna kwitnąć tawuła japońska. Jak tylko będzie trochę słońca, to jej zrobię zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Delikatne słońce pięknie podkreśla kolor kwiatów, jest jak ich dopełnienie, oprawa. Nie zawsze, ale najczęściej. A zdjęcia robi się po to, żeby się nimi cieszyć, żeby dzielić się tym, co zachwyca. Utrwalić coś, technika to sprawa drugoplanowa :) Myślę, że nigdy nie powinna przesłaniać tego, co widzimy tylko subtelnie wydobywać i podkreślać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Tobą, Porcelanko, bardzo ładnie to opisałaś :-) Rzeczywiście robię zdjęcia po to, żeby utrwalić to, co mnie zachwyca, i się tym podzielić :-) Pokazać, co jest dla mnie piękne.

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja nie skomentowałam dotąd tego wpisu?? Ehh...

    Więc masz rację, to nad bzem to dereń biały - odmiana gatunkowa o zielonych liściach. Zajrzyj do niego jesienią - liście powinien mieć czerwono-pomarańczowo-żółte a owoce niebieskie, takie jak tu -> http://wilithin.deviantart.com/gallery/#/d1o3vbh

    Ładne te zdjęcia, tak wogóle :))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiewiórko, bo to był chyba czas deszczu, wiatru i ciemnych chmur ;-) Ale mi się podoba bardzo, jak ktoś odnajdzie jakiś wcześniejszy wpis i go skomentuje :-)
    To zajrzę do tego derenia na jesieni. Teraz kwitnie coś na pozór podobnego, ale już parę tygodni później niż ten dereń, naprawdę jest bardzo podobne, zrobię temu zdjęcie. Podejrzewam, że to może być bez czarny.
    Dziękuję za linka do zdjęcia :-) Prześliczne jest to Twoje zdjęcie :-))
    I miło mi bardzo, że podobają Ci się moje zdjęcia :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. To białe to rzeczywiscie odmiana kaliny popularnie zwana buldynosem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję :-) A mogę spytać, kto się wpisał? :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wie ktoś może jak nazywa sie krzew na pierwszym zdjęciu? Mam ją w zielniku al nie wiem jak się nazywa. Pilne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu napisałam, że to być może żylistek, ale nie jest to pewne.

      Usuń
  11. Tez szukam nazwy tego pierwszego krzewu Mam go w ogrodzie i chcialbym go rozsadzic ale sie nie da Rosnie w zwartej kępie Ale na pewno nie jest to zylistek Zylistek jest podobny ale ma inne kwiaty Chyba ze to jakas odmiana zylistka

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten drugi krzew to nie zylistek Zylistek ma inne kwiatki Chyba ze to jakas jego odmiana W sieci nie ma zadnej informacji na temat tego krzewu A jest bardzo dekoracyjny Mamgo w ogrodzie ale nie mozna go rozsadzic poniewaz ma zwarta kepe

    OdpowiedzUsuń

Witam, jeżeli piszesz jako użytkownik anonimowy -
podpisz się w treści komentarza :-) Komentarz pojawi się po zaakceptowaniu ^^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Archiwum: